Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Trikke elektrisch

Pagina: 1
Acties:
  • 2.117 views

• iFluX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07-2024

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Topicstarter
Wie heeft er een?

Ik heb in September een Trikke elektrisch gekocht en ben benieuwd naar ervaringen.
Hier wat informatie;

zonder helm, zonder rijbewijs.

De Trikke is elektrisch, dus duurzaam en milieuvriendelijk.
En goedkoop: 10 cent per accu lading voor 40 km op eco stand(17km/h) en 25 km op snelle stand (28km/h)

De topsnelheid bedraagt 25 km/u en de Trikke is eenvoudig te bedienen, je rijdt er zo op weg!

Accu info;
Panasonic Li-ion
48v 11250mAh / 540Wh

Geen CO2
Geen fijnstof
100% recyclebaar

Goedgekeurd door Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Getest door de RDW.
Staand rijden biedt meer overzicht op het verkeer
Eenvoudig te besturen en te bedienen

Opstappen en wegrijden, geen helm of rijbewijs nodig
Opvouwbaar
Uitneembare accu, overal op te laden via het stroomnet (230V)

Regels;
http://www.rijksoverheid....ts/bijzondere-bromfietsen

Afbeeldingslocatie: http://42bis.nl/wp-content/uploads/2012/10/Trikke-electric-action-21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images04.olx.co.za/ui/17/06/58/1370846729_511359858_2-Trikke-48-volt-electric-Stellenbosch.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.trikke.com/wp-content/uploads/2013/08/Trikke-electric-commuter1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wac.450f.edgecastcdn.net/80450F/kyssfm.com/files/2012/01/trikke.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.trikke.com/wp-content/uploads/2013/08/48v-WHITE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.trikke.com/wp-content/uploads/2013/07/36v-yellow-folded.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nuopstappen.nl/wp-content/uploads/2013/02/Kmar-Schiphol.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door iFluX op 02-02-2014 14:35 ]

...///...\\\...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Goedgekeurd als wat? Je moet niet meefietsen dus het is geen electrische fiets, maar ik zie er ook geen kenteken op zitten? (ah, staat op je link. Speciale bromfiets, geen kenteken of helm, wel een verzekering en een verzekeringsplaatje (dat is zo'n 'kenteken' wat vroeger op brommers zat toch?))

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 02-02-2014 14:55 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Benieuwd of je nog zo vrolijk bent in de regen of sneeuw ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sick Nick op 02-02-2014 14:53 ]

• iFluX

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:51:
Goedgekeurd als wat? Je moet niet meefietsen dus het is geen electrische fiets, maar ik zie er ook geen kenteken op zitten? (ah, staat op je link. Speciale bromfiets, geen kenteken of helm, wel een verzekering en een verzekeringsplaatje (dat is zo'n 'kenteken' wat vroeger op brommers zat toch?))
Klopt.
Het is een bewijs van verzekeren, zelfde als op een scootmobiel zit.
+/- 45 euro per jaar.

...///...\\\...

• iFluX

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Topicstarter
Sick Nick schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:53:
Benieuwd of je nog zo vrolijk bent in de regen of sneeuw ;)
In de regen is het het zelfde als op de fiets, Klote!
Sneeuw hebben we gelukkig niet gehad dit jaar, en wie heeft er geen moeite in de sneeuw =P

...///...\\\...

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Ik heb er een keertje op gereden, op zich wel een apart ding maar rijdt wel grappig. Als je een beetje behendig bent is hij simpel te besturen. We hadden er een keertje een op school met de open dag, dus even mee door de gangen gescheurd :P

Op een gladde ondergrond kun je er trouwens een burnout mee maken die ook echt strepen achterlaat trouwens.

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 02:36
Ik vind het een beetje een knullig ding.
Ziet er niet echt stevig uit en lijk me ook niet fijn om gedurende de reis de hele tijd te staan. (In weer en wind.)
Die smalle wieltjes zonder vering dragen ook niet bij aan een veilige en comfortabele wegligging.

[ Voor 3% gewijzigd door KleineJoop op 02-02-2014 17:17 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je je voeten nog vastzetten onder een bandje op de een of andere manier of word je bij de eerste de beste drempel gelanceerd als je er met 25km/u overheen stuitert? Er zit geen enkele vering in, dus je benen moeten die klappen opvangen, gok ik? Tegelijkertijd vraag ik me af of je er blij van wordt als je eraan vast zit, ziet er nogal instabiel uit :D

Ik weet het niet, ik zou eerder voor een scooter gaan als ik te lui was om te fietsen :P

[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 02-02-2014 17:38 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Zijn dat massieve bandjes?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Lijkt mij comfortabel om mee door grote gebouwen of winkelcentra te rijden, zoals die politieagenten, of in een woonwijk met asfaltwegen (zoals in Amerika, ook weer die agent), maar voor de openbare weg met veel hobbels, drempels en stoepranden lijkt mij dit wat minder geschikt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• iFluX

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Topicstarter
kleine joop schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:57:
Ik vind het een beetje een knullig ding.
Ziet er niet echt stevig uit en lijk me ook niet fijn om gedurende de reis de hele tijd te staan. (In weer en wind.)
Die smalle wieltjes zonder vering dragen ook niet bij aan een veilige en comfortabele wegligging.
kwalitatief is hij echt top. (allemaal hoogwaardig materiaal)
Voor ik hem kocht een keer gehuurd en dat beviel perfect.

Staan op de Trikke vind ik alleen maar fijn, ik zit tenslotte de hele dag voor mijn werk.
Door dat het frame helemaal mee beweegt kan je echt met een droog wegdek plat door de bochten.
En door de dubbele schijfrem sta je ook zo weer stil.

Hier nog wat specs
Specificaties Trikke Electric:
Gewicht: 16.5 kg (excl. batterij)
Frame: aluminium
Remmen: twee 126mm schijven aan de achterkant van de wielen
Wielen: 9.5 inch aluminium wielen (met abec5 afgedichte lagers)
Voorband: 10x2, 5 inch hoge kwaliteit motorfiets bandenspanning
Banden achter: 9,5 x2, 5 inch hoge kwaliteit motorfiets bandenspanning
Batterij: 540Wh 48V 11250mAh Panasonic Lithium-Ion oplaadbare accu
Oplader: 54.5v 2A
Motor: 48V 350W borstelloze hubmotor met vrijloop
Snelheid (+-): Economisch18km / uur, Express 25km / uur
Range (+-): Econo 40km, Express 25km

...///...\\\...

• iFluX

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:32:
Kun je je voeten nog vastzetten onder een bandje op de een of andere manier of word je bij de eerste de beste drempel gelanceerd als je er met 25km/u overheen stuitert? Er zit geen enkele vering in, dus je benen moeten die klappen opvangen, gok ik? Tegelijkertijd vraag ik me af of je er blij van wordt als je eraan vast zit, ziet er nogal instabiel uit :D

Ik weet het niet, ik zou eerder voor een scooter gaan als ik te lui was om te fietsen :P
Grappemaker ;)
Waarom zou je met bandjes vast gemaakt moeten worden.
Onstabiel? nee absoluut niet. ik sta steviger op een Trikke dan ik op een fiets zit.
Hoeveel vering zit er op een gemiddelde fiets? en wat doe je met je fiets als je hard over een drempel gaat? Juist ja staan ;)

En nee de bandjes zijn niet massief. zit 4/5 bar lucht in.

...///...\\\...

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

5 bar voelt wel als massief. En een beetje fiets heeft gewoon fatsoenlijke vering.

Als ik dan toch staand vervoer aan zou moeten schaffen dan zou ik liever een Segway kiezen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Verwijderd

Lijkt me wel een tof ding.
Maar hier in de stad gebruik ik bijna pricipieel de fiets om hart- en vaatziekten tegen te gaan en voor mijn werk kan ik er niets mee.
Maar wel leuk dat je hem laat zien, ik wist niet dat zo iets bestond.

Verwijderd

Wij als organisatie hebben er 4 stuks gekocht
3 nieuwe en 1 2e hands

Geweldige dingen om op te rijden echte eye catchers

Winterperiode weinig gebruikt alleen bij goed weer maar nu blijkt dat de batterijen van slechte kwaliteit zijn en zij na ongeveer 200 km volledig op zijn!

Wil nu nieuwe batterijen bestellen dan val je van je stoel af kosten € 800.00 per batterij !

Kosten van de batterijen staan niet in verhouding met de aanschafprijs! Ben UITERST TELEURGESTELD had ik dat geweten dan waren ze NOOIT aangeschaft

Ik raad ook iedereen aan om naar een ander alternatief te kijken en deze dingen niet aan te schaffen .

Ook de Nederlandse importeur doet niets aan de batterij prijs Ook hier heb ik mijn buik van vol Doe uw voordeel met mijn ervaring!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-11 23:09
Kan je er geen willekeurige Li-ion 48v er in doen?

GTA VI - All aboard the hype train!!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Inderdaad bestel zo'n ebike accupakket en hang dat eraan, desnoods met een beugel aan de voorkant ofzo, ziet wat minder uit maar ben je wel voor een paar honderd klaar.

Trouwens, 200km vind ik nog best wat, mag hopen dat je dat niet haalt per dag (8 uur rijden op topsnelheid). Gewoon snachts aan de lader hangen en het hoeft geen probleem te zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door mark-k op 14-04-2016 22:42 ]

Verwijderd

Nee batterijen zijn maar ongeveer 200 km meegegaan aan LEVENSDUUR!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Huh wat? Je hebt 200km kunnen rijden en nu doet hij niks meer? Gevalletje garantie lijkt me dan. Iedere 200km een nieuwe accu kopen is ook niet normaal.

Verwijderd

Garantie! Tot de eerste stoep tegel die je tegenkomt
En dan de prijs van de batterij exorbitante
hoog en heb alles afgezocht om hem voor een lagere prijs te krijgen maar helaas
Iemand nog een goede bruikbare suggestie of alternatief?
Ie

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een 2 jaar oud topic kicken, alleen om je ongenoegen te kunnen uiten is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.