Toon posts:

asus a7m266 MSI K7T266 Pro RAID of MSI K7T266 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi guy's wat denken jullie

ASUS A7M266
MSI K7T266 Pro
of
MSI K7T266 Pro met raid
er komt een thinderbird 1 ghz op met 256 mb ddr

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zelf voor de asus eigenlijk

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

epox met raid

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53
de abit kg7

Verwijderd

Topicstarter
nee epox wil ik niet ben ik geen fan van
asus of msi iets anders dan dat wil ik niet

Verwijderd

Ik heb de MSI K7T266Pro, zie sig. Geen problemen mee, lekker stabiel.

Verwijderd

Ikzelf heb de ASUS, heel mooi bordje. Zitten alleen geen dipswitches op dus oc'en is wat lastig.

Verwijderd

euhm moeilijk ,
ik ben zelf voor het A7M266 gegaan maar zit nu met die MP instelling te worstelen ik zelf heb een T-Bird 1.000 met als klok 7.5x133
niet ideaal op dees mobo, pak in ieder geval dan een die op 10x100 sta dan kan je wel goed weg met de fsb instellingen v/dat mobo 150 fsb is makkelijk te halen >:)

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

Je hebt toch al een ASUS A7M266 (volgens je sig iig). Of heb je hem nog niet?
Als je hem al wel hebt --> Hoe bevalt ie? Ik wil hem nl misschien ook gaan kopen.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Verwijderd

Topicstarter
mmm die abit is ook wel leuk eigenlijk

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 13:01 schreef X-Terminator het volgende:
Je hebt toch al een ASUS A7M266 (volgens je sig iig). Of heb je hem nog niet?
Als je hem al wel hebt --> Hoe bevalt ie? Ik wil hem nl misschien ook gaan kopen.
nou heb hem nog niet maar wil hem wel ben nou eenmaal een asus fan heb nu de k7v nog slot a

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 12:58 schreef Cobus_NL het volgende:
Ik heb de MSI K7T266Pro, zie sig. Geen problemen mee, lekker stabiel.
hoe is de overclockbaarheid ?

Verwijderd

OC'en is lastig..moet je solderen (op de asus dan)

Verwijderd

Topicstarter
ja by die asus a7m266 wel ja want er zitten geen dip switches op

Verwijderd

Als je dan toch Asus fan bent :)
en neem een proc die standaard op fsb 100 loopt (een 200 dus )
Ideale oplossing echt met die MP 10 hoef je zelfs nog niet te kleuren :P

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 13:04 schreef sub-zero het volgende:

[..]

hoe is de overclockbaarheid ?
Eeuuhmm.. Overklokken?? Wat is dat :? ?

Om heel eerlijk te zijn ben ik daar nog niet mee bezig geweest. Beetje druk met m'n werk en ben ook bezig met webserver :+ . Op z'n vroegst kan ik daar pas over 2/3 weken mee beginnen. Maar ik heb begrepen dat dat vrij makkelijk gaat :P .

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een thunderbird 1ghz266

Verwijderd

Anakin weet jij HOE deze mod in zijn werking gaat ?
Graag meer info daarover plzz :)

Verwijderd

Topicstarter
wil eigenlijk toch wel 1200 mhz halen uit mijn 1ghz niet dat het me zo veel uitmaakt hoor maar is leuk als het kan natuurlijk

Verwijderd

Weet niet precies hoe je je A7M moet modden, is wel een heel gedoe geloof ik. Ik heb mijn mobo niet gemod...snel zat.

Verwijderd

Topicstarter
ohh nou het maakt me niet zo veel als ik de multiplyer niet kan verranderen hoor dan zet ik de fsb gewoon zo hoog mogelijk eigenlijk het enigste voordeel wat msi of abit op het moment heeft is dat er meer pc2100 banken op zitten asus heeft er maar 2 msi en abit 3 of 4 en raid is altijd leuk ook omdat ik met dv video werk

Verwijderd

Topicstarter
abit of msi begint al interesanter te klinken op het moment want ik ga echt geen a7a266 halen met alikabap chipzet :r

Verwijderd

De chipset die op de asus a7m266 zit is de AMD 760. Die is echt in orde hoor !

Verwijderd

Topicstarter
ja met de a7m266 is niks miss mee maar a7a266 wel

Verwijderd

Maar de a7a266 overweeg je toch helemaal niet..so why bother ?

Verwijderd

Topicstarter
nee die overweeg ik inderdaad niet

de a7m266 ook niet meer op het moment denk dat het een abit of msi wordt

Verwijderd

Ik heb die MSI KT266 sinds een weekje draaien. Prima stabiel en goeie OC mogelijkheden, alle in de BIOS (FSB, multiplier en geheugeninstellingen). Een probleempje ontdekt nl mijn FSB BIOS instelling slaat vanzelf terug van 137 naar 133 als ik de computer een tijdje volledig uit heb staan. (Draai op 10.5 x 137 met TB 1200/100)

• ken

ken

Op vrijdag 08 juni 2001 12:58 schreef sub-zero het volgende:
nee epox wil ik niet ben ik geen fan van
asus of msi iets anders dan dat wil ik niet
Ik ben ook geen epox fan, nog nooit een moederbord van gehad

Maar deze is wel het snelste ddr moederbord die nu verkrijgbaar zijn

Zit raid op en kost maar 450,-

Dat je geen epox fan bent vind ik geen goed argument. Ik kijkt gewoon welke goed is, merk maakt voor mij niet veel niks uit
gewoon compleet stabiel en moet natuurlijk goed overklokbaar zijn
en deze bord heeft alle opties die ik wil hebben

Verwijderd

Topicstarter
merk maakt my wel veel uit omdat ik heel wat epox mobo's heb mogen terug sturen naar de leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 14:28 schreef ken het volgende:

[..]

Ik ben ook geen epox fan, nog nooit een moederbord van gehad

Maar deze is wel het snelste ddr moederbord die nu verkrijgbaar zijn

Zit raid op en kost maar 450,-

Dat je geen epox fan bent vind ik geen goed argument. Ik kijkt gewoon welke goed is, merk maakt voor mij niet veel niks uit
gewoon compleet stabiel en moet natuurlijk goed overklokbaar zijn
en deze bord heeft alle opties die ik wil hebben
maakt trouwens allemaal geen reet uit ze hebben byna allemaal de zelfde chipset dus veel verschil merk je nooit

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb de Epox 8K7a+, ben erg tevreden met de performance, maar matig tevreden wat betreft overklokken, terwijl anderen juist goeie resultaten hebben met overklokken.

Ik krijg al problemen, zodra ik over de 135mhz fsb ga met m'n TBird 1,33.

Ik heb reeds 2 soorten geheugen getest, Samsung 8 ns PC2100(Dane Elec) en PC2400 van Corsair, beide 256 mb modules.

Ook op 1,9 of 2 volt draaien voor de CPU en 2,7 of 2,8 draaien voor het mem. geeft geen resultaat, steeds vastlopers en/of windows fouten.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik een SCSI-HD en controler heb en deze zijn waarschijnlijk wat gevoeliger voor hoge fsb snelheden, maar ik dacht er toch wel wat meer uit te halen.

IK ga volgende week kijken of Crucial mem nog wat uithaalt.

Ik heb een 300 Watt voeding, maar wel nog een writer, SB5Live5.1, Ethernetkaart en een GF3 eraan hangen, dus misschien mag de voeding wel naar 400 Watt?

Hier nog wat ervaringen van andere gebruikers, deze zijn meestal zeer positief:

http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=6d4477c8355d8b2b243f33d390f86ecf&forumid=9

Niet op voorraad.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 12:42
Op vrijdag 08 juni 2001 13:40 schreef sub-zero het volgende:
nee die overweeg ik inderdaad niet

de a7m266 ook niet meer op het moment denk dat het een abit of msi wordt
Why not, bang om te solderen. Je kan de multiplier na een soldeer grappie gewoon instellen. En dit is toch echt een mooi en super snel bordje. :)

links:
http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_a7m266_mod/
http://www.athlonoc.com/asusmod.php

het enige nadeel dat ik kan ontdekken met de asus is dat die niet raid is. Maarjah kan je er altijd bijkopen ;) . Trouwens die asus haalt het tot de 150Mhz stabiel, het is jammer dat me 3com het dan niet meer trekt. Maar de 145Mh is ook al mooi dacht ik zow. :)

Wat zit er voor raid op die MSI en Abit dan, volgens mij geen promise, als dat het geval is dan zou ik ze niet nemen, dan kan je net zo goed een promise raid kaartje erbij kopen en voor de asus gaan. ;)

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Idd Anakin chipset is dik in orde :)
ik denk dat je mits alle kompononten meewillen en je merk DDram neemt (vb. Crucial) je de 160 fsb kan halen >:)
Ik draai met Nec DDram (van hardware-handelaar op de hoek )150 fsb en dan ben ik nog niet aan mijn I/O voltages geweest :P

Verwijderd

^ kewle naam Mitsurugi, is van Soulblade toch?
Iig wilde ik vragen of ik beter een MSI of Epox kan kopen voor een 1,333 TB. Iemand enig idee? Stabiliteit, snelheid, duurzaamheid en overclocken vind ik ntl een van de belangrijkste dingen.

• ken

ken

Epox komt overal het beste uit de testen

goed over te klokken
stabiel
goed geprijst
Raid

Wat wil je nog meer

Ik wou eigelijk wachten op de abit maar die komt pas na 3 weken en op de verbeterde via chip kan ik ook niet wachten

Dus ik ga voor de epox

• BenJoep
Op zondag 10 juni 2001 00:04 schreef ken het volgende:

goed over te klokken
stabiel
goed geprijst
Raid

Wat wil je nog meer

Ik wou eigelijk wachten op de abit maar die komt pas na 3 weken en op de verbeterde via chip kan ik ook niet wachten

Dus ik ga voor de epox
De raid is vies, verder ben ik het met je eens. Maar ben toch blij dat ik de asus A7M266 heb gekocht(die is toch mooi sneller :P )

Verwijderd

Welk bordje moe tje nou nemen als je

wel DDR wilt
wel Raid wilt
niet persee hoeft te overclocken maar stabiliteit als hoogste prioriteit stelt. Ik bedoel 1333 Mhz en 512 mb intern is toch al genoeg om alle spellen tof te spelen.

• BenJoep
ABIT, maar dan moet je nog ff wachten. Duurt denk ik nog wel een maand of langer. Anders gaan voor de EPOX. En een alternatief de Asus A7M266 met een raid-controller erbij (dit zou ik doen, omdat raid onboard toch wel prut is op de EPOX)..

Verwijderd

Tja ik zit er echt wel mee.. ik wil eigenlijk nu een nieuwe pc kopen. Ik sta op het punt om de KT133A van MSI aan te schaffen met RAID en dat weet ik dat ook iets goeds heb. Ik denk toch dat ik maar bij KT133A blijf.

• ken

ken

als je een nieuw systeem koopt zal ik zeker voor ddr gaan

• ken

ken

[b]Op zondag 10 juni 2001 22:05 De raid is vies, verder ben ik het met je eens. Maar ben toch blij dat ik de asus A7M266 heb gekocht(die is toch mooi sneller )
Volgens mij is de epox in alle testen sneller dan de asus (Alle revies die ik tot nu toe heb gelezen)en wat bedoel je met raid is vies???

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 00:04 schreef ken het volgende:

goed over te klokken
stabiel
goed geprijst
Raid
Dat is al heel mooi, maar je vergeet nog EEN voordeel van de Epox: 6 PCI slots... :9

Niet voor iedereen een issue misschien, maar voor mij wel. Ik wil die flexibiliteit gewoon hebben. Wie weet wat voor kaarten ik er in de toekomst wel niet in wil stoppen?

(En ja, ik weet dat een aantal van die slots shared/slave zijn, maar gelukkig hebben niet al mijn kaarten busmaster slots nodig. :) )

Dus al met al zit ik momenteel inderdaad ook op die Epox te azen...

Verwijderd

Ik denk dat ik idd toch voor DDR ga. Maar dan wel voor dat MSI mobo.

Verwijderd

Die van msi met ddr daar ga ik ook voor.
Jammer dat ie maar 5 maal pci heeft.

• BenJoep
Op maandag 11 juni 2001 00:53 schreef ken het volgende:

[..]

Volgens mij is de epox in alle testen sneller dan de asus (Alle revies die ik tot nu toe heb gelezen)en wat bedoel je met raid is vies???
Die raid is een bagger raid, koop dan meteen een promise ofzow ;) . En kan je me dan ff die url's doorpasen waarbij die Epox sneller is, vind het wel leuk om dat te zien. ;) Heb veel reviews gelezen en die asus is toch echt altijd de snelste ;)

• BenJoep
The Asus A7M266 is superior to all of the other test candidates.
ome tom aan het woord ;)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 17:00 schreef Genotix het volgende:

[..]

ome tom aan het woord ;)
Maar ik vind die MSI tofch beter.. heel veel andere reviews komt ie er supergoed uit en hij heeft RAID wat ik dus wel ga gebruiken.

Verwijderd

Ik heb een aangeboren voorkeur voor alle moederborden die van msi zijn! Dus ik zou voor de msi gaan! Lekkere stabiele & snelle bordjes :P

• ken

ken

kijk maar bij tweakers.net en zoe de epox op
in alle revies is die sneller

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Heeft die epox een AMD 760 chipset?
Wat is eigenlijk beter om te kopen, AMD760 of KT266 (denkend aan het feit dat die nog beter kan worden via kennende)
En was de AMD nou standaard 133mhz voor de Athlon-C en trekt die nou PC2100 ddr, want ik geloof dat die wat beperkingen had niet? :?

• BenJoep
Op maandag 11 juni 2001 17:26 schreef ken het volgende:
kijk maar bij tweakers.net en zoe de epox op
in alle revies is die sneller
Staat niks bijzonders, en die site waar wel tests staan daar zou de Gigabyte ook sneller zijn dan de asus. En dan kan ik je toch vertellen dat die asus volgens Ome Tom die gigabyte eruit presteerd, dan geloof ik toch eerder Ome Tom, zijn er geen betere sites?? met die vergelijking.

Verwijderd

Trouwens ik ga die MSI dus kopen. Met Corsair CAS2 pc2400 kan die eigenlijk wel. Of hooeft dat niet persee PC2100 tezeijn. En wat is het verschil.

<net scooter gerden zonde rhandschioen me handen zijn lam>

• BenJoep
Op maandag 11 juni 2001 22:17 schreef Mannekino het volgende:
Trouwens ik ga die MSI dus kopen. Met Corsair CAS2 pc2400 kan die eigenlijk wel. Of hooeft dat niet persee PC2100 tezeijn. En wat is het verschil.

<net scooter gerden zonde rhandschioen me handen zijn lam>
pc2400 kan hogere cas aan en hogere fsb dacht ik, maar als je ceucial pc2100 koopt dan haal je het ook makkelijk. Dus ik zou de crucial nemen.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ehm... ik heb de Epox besteld (o.a. voor onboard Raid), maar er zijn een paar reacties over die 'bagger-raid-chip' op de Epox, is dat Highpoint chippie niet goed ofzo?

• BenJoep
Op dinsdag 12 juni 2001 08:50 schreef willemj het volgende:
Ehm... ik heb de Epox besteld (o.a. voor onboard Raid), maar er zijn een paar reacties over die 'bagger-raid-chip' op de Epox, is dat Highpoint chippie niet goed ofzo?
erg bagger is het niet, maar als je raid-onboard wilt hebben kan je beter gaan voor de promise, en die zit niet op de ddr-bordjes, tenminste nog niet gezien. Dus als je dan toch echt raid wilt gebruiken dan zou ik dus een pci-slot gaan vullen met een promise kaartje.

• ken

ken

ik heb nu een asus a7v133 raid met onboard promise kaart

Ik ben tevreden met de prestatie

Hoop dat mijn epox snel aankome :)
Kan niet wachten :z

• Maku
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Maar een msi is dus beter om mee te tweaken of zie ik dit nou verkeerd :?

(ik ben ook van plan om zo'n systeem te gaan bouwen)

• Maku

Maku

Derp

Op maandag 11 juni 2001 22:34 schreef Genotix het volgende:

pc2400 kan hogere cas aan en hogere fsb dacht ik, maar als je creucial pc2100 koopt dan haal je het ook makkelijk. Dus ik zou de crucial nemen.
Wasda ?

• BenJoep
Op dinsdag 12 juni 2001 16:14 schreef 001Michael het volgende:

[..]

Wasda ?
ooit wel is gehoord van cas 2 en 3. Cas 2 is sneller. De pc2100 is cas 2,5 en pc2400 is cas 2, maar mijn cucial loopt makkelijk op cas 2 en op 150fsb dus ga gewoon voor goed pc2100 geheugen en dan is het gelijk aan het pc2400 geheugen.

• Maku

Maku

Derp

Crucial is dus een merk en cas is een type geheugen/of bepaalde geheugenslot op je mobo ?

Het is me nog een beetje vaag ik heb er al weleens vaker van gehoord maar ik snapte het nut er nooit van. |:(

• BenJoep
Op dinsdag 12 juni 2001 19:53 schreef 001Michael het volgende:
Crucial is dus een merk en cas is een type geheugen/of bepaalde geheugenslot op je mobo ?

Het is me nog een beetje vaag ik heb er al weleens vaker van gehoord maar ik snapte het nut er nooit van. |:(
Jij snapt hem helemaal nu ;)

Pagina: 1