Toon posts:

Advies bij aankoop gamepc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om een systeem te bouwen en heb jullie expertise nodig. Ik heb wel een aardig idee wat voor onderdelen ik in het systeem wil, maar wil weten wat jullie er van vinden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gaming (BF3, BF4 en, in de toekomst, Star Citizen moeten op een acceptabele framerate kunnen spelen), multimedia (films etc.), office werk, internetten en programmeren (beginnend programmeur).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er tussen de 1000 en de 1100 in totaal aan uitgeven. Ik heb de behuizing en SSD en HDD al gekocht. Deze moeten dus van de prijs afgehaald worden. Maar het liefst wil ik wel een goede prijs/kwaliteit verhouding ;)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Case: BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart
SSD: Samsung 840 EVO 250GB
HDD: HDD van 1TB uit oude pc
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe alle onderdelen om een complete pc te bouwen. Min de onderdelen hierboven aangegeven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Gelieve een INTEL processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het moet dus in de Bitfenix kast passen, en ik wil me er niet aan storen tijdens office werkzaamheden.

Mijn wenslijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 195,90€ 195,90
1MSI B75MA-P45€ 51,99€ 51,99
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition€ 390,99€ 390,99
1BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart€ 76,-€ 76,-
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,50€ 30,50
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 70,95€ 70,95
1Seasonic M12II Evo 750W€ 88,-€ 88,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,-€ 140,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,33

Zoals te zien heb ik er eerst maar 8GB in zitten, maar dit zal ik upgraden naar 16GB.
Teven heb ik deze Xeon processor gekozen omdat deze goedkoper is dan een i7, goede prestaties levert en minder stroom slurpt. Ik ga tevens mijn systeem niet overclocken dus een K processor is niet nodig.
Hebben jullie op of aanmerkingen? Of misschien een betere suggestie? Ik hoor het graag.

Mvg,

Limonade

Alvast bedankt! :>

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 15:04

amas

Law of Nature: Chaos

Waarom heb je voor een Xeon gekozen en niet een i5? Games maken geen gebruik van HyperThreading dus deze CPU biedt geen enkel voordeel t.o.v. de i5. Terwijl de i5 €30 goedkoper is én van de nieuwst generatie CPU's is.

En waar heb je 16GB RAM voor nodig? Met deze voeding kun je trouwens ook wel af: pricewatch: Seasonic M12II 620W

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sommige games maken er wel gebruik van hoor, al is het verschil pas merkbaar als je de GPU bottleneck weghaalt.

Maar, opzich is een i5 4440/4570/4670 wel een wat betere keus, goedkoper en in games weinig verschil.

Dan heb je wel een B85 of H87 bordje nodig. B85 zal goed genoeg zijn voor jouw wensen.

Bij zo'n klein kastje moet je even kijken of die behoorlijk grote videokaart wel past.

Die koeler is nodeloos duur en groot, een Gelid Tranquillo is een betere keus: goedkoper en een stukje kleiner.

Corsair geheugen is nogal duur, Crucial geheugen is erg goed en lekker goedkoop. 8GB zal wss genoeg zijn, tenzij je somehow meer nodig hebt voor het programmeren.

Een goede 500w voeding zal genoeg zijn.

Als SSD heb ik liever een M500: goedkoper en betrouwbaarder.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik benchmarks van de Xeon bekijk en vergelijk met die van de i5's komt de xeon met de meeste (non gaming) taken wel beter uit de verf. En die 30 euro haal ik er waarschijnlijk wel uit binnen een jaar met de stroomrekening, De i5 is namelijk wat minder zuinig.
De 16GB en de voeding zijn vooral voor future proofing. Star Citizen heeft aardig hoge eisen, dus wil ik als het later nodig blijkt te zijn 8GB en mogelijk een extra videokaart erbij prikken.
En wat betreft het merk van het geheugen: ik heb zomaar wat gekozen. Als je zegt dat crucial beter is dan verander ik dat wel.