2 geluiden tegelijk door je geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kan geen 2 mp3'tjes (of andere geluid) door mijn soundcard krijgen, want dan krijg ik bij een mp3 de melding dat het apparaat al in gebruik is. Een vriend van mij heeft een hele oude standaard creative geluidskaart (ik heb een Creative PCI 128), en hij kan wel meerdere mp3's/geluiden tegelijk afspelen... :?
Doe ik iets fout ofzo?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
dan kan je geluidskaart niet meerdere kanalen tegelijk afspelen

ik kan overigens 64 mp's tegelijk afspelen geloof ik :9

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

je hebt gewoon een te oude kaart....te weinig bits kaart dus...

Verwijderd

ja gewoon fatsoenlijke soundcad kopen
soundblaster of teratec ofzo

• catfish
  • Laatst online: 01-06 09:24
euh, hij zegt net dat ie een creative sb128 heeft, lijkt mij ergens aan de instellingen/drivers te liggen

Verwijderd

mm bah pci128

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 13:34 schreef catfish het volgende:
euh, hij zegt net dat ie een creative sb128 heeft, lijkt mij ergens aan de instellingen/drivers te liggen
Ik had hetzelfde met mijn sb128... maar sommige lui zeggen weer dat het onder win2k wel lukt, ongeacht welke geluidskaart je hebt. Geen flauw idee hoe het daarmee zit, toen had ik win2k nog niet. En nu heb ik win2k wel, maar ook alweer een SB live :)

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:12
Je moet in winamp de output plugin veranderen van wave-out naar directsound. Dan werkt het bij de meeste combinaties van geluiden wel.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

met m'n sblive heb ik daar geen problemen mee, meestal heb ik mp3's opstaan, en speel ik bv q3a tegelijk

of als ik en m'n broertje starcraft tegen elkaar spelen (hij is niet zo goed) dus wil hij eerst een uur bouwen etc, doe ik wel 's alt-tab naar windoze, en start ik q3a op, dan heb ik starcraft muziek, met q3a geschiet etc, gewoon kewl ! ;)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het heeft niets met je kaart te maken. Onder W2K kan je meer dan één geluidje over je onboard soundchip jagen. Dus mp3 afspelen, te horen krijgen dat je download net klaar is en tegelijk horen dat er een nieuw ICQ berichtje binnenkomt. Het is een driver kwestie

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
met mijn onboard geluiskaartje kan het prima onder win2k :)

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Je kunt bij Multimedia settings geloof ik het aantal gelduiskanalen instellen. Daarmee kun je aangeven hoeveel geluiden er tegelijk kunnen worden afgespeeld. 'k kan het alleen niet nakijken voor je, zit niet achter m'n thuis pc.

• Glacier
  • Niet online
Ik vind het namelijk juist zo vreemd dat die vriend met zijn 6 jaar oude sb'tje het WEL kan....heb ik een nieuwe geluidskaart, kan het nog niet ;(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 13:47 schreef Ortep het volgende:
Het heeft niets met je kaart te maken. Onder W2K kan je meer dan één geluidje over je onboard soundchip jagen. Dus mp3 afspelen, te horen krijgen dat je download net klaar is en tegelijk horen dat er een nieuw ICQ berichtje binnenkomt. Het is een driver kwestie
software of hardwarematige aansturing...of hoe dat ook mag heten jah
met software gaat ie mixen, en dan stuurt ie bijv. 2 dingen naar de hardware, dus gemixed
das win2k d8 ik

• Glacier
  • Niet online
Maar bij die gast doet ie het zelfs onder w95 :?
Ik ga eens even naar de advance instelling van mijn PCI128 kijken...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:11

Klippy

Still Game

Nee luister! :)

Had ik ook met m'n SB128. Nu lukt het wel. Is kwestie van goeie drivers!

Weet alleen niet zo snel welke ik nu heb... ff kijken!

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
Wat een gereutel allemaal
Wat je bedoelt is dat je kaart geen fullduplex kan..
Sommige kaarten hebben daarvoor een nieuwe driver nodig en sommigen kunnen het gewoon niet.. Probeer dus wat info te zoeken op de site van de fabrikant en anders koop je een nieuwe kaart ;)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Het kan idd wel met de Creative PCI 128 ik heb die kaart (onboard versie) onder Win2K draaien en als ik winamp gebruik en m'n CD'tje is klaar onder Nero krijg ik vrolijk een handengeklap geloof ik (of was het een trompet?)!! Het kan dus wel ook met jou kaart (onder Win2K iig.) ;-)

• Klippy

Klippy

Still Game

Het kan dus gewoon absoluut WEL!

Ik heb Win2K en gewoon de drivers van op m'n CD erop. Eerst had in nieuwere drivers van hun website en daarmee lukt 't dus idd niet.
De oude werken top!

Eindelijk weer CounterStrike met muziek! :P

• MrTinux
  • Laatst online: 11:58

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op vrijdag 08 juni 2001 21:15 schreef -ScuL- het volgende:
Wat een gereutel allemaal
Wat je bedoelt is dat je kaart geen fullduplex kan..
Over gereutel gesproken... :o
full duplex wil alleen zeggen dat je kan opnemen en afspelen tegelijk, dat heeft niets met meerde kanalen tegelijk beluisteren te maken hoor...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Glacier
  • Niet online
hé dat wou ik net zeggen! :)
Maar meerdere kanalen, dat moet voor de soundcards tegenwoordig toch een eitje zijn...

• Glacier
  • Niet online
Waar zou ik dan betere drivers moeten halen, op de creative site ofzo?
Ik heb een tijdje geleden nieuwe drivers geinstalled, maar daar deed hij het ook niet bij....

• Klippy

Klippy

Still Game

Oude drivers moet je hebben...
Hij zegt ook niet meer 'SoundBlaster 128 PCI' maar 'Dreative Audio PCI -en vanalles tussen haakjes-'.

Oooh wacht zijn gewoon standaard Microsoft drivers! Van Win2K CD! Daar doet 'ie 't ook perfect mee!

Verkeerd gekeken net |:(

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
Op vrijdag 08 juni 2001 21:22 schreef MrTinux het volgende:

[..]

Over gereutel gesproken... :o
full duplex wil alleen zeggen dat je kan opnemen en afspelen tegelijk, dat heeft niets met meerde kanalen tegelijk beluisteren te maken hoor...
Dat weet ik ook wel maar vaak is het een vereiste om een kaart te hebben die FD ondersteund om ook multiple channels te kunnen afdraaien. Overigens kun je met de standaard drivers van WinME & Win2k sowieso meerdere channels draaien omdat die standaard een software matige channelmixer erin hebben (is wel wat trager en je kan klikjes horen zodra de 2e bron start).

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Onder WinME deed mijn SB128 het wel maar onder 98(SE) doet hij het niet, ligt niet aan de kaart in ieder geval, zijn al een aantal topics over geweest.
[topic=135387]
[topic=76903]
[topic=36762]
En ze hebben allemaal een 128 PCI, volgens mij kan het gewoon niet onder Win98. Onder Win2K en WinME wel.
Pagina: 1