• RIF
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Even wat quotes uit een ander topic, in de hoop wat meer reacties te krijgen (en ook de oplossing natuurlijk).
RIF schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 01:21:
Uiteindelijk dus deze bestelling gedaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 157,30€ 157,30
1ASRock B85M-ITX€ 66,-€ 66,-
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 264,-€ 264,-
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 64,99€ 64,99
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM€ 77,54€ 77,54
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Seasonic S12G 450W€ 60,70€ 60,70
1Samsung 840 EVO 120GB€ 76,45€ 76,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 848,93

Alles in elkaar gezet, Windows geïnstalleerd, alles deed het DACHT ik...
Helaas, videokaart niet. De fans draaien, maar hij komt niet in apparaatbeheer te staan. Weet iemand wat het kan zijn?
Volgens mij zat hij er gewoon goed in, aan de ene kant het 'schuifje' over de kaart, aan de andere met 2 schroefjes vastgezet.

Oké, terwijl ik dit typte samen met een huisgenoot nog wat geprobeert:
Een oude videokaart van hem in mijn kast doet het gewoon.

Mijn MSI kan niet in zijn kast (vanwege voeding), maar ik denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat mijn GPU kapot is, toch? Morgen maar even bellen.
RIF schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:21:
[...]

Andere PSU kan ik helaas niet even snel testen. Zou graag mijn videokaart in een ander systeem proberen, maar die mogelijkheid heb ik niet. Voor zover ik kan zien zit hij goed aangesloten. Ik heb 2 pci-e stekkers, die zitten er allebei in (1 keer 6 en 1 keer 8 ). Fans van de kaart draaien ook gewoon.
Stroom op moederbord zit ook goed lijkt me, als alles het verder gewoon doet.
In de BIOS kan ik, voor zover ik kan zien, alleen kiezen voor een 'preferred' graphics apparaat, en die staat op PCI-e.
In apparaatbeheer staat ook één 'onbekend' apparaat, dus die laat hij ook zien (helaas, dit is niet mijn kaart, maar een Intel device).
RIF schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:28:
[...]

Als ik hem op de videokaart aansluit heb ik geen beeld, dus nu zit hij op het moederbord.
Met die andere videokaart, die het wel deed, had ik wel beeld via videokaart.
RIF schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:20:
Vandaag de kaart even in de pc van m'n ouders gestopt. Hier kreeg ik wél beeld, maar het beeld schoot op een veel te lage resolutie, en in apparaatbeheer kwam er onder display adapters 'generic blabla' te staan, of zoiets. Deze pc heeft geen beeldschermaansluitingen op het moederbord.

Betekent dit nu dat de kaart niet kapot is?
Daarnet weer even in mijn kast geprobeerd, en nog steeds niks...

Verwijderd

Ook de drivers geïnstalleerd nadat je de kaart bij je ouders in de kast had gestopt? De resolutie schiet altijd omlaag als de kaart nog niet goed word herkend,das redelijk normaal. Maar als je dan de drivers niet installeerd weet je nog niet of je kaart goed werkt dus ik zeg,

Kaart in de kast van jou ouders.
Drivers goed installeren.
Kaart testen op werking.

En als deze goed werkt en herkend word kan je die alvast uitsluiten en kan je verder gaan zoeken.

Succes

• RIF
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:48:
Ook de drivers geïnstalleerd nadat je de kaart bij je ouders in de kast had gestopt? De resolutie schiet altijd omlaag als de kaart nog niet goed word herkend,das redelijk normaal. Maar als je dan de drivers niet installeerd weet je nog niet of je kaart goed werkt dus ik zeg,

Kaart in de kast van jou ouders.
Drivers goed installeren.
Kaart testen op werking.

En als deze goed werkt en herkend word kan je die alvast uitsluiten en kan je verder gaan zoeken.

Succes
Helaas geen tijd voor gehad. Ik heb nu contact met de winkel waar ik het spul gekocht heb (helaas per e-mail). Eens kijken wat die zeggen. Anders eens kijken of ik dit weekend rustig kan proberen in een ander pc.

Maar het blijft toch sowieso raar dat ik in mijn eigen pc helemaal niks krijg, en in die van mijn ouders wel.

Verwijderd

Zo vreemd is dat niet, heb zelf een paar weken geleden een R9 290 gekocht die ik met geen mogelijkheid aan de gang kreeg maar die in een andere pc het wel goed deed. Maar met mijn oude crossfire setup was er niks aan de hand....bleek achteraf toch in het moederbord te zitten.

Dus ik sta nergens meer van te kijken. :)