• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:02
Ik weet niet honderd procent zeker of dit hier hoort, dus verplaatsen mag.

Specs:
MSI z77a-g45
MSI R7950 TF
Intel Core i5 3570K Boxed
Cooler Master Hyper TX3 Evo
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
XFX Pro 550W

Zoals te zien op de voorpagina zijn er nieuwe AMD drivers met Mantle.
Ik dacht dat dit wel leuk zou zijn voor mijn performance voor battlefield.
Toen ik dit geïnstalleerd had wilde battlefield niet meer opstarten.
Een vriend zei dat hij op reddit had gelezen dat ik wellicht in mijn BIOS de interne GPU van mijn moederbord uit moest zetten.
Ik kon deze setting niet exact vinden, aangezien mijn BIOS Nederlands is.
Ik heb toen de : grafische adapter initieren" setting van PEG naar IGD veranderd.
Dit is achteraf denk ik niet zo slim geweest, want nu kan ik mijn BIOS niet meer zien.
Mijn pc start op, geeft enkele seconden zwart scherm en vervolgens staat Windows meteen klaar.
Ik kom dus niet langs mijn BIOS, of het normale laadscherm (Logo MSI).
Als ik op DEL druk blijft mijn scherm zwart en komt Windows niet naar voren.
Het lijkt er dus op dat mijn BIOS wel wordt geladen, maar niet wordt weergegeven.

Wat heb ik al gedaan?

- Alle externe beeldschermen los gekoppeld
- De CMOS gereset, alleen kan ik dus niet zien of dit gelukt is (door een knopje op het moederbord en het verwijderen van de batterij)

Iemand die weet wat ik nog kan doen?

• Zinloos1
Ik had dit topic per ongeluk eerst in de verkeerde categorie gezet.

Specs:
MSI z77a-g45
MSI R7950 TF
Intel Core i5 3570K Boxed
Cooler Master Hyper TX3 Evo
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
XFX Pro 550W

Zoals te zien op de voorpagina zijn er nieuwe AMD drivers met Mantle.
Ik dacht dat dit wel leuk zou zijn voor mijn performance voor battlefield.
Toen ik dit geïnstalleerd had wilde battlefield niet meer opstarten.
Een vriend zei dat hij op reddit had gelezen dat ik wellicht in mijn BIOS de interne GPU van mijn moederbord uit moest zetten.
Ik kon deze setting niet exact vinden, aangezien mijn BIOS Nederlands is.
Ik heb toen de : grafische adapter initieren" setting van PEG naar IGD veranderd.
Dit is achteraf denk ik niet zo slim geweest, want nu kan ik mijn BIOS niet meer zien.
Mijn pc start op, geeft enkele seconden zwart scherm en vervolgens staat Windows meteen klaar.
Ik kom dus niet langs mijn BIOS, of het normale laadscherm (Logo MSI).
Als ik op DEL druk blijft mijn scherm zwart en komt Windows niet naar voren.
Het lijkt er dus op dat mijn BIOS wel wordt geladen, maar niet wordt weergegeven.

Wat heb ik al gedaan?

- Alle externe beeldschermen los gekoppeld
- De CMOS gereset, alleen kan ik dus niet zien of dit gelukt is (door een knopje op het moederbord en het verwijderen van de batterij)

Iemand die weet wat ik nog kan doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het ding op de IGP hebt staan zul je daar je monitor op aan moeten sluiten.
PEG is iig de instelling waarop het ding moet staan.

• ThomasML
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-12-2021
Btw, als je de interne GPU van het moederbord wil uitzetten kan je dat doen via control panel --> device manager. Daar zoek je naar Display adapters en kan je dan disablen. Zo heb ik het gedaan toen ik een grafische kaart wou installeren op een moederbord dat een interne grafische kaart heeft.

Mijn blog: http://www.buildingyourpc.net/blog

• Zinloos1
TERW_DAN schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:45:
Als je het ding op de IGP hebt staan zul je daar je monitor op aan moeten sluiten.
PEG is iig de instelling waarop het ding moet staan.
Maar zou dit niet gereset moeten zijn toen ik een kwartier lang de batterij van mijn MOBO verwijderd had?
Of toen ik het Reset CMOS knopje had ingedrukt?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:14

TommieW

Numa numa.

Het zou mij niet verbazen als IGP de standaardinstelling is. Probeer je scherm eens op je moederbord aan te sluiten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:04

KneoK

Not in a million lightyears

Probeer even een monitor op je moederbord aan te sluiten. Grote kans dat je dan wel gewoon beeld krijgt. Dan verzet je de optie weer even naar PEG en je probleem zou opgelost moeten zijn.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:48
Of even je Bios resetten

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heb je neit toevalig Fast boot ingeschakeld? Dan kun je via Windows booten naar de BIOS. Of anders even Clickbios installeren, kun je je BIOS vanuit Windows benaderen, kan je misschien die instelling weer terug zetten.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zinloos1 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:48:
[...]

Maar zou dit niet gereset moeten zijn toen ik een kwartier lang de batterij van mijn MOBO verwijderd had?
Of toen ik het Reset CMOS knopje had ingedrukt?
Als je ook je voeding uit had geschakeld of de stekker eruit, dan ja, je BIOS zou een reset hebben gehad. Maar ook hier, wat is dan de default instelling? En waarom heb je niet de reset knop op je moederbord gebruikt? Bijna elk moederbord heeft deze tegenwoordig om te zorgen dat je niet met het batterijtje hoeft te klooien voor een CMOS reset.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
De standaard instellingen in je bios zullen vast en zeker staan op PEG, of dat je mobo dit automatisch detecteert. Je kunt de DVI/HDMI (welke interface je ook gebruikt) op je mobo aansluiten en de weer PEG instellen in plaats van IGP. Daarna zou je wel weer beeldsignaal krijgen vanaf je GPU ;).

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heb je niet toevalig Fast boot ingeschakeld? Dan kun je via Windows booten naar de BIOS. Of anders even Clickbios installeren, kun je je BIOS vanuit Windows benaderen, kan je misschien die instelling weer terug zetten.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Zinloos1
Bedankt voor de hulp allemaal, het is gelukt.
Ik heb op jullie aanraden toch nog een keer geprobeerd mijn monitor aan te sluiten op mijn mobo.
Toen zag ik inderdaad wel de BIOS.
Ik heb toen meteen de setting terug veranderd naar PEG, en nu werkt alles weer.
Ik had wel eerst het knopje CMOS reset gebruikt, maar dit leverde niets op.
Toen had ik voor de zekerheid ook nog de batterij er uit gehaald.
De BIOS is echter door allebei niet gereset, aangezien al mijn settings nu nog goed staan.
Op zich is dat nu alleen maar prettig, hoef ik hem niet opnieuw in te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zinloos1 op 03-02-2014 12:28 ]

• Zinloos1
Bedankt voor de hulp allemaal, het is gelukt.
Ik heb op jullie aanraden toch nog een keer geprobeerd mijn monitor aan te sluiten op mijn mobo.
Toen zag ik inderdaad wel de BIOS.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén topic per vraag is voldoende, crossposting is op GoT niet toegestaan...

Evt 'disclaimers' als "Ik had dit topic per ongeluk eerst in de verkeerde categorie gezet." doen daar niets aan af.

Volgende keer aub via topicreport verplaatsing aanvragen, geen tweede topic openen. Voor deze keer voeg ik de twee topics samen.

Oslik blyat! Oslik!

• Zinloos1
dion_b schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:43:
Eén topic per vraag is voldoende, crossposting is op GoT niet toegestaan...

Evt 'disclaimers' als "Ik had dit topic per ongeluk eerst in de verkeerde categorie gezet." doen daar niets aan af.

Volgende keer aub via topicreport verplaatsing aanvragen, geen tweede topic openen. Voor deze keer voeg ik de twee topics samen.
Sorry, de volgende keer zal ik de topicreport gebruiken.
Pagina: 1