Wat den geslachtsgemeenschap is ATA-66 ook al weer??

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Ik heb het ooit geweten,
maar thans toch vergeten.

Ik heb namelijk een oude harde schijf.
Met maar liefst 2 gig in zijn lijf.
Inderdaad een klein gewin.
Maar toch wil ik hem d'r in.

Nu wou ik graag weten,
UDMA66 zou dat ATA vreten?

:P
Vroeg me dus gewoon af of ik een ATA-66 schijf aan een udma66 ide controller kan hangen, of kan ik hem beter aan m'n secondaire hangen als slave achter m'n cd-rom bijvoorbeeld.
Op m'n mobo is Primary UDMA-66 en de secondary UDMA-33.
Als iemand het weet: graag share the info :) Want misschien heb ik dan nu in totaal zo'n kleine 40 gig in m'n computer (moet er toch is wat opzetten :P )

• The - DDD
Oh ja het is een Quantum Fireball EL 2.5 gig op een K7V mobo met aan de ide's:
Pri: Maxtor 25 gig UDMA66
Sec: Aopen 52x CD-ROM + 10 gig quantum grootpoot.

Als het niet verstandig is om die 2.5 erbij in te douwen dan prop ik hem gewoon bij m'n pa in z'n ouwe bak. Blijft ie in ieder geval lekker warm.

Verwijderd

UDMA = ATA. Leuk hé, al die namen? :)

Je kunt het er sowieso aan hangen hoor, het hele zootje is backwards compatible ..

• The - DDD
Maar heeft dat dan geen gevolgen voor de doorvoorsnelheid van mijn UDMA-66 capabele Maxtor 25 gig wanneer ik die quantum 2.5 gig ATA-66 d'r als slave bij aan hang??

Ik heb hem namelijk al even getest ipv mijn andere HD die als slave achter m'n cd-rom hangt.

Volgens dat boot-up overzichtje kan die CD-rom UDMA-2 mode aan. En de Quantum 2.5 gig kan ook UDMA-2 mode aan.

Mijn pri. master (de 25 gig, maxtor dus) heeft UDMA-4 mode erbij staan. Vandaar mijn twijfel.
Iemand enig idee wat ik het best kan doen met die 2.5 gig?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

nou, gewoon er aan hangen en zegt ie 'poef'
dan weet je dat ie het niet meer gaat doen

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• The - DDD
Dat dat ding het doet weet ik al wel. Maar of het de performance van m'n primary master niet naar beneden haalt als ik hem als slave darachter hang.

Die pri. is namelijk udma-66 en die sec. is ata-66.

• Longbowh
  • Niet online
proberen kan geen kwaad...

doe gewoon een paar benchmarks met en zonder die schijf erin, dan zie je het snel genoeg
Pagina: 1