Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] Different context issue

Pagina: 1
Acties:

• Marc.O
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-03-2024
Hallo Tweakers,

IK ben bezig met het maken van een plugin system. Ik heb een lib project (xPluginAPI) waar een interface in beschreven wordt die de plugin moet implementeren en een waar een custum attribute inzit met informatie over de plugin. Bij het laden van de plugin probeer ik de attribute uit te lezen maar hierbij krijg ik de volgende fout als ik het object wat ik uit de GetCustomAttributes functie probeer te converteren:

"[A]xPluginAPI.xAttribute kan niet worden geconverteerd naar [B]xPluginAPI.xAttribute.
Type A is afkomstig uit PluginDll, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null in de context LoadFrom op locatie ....\Plugins\PluginDll.dll.
Type B is afkomstig uit xPluginAPI, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null in de context Default op locatie ...\xPluginAPI.dll"

In zowel de plugin als in de host app gebruik ik een kopie van het xPluginAPI project.

Ik snap niet wat er hier fout gaat. Ik heb geprobeerd iets over context te vinden op google maar hier heb ik geen oplossing kunnen vinden.

Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Waarom heb je twee keer dezelfde dll onder een andere naam?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Marc.O
Het is niet 2 keer dezelfde dll. De dll in de host is de pluginAPI. De pluginDll.dll bestaat uit meerdere dll die samen zijn gevoegd. Deze bevat dus wel de pluginAPI.

[ Voor 9% gewijzigd door Marc.O op 02-02-2014 20:12 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ook al zijn ze in wezen hetzelfde, 2 types met dezelfde naam maar in een andere dll worden als verschillend gezien in .net. Je zal moeten zorgen dat je dezelfde dll hiervoor gebruikt.

Verder: MSDN: Add-ins and Extensibility en verder.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Marc.O
Bedankt! Dat was het inderdaad. Ik had in eerste instantie het API project naar de plugin gekopieerd. Daardoor ging het fout. Ik heb het API project uit de plugin gehaald en een reference naar de API dll toegevoegd. Nu werkt het wel.