Problemen met het draadloos bereik van mijn router

Pagina: 1
Acties:

• burgler45
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-04 07:46
Het bereik van mijn telenet router is niet echt schitterend. (de router hangt in de garage en de pc staat in de woonkamer).
Nu heb ik enkel de mogelijkheid om draadloos te verbinden daar er in mijn woning geen geschikte bedrading ligt.
Na wat rondneuzen dacht ik het op te lossen met een repeater te plaatsen in mijn woonkamer maar dit wil niet echt helemaal lukken. Ik krijg verbinding maar de snelheid lijkt in de buurt te komen van een oude inbelverbinding.
Ook valt de verbinding tussen de repeater en de router regelmatig weg.
In game (in dit geval wow) krijg ik ook latency van om en bij de 3200 ms wat het zo goed als onmogelijk maakt om ook maar iets gedaan te krijgen.
Ik weet dat wireless al bij al niet de beste optie is om mee te gamen maar deze woning laat geen andere optie toe (de electriciteit is ook te oud om van die stopcontact verbindingen te gebruiken)
Zijn er oplossingen om de repeater toch het nodige te laten doen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

Een Repeater halveert effectief je snelheid, en verdubbelt je latency.

Is het trekken van een kabel echt geen optie? Een kabel langs het huis kan bijv ook.

Enneh, hoezo is je elektrische bekabeling te oud voor een homeplug setje?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• burgler45
de electrische bekabeling is makkelijk 20 jaar oud dus ik betwijfel dat die systemen daar schitterend op gaan werken. (her en der wordt vermeld dat de kwaliteit van de electrische bekabeling de kwaliteit van je internet bepaald heb er wel 0 ervaring mee)
Een kabel trekken wordt enorm omslachtig om het een beetje deftig en leefbaar te houden.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

burgler45 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:33:
de electrische bekabeling is makkelijk 20 jaar oud dus ik betwijfel dat die systemen daar schitterend op gaan werken.
Onze woning is uit de jaren 60, bekabeling is begin jaren 80 voor het laatst veranderd. Homeplug setjes hebben hier nooit problemen gegeven. En dan praat ik over eerdere homeplug setjes, die krengen die nog geen 12Mbit/s haalden in realistische omstandigheden. Zeker met moderne kitjes moet dat gewoon goed gaan.
Een kabel trekken wordt enorm omslachtig om het een beetje deftig en leefbaar te houden.
Omdat? Je kan ook om het huis heen he ;) .

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 02-02-2014 20:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• burgler45
hmm dan moet ik de plugsetjes maar is bekijken. (nu alleen nog uitzoeken wat de beste optie is om toch nog te kunnen gamen)
Om het huis heengaan wordt lastig omdat het halfopen is en de pc tegen de gemeenschappelijke muur staat :p

[ Voor 20% gewijzigd door burgler45 op 02-02-2014 20:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leeftijd van electriciteitsbekabeling maakt erg weinig uit (gezien vanuit standpunt van gegevensoverdracht is het allemaal 19e-eeuwse technologie uit het stoomtijdperk), wat relevant is, is hoe de groepen ingedeeld zijn en hoe ze (al dan niet) verbonden zijn.

Voor powerline geldt:
1) Zelfde groep - werkt meestal, performance meestal redelijk, zolang er geen apparaten op zitten die het signaal verstoren.
2) Ander groep - significante risico dat helemaal geen verbinding gemaakt kan worden, hoe dan ook veel lagere performance dan op zelfde groep.

Maar goed, eens met eerdere posts, als je iets doet waar een zekere verbinding en een lage ping een must is, wil je Ethernet en niets anders. Powerline verhoogt je ping ook als het werkt significant.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1