Hoi allemaal,
zoals velen hier heb ik besloten dat het tijd is voor een nieuwe pc. Ik heb besloten om deze zelf in elkaar te gaan zetten omdat dat niet heel moeilijk kan zijn (er zijn youtube tuts van) en omdat het goedkoper is. De pc is in principe om mee te gamen maar zal ook voor school gebruikt worden. Ik ben van plan alles bij Azerty te bestellen. Qua merken vind ik alles best, heb daarin geen voorkeur. heb eht liefst het beste voor de laagste prijs
.
Wat wil ik met de computer gaan doen?
- Computer is voor gamen en schoolwerk.
- Spellen: momenteel ben ik wat gelimiteerd qua spellen die mijn huidige pc aankan maar de spellen die ik graag wil spelen met de nieuwe zullen o.a. bestaan uit League of Legends, SWTOR, Hearthstone, GTA V (mocht deze inderdaad naar PC komen), Starcraft II, Diablo 3, Sleeping Dogs, Assassins Creed 4.
Daarnaast ben ik niet van plan om te gaan overclocken en gebruik ik 1 scherm.
Wat mag het kosten?
Ik wil een goed systeem wat een aantal jaar meekan zodat ik over een jaar of 2/3 misschien een paar onderdelen vervang en er dan weer een paar jaar mee verder kan. Hierdoor zit er geen echt limiet op de prijs maar zat ik zelf te denken aan rond de 1000 euro. (iets meer mag ook maar dan moet dat wel echt een verschil maken)
Wat heb ik al?
Alle randapparatuur dus boxen, toetsenbord, muis headset.
Helaas weet ik niet hoe je pricewatch dingen in een post verwerkt dus heb ik het maar zo gedaan :
Windows 8.1: stukprijs a € 79,99
Club 3D Radeon R9 280X royalQueen : stukprijs a € 264,88
Seasonic S12G-650: stukprijs a € 89,99
Samsung 840 EVO Basic: stukprijs a € 143,99
Intel Core i5 4570 / 3.2 GHz : stukprijs a € 171,89
ASRock B85M Pro4 : stukprijs a € 60,95
Scythe Mugen 4 PCGH : stukprijs a € 37,98
WD Green WD20EZRX : stukprijs a € 74,98
Crucial Ballistix Tactical : stukprijs a € 69.84
LiteOn iHAS124 : stukprijs a € 17,93
Spire Savit 6003 SP6003B-CE-R : stukprijs a € 56,13
Verzendkosten 14,73
Totaal : 1083.29
Waarom deze onderdelen?
CPU: Intel 4570.
Hiervoor gekozen omdat ik heb gelezen dat het weinig scheelt met de 4670. Ik heb bewust niet voor een k versie gekozen omdat ik niet ga overclocken.
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Omdat deze 4 geheugenslots heeft. Ik heb express 2x4 gedaan en wil in de toekomst daar werkgeheugen bij kunnnen doen.
Harde schijf: WD Green WD20EZRX
Deze heeft 2TB.
Grafische kaart: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen
Ik denk dat dit een goede kaart is om mee te gamen, een 290x vindt ik te duur voor het beetje wat het oplevert.
Kast: Spire Savit 6003 SP6003B-CE-R
Ziet er redelijk uit en had goede reviews op Azerty
Koeler: Scythe Mugen 4 PCGH
- Goede koeler overall, had ik gelezen?
Intern geheugen: Crucial Ballistix Tactical
Gekozen vanwege goede prijs en 2x4 gb.
CD-ROM/DVD: LiteOn iHAS124
Ja is ouderwets maar ik brand nog regelmatig dvds
Voeding: Seasonic S12G-650
Hier twijfelde ik erg over, ik heb namelijk geen goed idee hoeveel watt ik precies nodig ga hebben. Heb deze uitgekozen omdat die er goed uitzag maar als jullie een betere weten hoor ik het graag.
SSD: Samsung 840 EVO Basic
- Deze moet er voor mij wel in. Handig voor het besturingssysteem en eventueel één of twee games.
Grootste vragen
1. is dit een goede voeding?
2. Werkt alles met elkaar?
zoals velen hier heb ik besloten dat het tijd is voor een nieuwe pc. Ik heb besloten om deze zelf in elkaar te gaan zetten omdat dat niet heel moeilijk kan zijn (er zijn youtube tuts van) en omdat het goedkoper is. De pc is in principe om mee te gamen maar zal ook voor school gebruikt worden. Ik ben van plan alles bij Azerty te bestellen. Qua merken vind ik alles best, heb daarin geen voorkeur. heb eht liefst het beste voor de laagste prijs
Wat wil ik met de computer gaan doen?
- Computer is voor gamen en schoolwerk.
- Spellen: momenteel ben ik wat gelimiteerd qua spellen die mijn huidige pc aankan maar de spellen die ik graag wil spelen met de nieuwe zullen o.a. bestaan uit League of Legends, SWTOR, Hearthstone, GTA V (mocht deze inderdaad naar PC komen), Starcraft II, Diablo 3, Sleeping Dogs, Assassins Creed 4.
Daarnaast ben ik niet van plan om te gaan overclocken en gebruik ik 1 scherm.
Wat mag het kosten?
Ik wil een goed systeem wat een aantal jaar meekan zodat ik over een jaar of 2/3 misschien een paar onderdelen vervang en er dan weer een paar jaar mee verder kan. Hierdoor zit er geen echt limiet op de prijs maar zat ik zelf te denken aan rond de 1000 euro. (iets meer mag ook maar dan moet dat wel echt een verschil maken)
Wat heb ik al?
Alle randapparatuur dus boxen, toetsenbord, muis headset.
Helaas weet ik niet hoe je pricewatch dingen in een post verwerkt dus heb ik het maar zo gedaan :
Windows 8.1: stukprijs a € 79,99
Club 3D Radeon R9 280X royalQueen : stukprijs a € 264,88
Seasonic S12G-650: stukprijs a € 89,99
Samsung 840 EVO Basic: stukprijs a € 143,99
Intel Core i5 4570 / 3.2 GHz : stukprijs a € 171,89
ASRock B85M Pro4 : stukprijs a € 60,95
Scythe Mugen 4 PCGH : stukprijs a € 37,98
WD Green WD20EZRX : stukprijs a € 74,98
Crucial Ballistix Tactical : stukprijs a € 69.84
LiteOn iHAS124 : stukprijs a € 17,93
Spire Savit 6003 SP6003B-CE-R : stukprijs a € 56,13
Verzendkosten 14,73
Totaal : 1083.29
Waarom deze onderdelen?
CPU: Intel 4570.
Hiervoor gekozen omdat ik heb gelezen dat het weinig scheelt met de 4670. Ik heb bewust niet voor een k versie gekozen omdat ik niet ga overclocken.
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Omdat deze 4 geheugenslots heeft. Ik heb express 2x4 gedaan en wil in de toekomst daar werkgeheugen bij kunnnen doen.
Harde schijf: WD Green WD20EZRX
Deze heeft 2TB.
Grafische kaart: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen
Ik denk dat dit een goede kaart is om mee te gamen, een 290x vindt ik te duur voor het beetje wat het oplevert.
Kast: Spire Savit 6003 SP6003B-CE-R
Ziet er redelijk uit en had goede reviews op Azerty
Koeler: Scythe Mugen 4 PCGH
- Goede koeler overall, had ik gelezen?
Intern geheugen: Crucial Ballistix Tactical
Gekozen vanwege goede prijs en 2x4 gb.
CD-ROM/DVD: LiteOn iHAS124
Ja is ouderwets maar ik brand nog regelmatig dvds
Voeding: Seasonic S12G-650
Hier twijfelde ik erg over, ik heb namelijk geen goed idee hoeveel watt ik precies nodig ga hebben. Heb deze uitgekozen omdat die er goed uitzag maar als jullie een betere weten hoor ik het graag.
SSD: Samsung 840 EVO Basic
- Deze moet er voor mij wel in. Handig voor het besturingssysteem en eventueel één of twee games.
Grootste vragen
1. is dit een goede voeding?
2. Werkt alles met elkaar?