Toslink switch vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 16:15

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik heb een kort vraagje en ik hoop dat jullie hier een antwoord voor mij op hebben :)

Ik heb een Z906 setje en hier kan ik 2 SPDIF kabels op aansluiten. Nu is het probleem dat ik 3 apparaten met SPDIF kabels op dat setje aan wil sluiten. Nu had ik al even rondgekeken naar een eventuele switch hiervoor en heb er 2 gevonden:

http://www.conrad.nl/ce/n...ink-SPDIF-switch?ref=list
http://www.conrad.nl/ce/n...atrix-switch-4x2?ref=list

Nu is mijn vraag, heb je veel kwaliteitsverlies bij zo'n switch? (En geeft deze DTS en AC3 gewoon normaal door?) Voor 5 euro meer lijkt mij persoonlijk de 2e interessanter aangezien ik daar ook nog toekomstige apparaten op aan kan sluiten, en er zit een remote bij.

Wat denken jullie hierover? Of hebben jullie eventueel een ander idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:00
ik had het zelfde hier, ps3, mediacenter en humax, op een pioneer met maar 2 optische aansluitingen.

ik heb er een gelijkwaardig splittertje als op onderstaande link tussen gehangen

http://www.allekabels.nl/...ische-SPDIF-Splitter.html

6 euro nogwat....

enkel, het apparaat wat nu als eerste het signaal op pakt, werkt.
Dus ps3 en mediacenter geluid - ze kunnen niet te gelijk aanstaan.
Althans, een heeft dan geen geluid....

zonder gedoe met een afstandsbediening enzo, is dit een simpele oplossing

owja mijn mening is, geen verlies, het is digitaal signaal of niets

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 02-02-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Zelf had ik ook nog dit product gevonden:

pricewatch: HQ Products Optische Switch Toslink

Maar ik dacht dat het nooit iets goeds kom zijn voor 10 euro :)
Die splitter is voor mij niet handig (denk ik), omdat 2/3 apparaten eigenlijk 99% van de tijd als eerste al signaal geven, en het 3e apparaat dan vaak buiten de boot valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

De Logitech Z906 heeft naast de 2 optische aansluitingen ook een coaxiale aansluiting. Misschien heeft een van je apparaten een coaxiale aansluiting? Als geen van je apparaten een coaxiale heeft, dan kun je ook gebruik maken van een "Coaxial -> Optical" converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:36
Die laatste heb ik vroeger ook gehad voor mijn z5500. Werkte opizch prima, en ik merkte toen geen verschil. Maar ik denk ook niet dat het te merken is met zulke setjes.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Anoniem: 304171 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:45:
De Logitech Z906 heeft naast de 2 optische aansluitingen ook een coaxiale aansluiting. Misschien heeft een van je apparaten een coaxiale aansluiting? Als geen van je apparaten een coaxiale heeft, dan kun je ook gebruik maken van een "Coaxial -> Optical" converter.
Hier had ik al na gekeken, helaas :) Allemaal optisch.
Prijs technisch maakte een switch of een converter elkaar niet veel voor zover ik gezien heb.
Renegade666 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:46:
Die laatste heb ik vroeger ook gehad voor mijn z5500. Werkte opizch prima, en ik merkte toen geen verschil. Maar ik denk ook niet dat het te merken is met zulke setjes.
Aah ok :) Ik wou gewoon weten of bijvoorbeeld DTS/AC3 en dergelijke wel behouden bleven met een switch. Zou jammer zijn als die wegvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 14:16

itsalwaysme

Graast voor DB

Zo'n switch is toch gewoon een doorgeefluit voor een digitaal signaal. Dus het zou geen inbreuk maken op de kwaliteit en het type signaal. Zolang de bitjes maar aankomen.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:59

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 304171 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:45:
Als geen van je apparaten een coaxiale heeft, dan kun je ook gebruik maken van een "Coaxial -> Optical" converter.
Dat zou ook mijn keuze zijn. Puur omdat switchen minder lekker werkt dan een converter. Met de converter kan je gewoon de remote van je Z906 blijven gebruiken en hoef je niet te pielen op een extern kastje.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:49
Toevallig heb ik volgens mij nog zo'n convertje liggen van HQ als ik me niet vergis waar ik niks mee doe. Moet ik nog altijd een keer op vraag en aanbod zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Misschien een hele domme vraag, maar bij zo'n convertor blijft daar ook DTS/AC3 behouden? Bij een switch snap ik dit wel omdat het inderdaad, zoals genoemd, een doorgeefluik is. Maar doet een converter dit ook? (of het het zo dat optisch en analoog precies hetzelfde signaal gebruiken? In dat geval snap ik dat het geen probleem zou moeten vormen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:59

FeaR

In GoT we trust

Het signaal is bij beide digitaal, die converter zet het alleen om van licht (optisch) naar elektrisch (Digitale Coax). Ik zou niet weten waarom je DTS track dan verloren zou gaan aangezien je de track niet verandert.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
FeaR schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:29:
Het signaal is bij beide digitaal, die converter zet het alleen om van licht (optisch) naar elektrisch (Digitale Coax). Ik zou niet weten waarom je DTS track dan verloren zou gaan aangezien je de track niet verandert.
Dat vermoede had ik dus al, maar ik wist dit niet zeker :) In dat geval is een converter een stuk handiger. Bedankt voor de hulp iedereen! :)
Pagina: 1