Wat wil je doen met het nieuwe systeem?
Kan niet te specifiek worden, maar het belangrijkste is dat hij naast Win 7 ook VMWare met XP in unity mode erop kan draaien. Verder hoeft hij bijna niks spannends te kunnen.
Wat mag het systeem kosten
Zo goedkoop mogelijk... hij heeft sowieso geen aparte videokaart of grote HDD nodig. Dus ik hoop niet meer dan 300 euro
Zijn er al componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wilt nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt, ja een monitor, toetsenbord, muis etc heb ik al. Dus dat is niet nodig, gaat echt alleen om de mini itx kast + componenten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-I3 of amd apu, ben ik nog niet uit
-4gb ram, tenzij iemand me meer aanraad voor VMware met xp te draaien
-64gb ssd zou genoeg moeten zijn, er komt echt vrijwel niets op namelijk...
verder niet al te veel...
Iemand een idee om mee te beginnen? Heb wel in pricewatch al rondgekeken qua componenten maar eerlijk gezegd kom ik er niet echt aan uit
edit: zag dit in een oude best buy guide voor thuisserver:
Kan niet te specifiek worden, maar het belangrijkste is dat hij naast Win 7 ook VMWare met XP in unity mode erop kan draaien. Verder hoeft hij bijna niks spannends te kunnen.
Wat mag het systeem kosten
Zo goedkoop mogelijk... hij heeft sowieso geen aparte videokaart of grote HDD nodig. Dus ik hoop niet meer dan 300 euro
Zijn er al componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wilt nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt, ja een monitor, toetsenbord, muis etc heb ik al. Dus dat is niet nodig, gaat echt alleen om de mini itx kast + componenten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-I3 of amd apu, ben ik nog niet uit
-4gb ram, tenzij iemand me meer aanraad voor VMware met xp te draaien
-64gb ssd zou genoeg moeten zijn, er komt echt vrijwel niets op namelijk...
verder niet al te veel...
Iemand een idee om mee te beginnen? Heb wel in pricewatch al rondgekeken qua componenten maar eerlijk gezegd kom ik er niet echt aan uit
edit: zag dit in een oude best buy guide voor thuisserver:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G860 Boxed | € 59,- | € 59,- |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Fractal Design Core 1000 | € 28,89 | € 28,89 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M1A1333C9 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 49,99 | € 49,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 254,88 | |
[ Voor 50% gewijzigd door nebur86 op 02-02-2014 19:50 ]