Automatisch installeren programma's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434967

Topicstarter
Ik moet de laatste tijd behoorlijk wat windows herinstallatie doen, afgelopen week heb ik er 5 gedaan.

De her installatie zelf is zo gebeurd (dus gewoon windows er op)

maar alle software weer installeren en de Windows updates kost behoorlijk wat tijd.

Lijkt me mooi als ik een software paket kan samenstellen met alle software die ik er op wil incl de meeste windows updates.

Software die ik automatisch wil installeren:

Microsoft Security esentials
Micorsoft live mail
Deamontools
Adobe flash player
Adobe flash pdf reader
Dropbox
Teamviewer
Winrar

Ik dacht hier het open source programma WPKG voor te gebruiken, dit programma kijkt wat er geïnstalleerd is en de dingen die dat niet zijn worden dan door dit programa geinstalleed.

WPKG automated software deployment

Maar misschien is er er wel een veel beter programma, als ik het gebouwd heb zal ik het programma hier delen als daar animo voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-06 21:20

Matszs

><>

Wat je kan helpen hierbij is de website ninite.com, biedt de meeste tooltjes die je vraagt aan en je kan ze suggesties doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En als het gaat om steeds dezelfde machine, dan kan je beter een image maken na een correcte installatie & configuratie en evt. voor activatie. Dan kan je in 1x dat image terugzetten. (Na backuppen van nieuwe data, natuurlijk).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434967

Topicstarter
Matszs schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:21:
Wat je kan helpen hierbij is de website ninite.com, biedt de meeste tooltjes die je vraagt aan en je kan ze suggesties doen.
Ziet er goed uit, ninite.com ga ik zeker even uitproberen.
En als het gaat om steeds dezelfde machine, dan kan je beter een image maken na een correcte installatie & configuratie en evt. voor activatie. Dan kan je in 1x dat image terugzetten. (Na backuppen van nieuwe data, natuurlijk).
Meestal gaat het om een andere pc, dus image gaat helaas niet werken.
Ivm de steeds andere hardware.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 434967 op 03-02-2014 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 11:46
Kijk eens naar de ImageX functionaliteit van Windows zelf waarmee je custom wim files kan maken waarin al applicaties pre-installed zijn. Gaat het om Windows 8 applicaties dan kan je zelfs aan de de slag met Dism en\of PowerShell. Zie onderstaande Google Search opdracht voor ImageX \ Custom wim file leesvoer:

https://www.google.nl/#q=custom+wim+file+with+imagex&safe=off

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Google eens op MDT en WDS. Kwestie van een keer goed instellen, uitzoeken hoe je je software unattended kan installeren en voortaan is een herinstallatie een kwestie van 1 keer een netwerkboot uitvoeren.

Videootje hier: http://blogs.technet.com/...k-step-by-step-video.aspx

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Als alternatief kan je ook per Windows installatie Silent Install Helper draaien.
Handig:
If you’d like to easily repeat this procedure on multiple PCs, though, you might alternatively select the installers and click "Create *.cmd file". This produces a script which you can save along with the setup programs. Copy these to any PC, double-click the "setup.cmd" file and your programs will be installed automatically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:58
hier kan je het ook mee doen

http://ninite.com/

werkt heel goed

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Pagina: 1