Toon posts:

@Home upload/download

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik me aan erger is dat als ik iets download met behoorlijke snelheid en ik ga tegelijkertijd iets meer uploaden: zakt mijn downloadsnelheid tot < 30% ofzo.
Dat kun je normaal wel zelf in de hand houden, bijvoorbeeld als je downloadt uit nieuwsgroepen, maar bij programma's als edonkey en direct connect moet ik wel uploaden. (Morpheus/KaZaA kun je even je upload uitzetten)

Is dit technisch te verklaren of doet @Home dit bewust?

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@home doet dit bewust.

Zodra je gaat uploaden met 16kb/sec word je download ook begrenst op 16kb/sec.

Hiermee voorkomen ze dat mensen thuis servers gaan draaien wat veel dataverkeer veroorzaakt.

Eigenlijk is de regeling dus best goed, anders had je waarschijnlijk veel langzamer internet gehad.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 13:01 schreef T het volgende:
@home doet dit bewust.
Dat is volgens mij helemaal niet zo.

Downloaden bestaat niet alleen uit downstream traffic, maar ook upstream. (acknowledgements enzo)
Op het moment dat je upstream vrijwel vol zit kunnen die acks voor je download minder snel verstuurd worden, en komt er dus ook minder snel weer wat jouw kant op.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben het helemaal met Onno eens !!
Zo werkt het namelijk bij chello ook en overal met netwerken.

Dat wat T zegt is dus echt onzin...

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op vrijdag 08 juni 2001 13:12 schreef Onno het volgende:
Dat is gewoon NIET zo :)

Wat T zegt is categorie : Bullshit.
Onno's verhaaltje klopt wel.

Verwijderd

he he, >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik Onno dan maar moet geloven, maar ik heb dacht ik ooit eens iets gelezen van Chello of Sonera die dit ging invoeren ofzo? Meer upload->minder download, bewust dus. Maar die ADSL-mensen uit Zweden enzo die lijken er geen last van te hebben als ik bij hun met 100-200 k/sec download. Is dit dan een voordeel van ADSL? Of zit het anders in mekaar...

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
onno heeft idd gelijk. je kan best een servertje draaien maar dan wordt het moeilijk om online te gamen als iemand een cd van 650 mb van je computer af aan het halen is.... of als je broertje z'n server aanzet...

Maak je eigen poll

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op vrijdag 08 juni 2001 13:12 schreef Onno het volgende:

[..]

Downloaden bestaat niet alleen uit downstream traffic, maar ook upstream. (acknowledgements enzo)
Op het moment dat je upstream vrijwel vol zit kunnen die acks voor je download minder snel verstuurd worden, en komt er dus ook minder snel weer wat jouw kant op.
Exact ..!

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij zit het zo: bij een bepaalde downloadsnelheid hoort een bepaalde upload, dus bijv. 300K downloaden kost 16KB upload (klopt niet helemaal maar ff als voorbeeld) als je vervolgens iets gaat uploaden met 10KB/s is er niet genoeg upstream beschikbaar (limiet is bij @home 16KB/s) voor de volle 300K/s downstream en wordt je download dus trager.

Wat mij btw. het meest hindert is dat de ping gigantisch hoog wordt bij veel upload (dus ook bij veel KB/s download). Als op de ene PC iemand counterstriked en op de andere upload je iets krijg je met CS een ping van 600 :( (normaal 40)
Pagina: 1