Beste tweakers,
Na enig speurwerk heb ik m.b.v. het onderdelen advies topic een pc samengesteld.
Ik ben geen hardcore gamer maar ik vind het wel vet om games op de hoogste res. te kunnen spelen.
Zoals straks GTA V (ja die komt wel). Wat ik belangrijk vind is dat het systeem in balans is en dus geen extra dure onderdelen die worden terug gehouden door de rest van het systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming in hoge kwaliteit, school / office.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De huidige opstelling die ik in gedachte heb kost rond de €1000,-. Ik wil wel graag onder €1300,- blijven maar ik hoor graag goede tips.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Dit heb ik. Monitor heeft 3D functies, zal ik niet vaak gebruiken. Ik wil gewoon goede beeld kwaliteit en daar ben ik tevreden over.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een SSD voor windows en software. Verder 1 of 2 TB HDD voor films e.d., ligt aan het prijsverschil maar dit is vaak zo minimaal dat ik net zo goed 2TB kan nemen. HDMI is een vereiste, en USB 3.0 maar het is lastig om nog iets te vinden waar dat niet op zit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nop. Ik neig zelf naar Intel omdat ik daar wel ervaring mee heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
PC moet geluidsloos en koel zijn.
Ga je overklokken?
Niet nodig.
Dit heb ik uitgezocht:
Zoals je ziet heb ik er 2 CPU's in staan, dt is omdat ik niet goed weet welke ik zal nemen.
Graag hoor ik tips en verbeteringen,
Mijn dank is groot.
MartiiJn
Na enig speurwerk heb ik m.b.v. het onderdelen advies topic een pc samengesteld.
Ik ben geen hardcore gamer maar ik vind het wel vet om games op de hoogste res. te kunnen spelen.
Zoals straks GTA V (ja die komt wel). Wat ik belangrijk vind is dat het systeem in balans is en dus geen extra dure onderdelen die worden terug gehouden door de rest van het systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming in hoge kwaliteit, school / office.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De huidige opstelling die ik in gedachte heb kost rond de €1000,-. Ik wil wel graag onder €1300,- blijven maar ik hoor graag goede tips.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Philips 278G4DHSD Zwart | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Logitech Speaker System Z623 | € 119,90 | € 119,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 408,90 | |
Dit heb ik. Monitor heeft 3D functies, zal ik niet vaak gebruiken. Ik wil gewoon goede beeld kwaliteit en daar ben ik tevreden over.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een SSD voor windows en software. Verder 1 of 2 TB HDD voor films e.d., ligt aan het prijsverschil maar dit is vaak zo minimaal dat ik net zo goed 2TB kan nemen. HDMI is een vereiste, en USB 3.0 maar het is lastig om nog iets te vinden waar dat niet op zit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nop. Ik neig zelf naar Intel omdat ik daar wel ervaring mee heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
PC moet geluidsloos en koel zijn.
Ga je overklokken?
Niet nodig.
Dit heb ik uitgezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 169,70 | € 169,70 |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,90 | € 192,90 |
| 1 | MSI H81M-E33 V2 | € 47,42 | € 47,42 |
| 1 | MSI N660 Gaming 2GD5/OC | € 150,98 | € 150,98 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Asus Xonar DG | € 22,69 | € 22,69 |
| 1 | Cooler Master HAF 912 Advanced | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,20 | € 66,20 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,20 | € 16,20 |
| 1 | Cooler Master B600 | € 47,05 | € 47,05 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,- | € 140,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.098,09 | |
Zoals je ziet heb ik er 2 CPU's in staan, dt is omdat ik niet goed weet welke ik zal nemen.
Graag hoor ik tips en verbeteringen,
Mijn dank is groot.
MartiiJn