Zwarte streep op Syncmaster 2494HM

Pagina: 1
Acties:

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 15:18
Hallo,

Ik ben nu ongeveer 3 jaar in het bezit van een Samsung Syncmaster 2494 HM. In het afgelopen jaar is er in de linker bovenhoek een zwarte streep ontstaan en deze is zich langzaam een weg naar beneden aan het werken. Het lijkt erop dat een of andere strip langzaam loslaat.

Nu ben ik niet zo handig in het openmaken van monitoron dus voordat ik de boel sloop wil ik even de volgende vragen stellen:

- Heeft iemand ervaring met dit probleem?
- Is deze 'strip' te bereiken als ik de monitor openschroef, of zit dit in het paneel zelf?

Tweetal foto's van het plobleem (imgur)

http://imgur.com/T6r6CMF&z1satVR

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Wel vreemd, wat gebeurt er als je op het zwarte licht drukt? Verspreidt het zich dan als een luchtbel of?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je pixels onder de "strip" zien? Dus als je schuin van onderen of boven kijkt, zie je dan duidelijk dat er iets voor het display langs gaat?

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 15:18
Frozen schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:10:
Wel vreemd, wat gebeurt er als je op het zwarte licht drukt? Verspreidt het zich dan als een luchtbel of?
De streep vervormt niet, de pixels erachter verkleuren zoals gewoonlijk.
Kun je pixels onder de "strip" zien? Dus als je schuin van onderen of boven kijkt, zie je dan duidelijk dat er iets voor het display langs gaat?
Als ik onder de steep door probeer te kijken vervormt deze en hij wordt voor een deel doorzichtig. Foto van de steep onder verschillende kijkhoeken:

http://imgur.com/0aK8BuR

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:56
lijkt inderdaad op een strip die los is gelaten, iets anders kan ik me ook niet voorstellen. Vooral als je verteld dat het na een tijdje verder is gegaan.

Tja of je er bij kan komen is een tweede, ik denk het eigenlijk wel. maar je garantie is al verlopen denk ik dus het geeft verder ook niet. Als je een beetje voorzichtig bent kun je de boel zo los halen, weinig kans op echte schade lijkt mij.