Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 16:31

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Vandaag heb ik een Galaxy S4 Mini en een iPhone 4s vergeleken, met betrekking tot de snelheid waarmee ze foto's nemen. De iPhone 4s was veel sneller in het nemen van foto's: ongeveer 5 in 4 seconden, waar de S4 Mini er ongeveer 2x zo lang over deed.

Ik ben op zoek naar een telefoon met ongeveer de form factor van 2 bovengenoemde toestellen en ik vind het snel achter elkaar foto's kunnen maken een handige feature. Ik ben echter helemaal geen fan van Apple toestellen en heb geen zin om iApps aan te gaan schaffen naast Google apps.

Mijn vraag is nu: waar ligt dit verschil aan? Is het puur de app die wordt gebruikt om een foto te maken? Ligt het toch aan de specificaties (processor) van de telefoon? Zijn er Android telefoons die op dit vlak net zo goed presteren als iPhones? Heeft het installeren van een custom ROM hier misschien invloed op?

(De kwaliteit met betrekking tot megapixels, ISO waarden, resoluties en waarom foto's maken met een telefoon basically zuigt t.o.v. een spiegelreflexcamera van twaalf keer de prijs wil ik hier even buiten beschouwing laten ;))

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 16:06
Welke kant wil je nou op met dit topic? De discussie starten "waarom dit verschil tussen de GS4M en iPhone4S?" of een "welke telefoon moet ik nu gaan kopen?"-topic?

Mijn eigen ervaring met mijn Nokia Lumia 620 is dat je daarmee, zonder autofocus, ook redelijk rap foto's kunt maken. 5 in 4 seconde gaat zeker lukken. Dat is de gewone Camera app. Maar toch zit er nog een andere app bij, die in zeer korte tijd 10 foto's maakt. Je kunt dan daaruit de beste zoeken, of meerdere gaan combineren. Hierbij lijkt het verschil dus overduidelijk in de software te zitten. Het kan dus ook best zo zijn dat er voor Android dit soort appjes ook uitgegeven zijn. Maar het ligt een beetje aan je doel, waarom je in korte tijd veel foto's maken wilt.

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:40
Ik weet wel dat de Sony Xperia Z, ZR,Z1 en Z1 mini allemaal in burstmode meer dan 10 foto's per seconden kunnen nemen. Nou is dit inderdaad allemaal relatief, of het scherpstellen makkelijk gaat en onder de licht omstandigheden. Waar wil je het daadwerkelijk voor gaan gebruiken? Want als je van bewegende dingen foto's gaat maken zou ik meer naar andere dingen kijken dan naar de hoeveelheid foto's per seconden.

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 16:31

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Wat ik bedoelde met die form factor, is dat de meeste telefoons van die grootte geen high end specs hebben (quadcore processoren etc.) en ik weet niet of dat relevant is. De feature die ShitHappens beschrijft is eigenlijk wat ik zoek. Ik denk alleen dat mijn huidige Desire HD dat niet gaat kunnen, nu is het zovan: foto maken, bekijken, op de knop drukken om nog een foto te maken, opnieuw scherpstellen, foto maken en dan ben je al gauw weer 5 seconden verder en is het moment weg dat je wilde fotograferen.

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:40
Neophyte808 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:39:
Wat ik bedoelde met die form factor, is dat de meeste telefoons van die grootte geen high end specs hebben (quadcore processoren etc.) en ik weet niet of dat relevant is. De feature die ShitHappens beschrijft is eigenlijk wat ik zoek. Ik denk alleen dat mijn huidige Desire HD dat niet gaat kunnen, nu is het zovan: foto maken, bekijken, op de knop drukken om nog een foto te maken, opnieuw scherpstellen, foto maken en dan ben je al gauw weer 5 seconden verder en is het moment weg dat je wilde fotograferen.
Kijk dit filmpje eens
YouTube: Fast Burst Camera for Android
Kun je ook gewoon burst foto's schieten op je desire HD.
Iets wat met z'n beetje alle nieuwe android toestellen kan.
Ik bedoelde te zeggen dat de Xperia Z bijv. 999 foto's in 68 seconden kan nemen in z'n burst modus.