Toon posts:

Goede P3-FCPGA cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede cooler voor een leuke prijs voor mijn p3-700@1099 op een Asus cusl2. (33 Watt)
Ik heb nu een spire orb en dat ding zuigt big time! (50 + graden) Ik zat te denken aan de volgende modellen:
-------------------
1) Coolermaster Th.Brd/FCPGA 1,5 GHz EP56I11 socket A Nlg 26,49 | Euro 12,02
EP5-6I11-A1
L80 x W60 x H41 (mm)
Maar past deze op een cusl2? Ik heb zitten meten en denk dat ie net niet past, iemand hem er wel op zitten?
-------------------
2) Coolermaster Th.Brd/FCPGA 1,2 GHz DP56H51 socket A Nlg 21,44 | Euro 9,73
L60 x W60 x H36 (mm)
Past prima, maar is het wat?
-------------------
3) Spire SocketA/FCPGA MA32430 Nlg 18,92 | Euro 8,59
Dimensions Heat sink: 70×65×50 (w × d × h)
Past net, maar is het wat?
-------------------
4) Spire SocketA 5E31B3 t/m 1.3 Copper
Nlg 23,97 | Euro 10,88
Cpu max. Zif socket A, up to 1.4GHz
Dimensions Heat sink: 75×65×50 (w × d × h)
Past deze op Fcpga? Ik denk dat ie net niet past op mijn cusl2.
-------------------
5) Thermaltake Volcano II AMD DUO462-7 socket A tot 1.5 Ghz Nlg 29,01 | Euro 13,17
Past op mobo maar is ie geschikt voor FC
PGA? Staat namelijk nergens.

Noem bij antwoorden de koelers gewoon bij hun nummer, dus 3) wel zo gemakkelijk. :)

De kans i redelijk groot dat ik de standaard koeler vervang door een 8cm.

Weet je andere leuke koelers, graag prijs en plaat war te koop vermelden.

Alvast allemaal hardstikke bedankt voor de reacties. :)

Verwijderd

doet het allemaal goed.. PIII worden niet zo heet als TB's maar voor goeie PIII loving gaan we natuurlijk voor een Alpha

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:29
Alpha 6035MFC + Delta MF Fan

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 13:26 schreef LeNNy het volgende:
Alpha 6035MFC + Delta MF Fan
Vind ik te duur.
-----------------
Mijn proc moet wel onder de 45 graden gaan. Iemand die 1 van bovenstaanden heeft?

Verwijderd

Topicstarter
kom op mensen er moeten vele tweakers zijn met dat soort koelers.

Verwijderd

M'n EP5-6I11 blijft helemaal koud met mn Athlon, heb er dan ook wel 5 casefans in zitten

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 14:03 schreef oppertweaker het volgende:
M'n EP5-6I11 blijft helemaal koud met mn Athlon, heb er dan ook wel 5 casefans in zitten
Hoe warm wordt ie dan? Heb je hem overclocked?

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

vorige week was deze discussie er ook al |:(

GEBRUIK SEARCH

komt erop neer deat the Thermosonic Thermoengine beste is, tenzij je 770 g aan je socket durft te hangen dan kanje een Millienium Copper Glaciator kopen...

...gamen blijft leuk...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:39

LopeZ

Too much is never enough

Neem de vulcano II, koelt beter dan de rest, maakt geen hard geluid en kost maar fl 39,-
Wat wil je nog meer? >:)

P.S. mijne zwerft als het goed ergens rond bij de ptt nu :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 14:17 schreef Selachii het volgende:
vorige week was deze discussie er ook al |:(

GEBRUIK SEARCH

komt erop neer deat the Thermosonic Thermoengine beste is, tenzij je 770 g aan je socket durft te hangen dan kanje een Millienium Copper Glaciator kopen...
Het gaat om een betaalbare koeler voor fcpga!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 14:21 schreef LopeZ het volgende:
Neem de vulcano II, koelt beter dan de rest, maakt geen hard geluid en kost maar fl 39,-
Wat wil je nog meer? >:)

P.S. mijne zwerft als het goed ergens rond bij de ptt nu :)
Lijkt me een prima ding, maar past ie op fcpga?

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 21:04
P3 866@931 1.7 V met mini crome orb op 38°C full load. Volgens doe je toch iets verkeerd met die Orb's van jou hoor.

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op vrijdag 08 juni 2001 14:30 schreef gve het volgende:

[..]

Lijkt me een prima ding, maar past ie op fcpga?
Jup, ik zie het niet op de termaltake page staan, maar ik zag in een review dattie zelfs nog op een socket 7 past dus kan die ook op fc-pga...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 14:42 schreef Orbit het volgende:
P3 866@931 1.7 V met mini crome orb op 38°C full load. Volgens doe je toch iets verkeerd met die Orb's van jou hoor.
Thanks hier heb ik wat aan, wat voor pasta zit er tussen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 14:48 schreef LopeZ het volgende:

[..]

Jup, ik zie het niet op de termaltake page staan, maar ik zag in een review dattie zelfs nog op een socket 7 past dus kan die ook op fc-pga...
Grote kans dat dit hem gaat worden, waar had je die review gevonden?

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Geen idee ik kom op zoveel hardware sites :)
Ik weet nog dat de review geupdate werd met de info dat de Vulcano II toch gewoon op socket 7,ppga,fc-pga past.

Beetje geluk komt ie vandaag binnen, kan ik het gelijk testen. (heb zelf ook fc-pga)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 14:15 schreef gve het volgende:

[..]

Hoe warm wordt ie dan? Heb je hem overclocked?
Hij is niet geoverclocked. De temperatuur ligt op ongeveer 28 graden >:)
Heb nog een Globalwin WBK38 besteld met wat Arctic Silver en een spacer, dan zal het zaakje nog wel wat lager komen te zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 14:59 schreef LopeZ het volgende:
Geen idee ik kom op zoveel hardware sites :)
Ik weet nog dat de review geupdate werd met de info dat de Vulcano II toch gewoon op socket 7,ppga,fc-pga past.

Beetje geluk komt ie vandaag binnen, kan ik het gelijk testen. (heb zelf ook fc-pga)
Zou je ff de stressed temp kunnen posten als je heb hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 15:06 schreef oppertweaker het volgende:

[..]

Hij is niet geoverclocked. De temperatuur ligt op ongeveer 28 graden >:)
Heb nog een Globalwin WBK38 besteld met wat Arctic Silver en een spacer, dan zal het zaakje nog wel wat lager komen te zitten :)
En stressed?

Verwijderd

Niet veel hoger, ben niet zo'n die-hard die iedere seconde z'n temp in de gaten houdt.
Toen ik gister mn pc ff uitzette om MPEG-2 kaartje in te bouwen, was alles koud.
M'n Radeon, 4 hd's, en heatsink >:)

Verwijderd

Ik zou gewoon voor die EP5-6I11 gaan, is een goeie cooler, voor weinig geld.
Pas er wel op dat ie niet op alle borden past, omdat ie nogal breed is

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 15:10 schreef oppertweaker het volgende:
Niet veel hoger, ben niet zo'n die-hard die iedere seconde z'n temp in de gaten houdt.
Toen ik gister mn pc ff uitzette om MPEG-2 kaartje in te bouwen, was alles koud.
M'n Radeon, 4 hd's, en heatsink >:)
Met mijn spire ord op mijn p3 scheelt het ongeveer 16 graden, idle of stressed. Bij jou scheelt het ook min 10 graden, wel de moeite hoor.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

'k Heb hier 2*cel400@552, da's zo'n 35-36W, full load 36 en 38°C met FOP32's. De VolcanoII zou even goed koelen, minder lawaai maken, iets goedkoper zijn, maar meer plaats nodig hebben rondom de socket. De WBK38 heeft veel plaats nodig rond de socket, dus let daar op.

Verwijderd

Topicstarter
thanks Wid

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat de volcano 2 worden. Ik heb vele reviews gelezen:
- goed koelblok
- fan is 26 ipv 36 cfm (36 staat op de site)
- Is lekker stil
- Kan de strijd met de beste koelers aan door er een Delta HP op te schroeven, maar gaat dan ook veel herrie maken. (Net als de beste koelers.
- Kost erg weinig, nog geen 30 piek.

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Uh hij kost minstens fl 39,- en hoe kom je er bij dat er maar een 26cfm fan op zit in de plaats van 36cfm? Ding is inderdaad in ze prijs klasse een goeie. Hij is nog steeds niet binnen :(

Verwijderd

globalwin is lekker maar die maakt wel een tering herrie.

Ik zou zelf voor de volcano 2 gaan.

Verwijderd

Wat ik me afvraag is of die Volcano 2 je core niet crackt. Want ik was al van plan om een tijdige Coolermaster t/m 1.5GHz te kopen, maar deze is even duur en volgens mij ook nog beter, dus vroeg ik me af hoe deze met de core omgaat. De coolermaster is zeker weten vredig met de core :9

Iemand?

Verwijderd

Coolermaster EP5-6I11 met een GOEDE 92mm fan geeft swifttech prestaties..met MINDER geluid..

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 21:34

Nessuno

io sono nessuno

ik heb hier op een cuv4x een p3 750 en een coolermaster EP5-6I11 en mn proc word stressed rond de 30 graden dus mag niet klagen het trouwens wel 2 case fans dr in zitten :)

Na rose e cient spin

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Als je een Intel core kan slopen met een koeler ben je echt een held. (en SUPER stom, want je zou 1 van heeeel weinig zijn)

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 21:04
Op vrijdag 08 juni 2001 14:54 schreef gve het volgende:

[..]

Thanks hier heb ik wat aan, wat voor pasta zit er tussen?
Gewoon standaard siliconen based koelprut, m'n artic silver ligt namelijk bij een klasgenootje ;)

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
euh ik wist dat p3 700 goed waren maar goed te oc waren maar 399 MHZ :?
das een fsb van 157 :? met een normale koeler

of ben ik nou gewoon een newbie die niks weet :?

• shardphoenix
Op zaterdag 09 juni 2001 17:26 schreef gve het volgende:
Het gaat de volcano 2 worden. Ik heb vele reviews gelezen:
- goed koelblok
- fan is 26 ipv 36 cfm (36 staat op de site)
- Is lekker stil
- Kan de strijd met de beste koelers aan door er een Delta HP op te schroeven, maar gaat dan ook veel herrie maken. (Net als de beste koelers.
- Kost erg weinig, nog geen 30 piek.
Waar ga je hem kopen misschien wil ik er ook wel een :) Ik heb nu een golden orbje. scheelt dat veel dat iemand weet
hij wordt nu rond de 38 graden stressed
PIII 800E @ 960 met 1,75v

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

kan iemand ff posten of die vulcano cooler nou op een fc-pga/ socket370 slot past. niet dat ik weer een nieuwe cooler wil kopen maar tis wel een mooie.

btw mycom verkoopt ook deze cooler.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 00:55 schreef mikevanrooijen het volgende:
euh ik wist dat p3 700 goed waren maar goed te oc waren maar 399 MHZ :?
das een fsb van 157 :? met een normale koeler

of ben ik nou gewoon een newbie die niks weet :?

[..]

Waar ga je hem kopen misschien wil ik er ook wel een :) Ik heb nu een golden orbje. scheelt dat veel dat iemand weet
Je moet de ondertitels eens aanzetten,zie je mijn configuratie. Heb nu dus een spire, zuig Orb. Wordt nu meer dan 50 graden en dan moet ik terugklokken naar 1071.
Kan jou proc niet sneller? Ik heb idd een goede chip. Maar 38 graden is toch prima?
Ga die volcano 2 bij venema computers bestellen, kost fl. 29,01 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 03:54 schreef ReseTTim het volgende:
kan iemand ff posten of die vulcano cooler nou op een fc-pga/ socket370 slot past. niet dat ik weer een nieuwe cooler wil kopen maar tis wel een mooie.

btw mycom verkoopt ook deze cooler.
Ja volgens verschillende reviews past ie ook op Fcpga, ppga (en misschien zelfs socket7)

• shardphoenix
Ik heb een PIII800@960 en idle op 36 graden met een 1,75v dus...
ik kan hem wel op 1000 krijgen maar dan moet voltage op 1,8 en hoger moet het voltage ook meteen omhoog en dan wordt het hele zooitje me iets te warm. Ik heb ook maar een goud orbje dus.
de mijne kan dus niet hoger
maar fuck zeg 157 is erg VEEL !

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 15:25 schreef mikevanrooijen het volgende:
Ik heb een PIII800@960 en idle op 36 graden met een 1,75v dus...
ik kan hem wel op 1000 krijgen maar dan moet voltage op 1,8 en hoger moet het voltage ook meteen omhoog en dan wordt het hele zooitje me iets te warm. Ik heb ook maar een goud orbje dus.
de mijne kan dus niet hoger
maar fuck zeg 157 is erg VEEL !
Mijn proc is 35 graden idle maar het gaat om de stressed temp!
Te warm wordt het zooitje als het vastloopt! 1,8V is echt niet teveel hoor! Een P3-1G loopt standaard op 1,75V. Mijne op 1,84V Scheelt maar een paar graden tov 1,7 8-)
Op een asus cusl2 is 157 niet al te veel hoor, mijn geheugen gaat goed tot min 160Mhz, volgende stap is 166 en die heb ik niet kunnen testen omdat ik mijn proc nog nooit stabiel heb gekregen op 1162Mhz! Bij hogere fsb zet je het geheugen gewoon op 3/4. Fsb van 180 haalbaar (niet met mijn proc maar wel met een 550 oid) geheugen is dan 135Mhz :)

• shardphoenix
hoe heb jij de instellingen in de bios dan staan
133:100:33
???/???/???

ik zou graag die twee willen weten en doe je dan CAS 222 of 322 of gewoon 333?

Ik zit nu nog ff te twijfelen tussen die coolermaster cooler en die volcano...???

• shardphoenix
zullen we er samen een bestellen scheelt weer in verzendkosten enzo. waar ga je een fan kopen om erop te zetten kwil graag een goeie erop zodat ik optimaal kan genieten van mijn cpu }:O

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op zaterdag 09 juni 2001 20:05 schreef NoStra het volgende:
Coolermaster EP5-6I11 met een GOEDE 92mm fan geeft swifttech prestaties..met MINDER geluid..
Grapjas. De Swiftech heeft een thermische waarde van 0,15 ofzo. Hiermee komt ie in de buurt van waterkoeling.
Hier kan een coolermaster delta 120HP nog niet aan tippen.
Echt, ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar het is echt onzin wat je hier loopt te verkopen.

Geen inspiratie

Verwijderd

Mijn Intel P3 700@990 MHz op 1,95 wordt stressed 54 graden met een Spire 5D21B3, vindt ik een beetje warm en daarom ga ik denk binnenkort een andere kopen.
Alpha ofzo met fanadapter

:)

• shardphoenix
Op zondag 10 juni 2001 01:31 schreef mikevanrooijen het volgende:

[..]

Laat maar ik las dat mycom hem ook heeft en ik ga hem dar halen!

Verwijderd

Topicstarter
Op Tuesday 12 June 2001 17:39 schreef mikevanrooijen het volgende:
hoe heb jij de instellingen in de bios dan staan
133:100:33
???/???/???

ik zou graag die twee willen weten en doe je dan CAS 222 of 322 of gewoon 333?

Ik zit nu nog ff te twijfelen tussen die coolermaster cooler en die volcano...???
Ik heb mijn geheugen gewoon op 133:133:33 staan en cas 333, 322 doet ie ook maar ik merk geen verschil in snelheid, ook in 3dmark geeft het geen verschil. Iemand?

Ik heb de volcano 2 inmiddels al binnen. (venemacomputers.nl is ie 29 piek!!!)

Ik heb gekozen voor de volcano erg goed uit reviews komt, zeker bij p3's! Dit komt omdat ie een erg goede warmteverspreiding heeft en dus erg goed scoort wanneer hij een kleine warmtebron (p3-core) moet koelen.
Hij gaat dan richting de beste koelers. Zeker als je de 26 cfm (stille)fan vervangt door een delta HP (teringherrie fan) die de beste coolers ook gebruiken. Dat ga ik dus niet doen aangezien ik een hekel heb aan stofzuigergeluid! :)
Voor een p3 is dit waarschijnlijk de beste fan voor de beste prijs.
Ik zal maandag pas die cooler installeren en dinsdag resultaten posten.

Verwijderd

Topicstarter
Op Tuesday 12 June 2001 19:01 schreef Wampie het volgende:
Mijn Intel P3 700@990 MHz op 1,95 wordt stressed 54 graden met een Spire 5D21B3, vindt ik een beetje warm en daarom ga ik denk binnenkort een andere kopen.
Alpha ofzo met fanadapter

:)
De specs van je cooler:

Intel: Pentium III 866MHz ~ 1.3GHz (FC-PGA)
AMD: Duron 600MHz ~ 1GHz
Thunderbird 700MHz ~ 1.3GHz
Thermal interface Thermal pad 2525mm 0.56 C/W

Deze specs geven aan dat het een redelijke koeler moet zijn en de temp echt wel lager moet kunnen houden dan je 54 graden. (indien je tenminste genoeg airflow in je kast hebt) Ik heb een ouder model spire-orb en dat ding heeft er last van dat je hem niet recht op je proc krijgt als je de clip niet verbuigt. Kan je gemakkelijk testen door in je bios de temp in de gaten te houden en je koeler een heel klein een kant op te duwen.
(bij mij richting printerpoort) Als de temp zakt maakte ie niet goed contact. !DOE DIT NIET MET AMD CORE'S ivm afbrokkelen.!

Ik zal dinsdag dus mijn ervaring met de volcano 2 posten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dinsdag:

Ik heb die volcano op mijn p3 gezet. Hij koelt beter dan mijn oude spire orb maar echt goed niet.
Ik krijg nu met cpuburn3 (cpu wordt dan ongeveer 5 graden warmer dan met een }:O) een temp van 52 graden (was 58). Dit bij de instelling 157x7= 1099Mhz. (133:133:33) Na ongeveer 20 minuten cpuburn gaat ie nog wel over de zeik. 3Dmark 2000 loopt prima op 640 als 1024 (5x herhalen en zonder tussenschermen)

Deze resultaten zijn echter met de standaard kauwgom. Dit omdat één reviewer deze had getest en een opmerking maakte dat hij met die thermalpad maar 1 graad hogere temp had dan met Ar(c)tic silver.
Die pad haal ik er vanmiddag af en stop er gewone witte pasta tussen.

Mijn vragen?

- Iemand ervaring met die standaard pad van de volcano 2?

- Iemand die in den haag, leiden of haarlem een winkel weet waar ze AS verkopen?

- Klopt de temp van een cusl2? Bios en asusprob temps komen overeen.

Morgen mijn resultaten met standaard pasta.

Verwijderd

PEP66 rulezzz

Verwijderd

Topicstarter
Geen mensen die een antwoord op mijn vragen hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ervaring:

Witte pasta geeft een iets beter (1 graad ongeveer) dan de volcano 2 thermal-pad.

Verder heb ik nu mijn systeem rockstable op 1099. (ook met dit warme weer)
Ik heb dit gedaan door het mobovoltage te verhogen van 3.4 naar 3.6 Volt. Mijn proc wordt nu met cpuburn 51 graden, mobo 29.
Onder 3dmark2000 (5x default loop zonder tussenschermen) wordt mijn cpu nu maar 46 graden. Met mijn spire orb was dit met dit warme weer ongeveer 53 graden.
Pagina: 1