Printscreens zo groot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Hallo,

Als ik een printscreen maak (hele pagina of selectie) dan is de printscreen zo groot!! Ik doe het nu vaak via command - shift - 4 (selectie). Maar als ik die printscreen wil versturen bv, dan is het zo gigantisch groot....
Kan ik dit ook ergens doen op daadwerkelijke grootte?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik vermoed dat je een Retina MBP hebt? Die schaalt de resolutie op naar 4x zo groot (bijv. 1920 x 1200 wordt 3840 x 2400) en toont dan de teruggeschaalde 1920 x 1200 op je beeldscherm. Als jij een screenshot neemt van je desktop van bijv. 1000 x 500 pixels, wordt dit met retina dus 2.000 x 1.000 als plaatje.

Je zal dit dus handmatig moeten omzetten naar iets kleiners met een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
ja heb inderdaad een rMBP. Maar op mijn scherm zie ik 'm dus juist heel groot he? Ik zou 'm dan toch gewoon op ware groten moeten zien, als ie terugschaalt? Maar om gewoon een printscreen te sturen aan iemand (win of os x) moet ik nu dus serieus een printscreen maken, en dan met een andere tool dit gaan verkleinen voor ik het kan versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

mister9 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:15:
ja heb inderdaad een rMBP. Maar op mijn scherm zie ik 'm dus juist heel groot he? Ik zou 'm dan toch gewoon op ware groten moeten zien, als ie terugschaalt? Maar om gewoon een printscreen te sturen aan iemand (win of os x) moet ik nu dus serieus een printscreen maken, en dan met een andere tool dit gaan verkleinen voor ik het kan versturen?
analogworm heeft 2 hele mooie oplossingen in elk geval.
Maar om je vraag nog te beantwoorden, nee hij maakt gewoon een screenshot van waar de resolutie eigenlijk op staat, dus in dit geval de 2x (retina). Vandaar dat je ook 2x (of eigenlijk 4x) zo grote screenshots krijgt. Het schalen is een OS X feature en feitelijk is je bureaublad gewoon 3840 x 2400 (als we mijn voorbeeld blijven volgen). Vandaar dat het logisch is dat je screenshots krijgt die zo groot zijn.