Toon posts:

[Win 7/8] downgrade samsung ativ 9 plus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mede-tweakers,

Ik ben sinds vrijdag dankzij de 21% actie van de mediamarkt in bezit van het pixelmonter samsung ativ 9 plus. (helaas) word deze geleverd met windows 8 :( (nu geen discussie over waarom geen windows 8 :+ ) Nu wil ik graag downgraden en ik heb daar een vraagje over:

1. Ik weet dat alleen windows 8 pro in aanmerking komt voor downgraden via MS (en die heb ik dus niet). Ook las ik hier op het forum dat windows 8 pro oem geleverd moet zijn om daar voor in aanmerking te komen. Heeft er iemand ervaring met het downgraden via samsung zelf (als dat überhaupt mogelijk is)? Dit met het idee dat windows 8 duurder zou moeten zijn dan windows 7 en dat er een tijdje een topic was over het terugkrijgen van refund wanneer je een ander OS wilde (koppelverkoop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je kan er voor kiezen om de EULA tijdens de eerste start te weigeren en dan bij de fabrikant je euro's terug te claimen, hebben ze namelijk een procedure voor. Daarna kan je als je Windows 7 wil gewoon een Retail versie kopen als het nog verkrijgbaar is. Echter heb ik even voor je gekeken en daar is geen rebate programma voor. Daarnaast heb je een ander issue. Voor de hardware zijn geen Windows 7 drivers, dus met een beetje pech gaat niet al je hardware werken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:37

D4NG3R

kiwi

:)

Wim-Bart schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:19:
Je kan er voor kiezen om de EULA tijdens de eerste start te weigeren en dan bij de fabrikant je euro's terug te claimen, hebben ze namelijk een procedure voor.
Dit is leuk, maar ik heb enkel Asus en Dell dit ooit zien uitbetalen. Ze zijn hier namelijk niet verplicht toe.
Wim-Bart schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:19:
Voor de hardware zijn geen Windows 7 drivers, dus met een beetje pech gaat niet al je hardware werken.
Onzin, gewoon op de website van de fabrikant van het onderdeel kijken, en niet enkel bij Samsung.

Is Win8 (Updaten naar 8.1) met start menu plugin een optie? Je kan gewoonweg niet gratis downgraden.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 02-02-2014 20:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

D4NG3R schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:23:
[...]

Dit is leuk, maar ik heb enkel Asus en Dell dit ooit zien uitbetalen. Ze zijn hier namelijk niet verplicht toe.
Zelf bij Acer en HP gehad dat ze terug betaalden, maar toen gingen de systemen naar Linux. Alleen was het bedrag niet echt schokkend. Iets van minder dan 30 euro herinner ik me toen want wat wij betalen voor OEM staat niet in verhouding tot wat die fabrikanten betalen voor OEM.
[...]

Onzin, gewoon op de website van de fabrikant van het onderdeel kijken, en niet enkel bij Samsung.
En maar hopen dat het werkt, in 9 van de 10 gevallen werkt het wel, maar je zal maar net dat ene onderdeel hebben wat niet werkt. Bijvoorbeeld in het Vista tijdperk wilden veel mensen XP, met bepaalde (acer) laptops was dat een crime, sound niet onder XP aan de praat te krijgen omdat acer net even een revisie acer versie had.
Is Win8 (Updaten naar 8.1) met start menu plugin een optie? Je kan gewoonweg niet gratis downgraden.

[ Voor 15% gewijzigd door Wim-Bart op 02-02-2014 20:34 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De laatste keer dat ik native drivers van de fabrikant zelf niet heb zien werken is alweer en jaar of 6 terug, toen XP nog vollop verkrijgbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Storage clonen, formatteren, Windows 7 installeren en kijken of je werkende drivers kunt vinden. Indien dat niet het geval is en het vormt een probleem storage weer formatteren en oude image terug kopiëren van de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Yosecret schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:36:
Storage clonen, formatteren, Windows 7 installeren en kijken of je werkende drivers kunt vinden. Indien dat niet het geval is en het vormt een probleem storage weer formatteren en oude image terug kopiëren van de backup.
De TS heeft geen licentie voor Win7? Lees de TS in het vervolg even door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

D4NG3R schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:45:
[...]

De TS heeft geen licentie voor Win7? Lees de TS in het vervolg even door..
Excuseer, was ik niet expliciet tegen gekomen.
Pagina: 1