Scripting vraag in Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:05
Ik ben bezig met een project rondom het simuleren van gebruikersacties in Windows 7.
Daarbij wordt er gebruik gemaakt van een proces dat gestart wordt als een Windows service.
Deze Windows service maakt gebruik van “Local System” credentials in combinatie met de functie “Allow service to interact with desktop”.

Toch wordt er geen gebruik gemaakt van een "echte" desktop waardoor niet alle gebruikersacties uitgevoerd kunnen worden. Ook als ik de service configuratie wijzig naar een gebruikerslogon werkt het niet zoals ik graag zou willen. :? :-(

Vanuit het eerder genoemde proces/Windows service heb ik de mogelijkheid om (bijvoorbeeld) een Powershell script te starten. Andere soort scripts zijn ook toegestaan.

Weet iemand een manier om langs die weg een applicatie te starten die gebruik gemaakt van de desktop van een gebruiker die op dat moment aangelogd is? Om vervolgens te wachten tot er een statusmelding teruggegeven wordt?

Alvast bedankt voor het meedenken! _/-\o_

=====

In de tussentijd verder gezocht. Het lijkt erop alsof PowerShell deze mogelijkheid heeft.
En wel in de vorm van remote commando's en Windows apps starten.
Alleen heb ik daar geen ervaring mee.
Iemand die bereid is me daarbij te helpen?

[ Voor 10% gewijzigd door Airw0lf op 02-02-2014 21:16 ]

makes it run like clockwork