Toon posts:

High end videobewerkingssysteem OSX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een bekende van me helpen met het samenstellen van 2 videobewerkingssystemen.

1 hiervan moet echt high end zijn en het bewerken van 4K video's in Adobe Premiere Pro en aftereffects gemakkelijk aankunnen.
Het andere systeem moet ook gewoon een goed systeem zijn, maar alles mag net iets minder.

Het budget hiervoor is 2000 euro voor het high end systeem en 1250 euro voor het iets mindere systeem.
Hier zitten de beeldschermen niet bij.

Verder wil hij graag dat de computers op OSX draaien.

Ik zou graag wat ideeën tegemoet zien voor de samenstellingen!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:11
Wow, 750 verschil voor "net iets minder prestatie". Dan moeten we de High-end dus overkill maken om zo'n groot prijsverschil t.o.v. het kleine prestatieverschil te krijgen?
Je kunt beter 1350 V 1650 doen dan, lijkt me een betere balans.

Daarnaast wordt het ook gewaardeerd (lees: is verplicht) als je zelf ook even wat input geeft. Wat heb je zelf gevonden? waarom denk je aan die componenten?
Als je het forum doorzoekt naar high end video pc kom je bijvoorbeeld een eind.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je aan OSX vastzit dan zit je op dat niveau ook (helaas voor hem) vast aan een nieuwe mac pro lijkt me? Tenzij je het extra gedoe aan wilt gaan om OSX op een zelfbouw machine te laten werken, maar ik vraag me af of je zo maar osx zonder issues werkend krijgt op een custom 6 core bak.

Ik zou van at OSX idee afstappen, het gaat om de apps en die zijn identiek in windows.

Want voor 2000 euro haal je makkelijk een 4930k met 16-32GB en een GTX 780 (of 2) en die blaast die instap mac pro van 3000 euro helemaal weg qua snelheid.

specs

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:11
maratropa schreef op maandag 03 februari 2014 @ 00:27:
Als je aan OSX vastzit dan zit je op dat niveau ook (helaas voor hem) vast aan een nieuwe mac pro lijkt me? Tenzij je het extra gedoe aan wilt gaan om OSX op een zelfbouw machine te laten werken, maar ik vraag me af of je zo maar osx zonder issues werkend krijgt op een custom 6 core bak.

Ik zou van at OSX idee afstappen, het gaat om de apps en die zijn identiek in windows.

Want voor 2000 euro haal je makkelijk een 4930k met 16-32GB en een GTX 780 (of 2) en die blaast die instap mac pro van 3000 euro helemaal weg qua snelheid.
Oh ja daar was ik nog niet eens op ingegaan. Hoe kun je een post openen en dan alleen daarin "OSX" vermelden. Check dan ff het DAA-beleid, we zijn geen klantenservice hier.

Verder eens met hierboven; beter van OSX afstappen. Sowieso dat je met dezelfde hoeveelheid euro's op Win platform een stuk verder komt dan op OSX.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hackintish dingen hebben nogal veel eisen idd willen ze kunnen lopen.

Ook is de tijd dat Adobe dingen beter op een mac draaien volgens mij al een tijd voorbij.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Kun je OSX niet in VMware draaien? Dat op een stevige PC moet toch prima prestaties neerzetten.
Pagina: 1