Hoi allemaal ben me zelfs gek aan het zoeken naar een oplossing. Het probleem is als volgt ik heb een moederbord ms7255 p4m890m/l 2gb geheugen 1tb hd de processor is een duo core. De oude video kaart was te zwak een nvidia 7500le 256mb om een aantal spellen te spelen dus een nieuwe kaart gekocht een gt 630 2gb. Na installatie gaf het systeem win 7 32bit aan dat de kaart een vga standaart kaart was instal prog gedaan van nvidia beeld zwart dus... win 7 op nieuw installeren dacht dat daar de fout zat dus niet excat het zelfde progie van de site nvidia gehaald niets kaart er uit. in een ander systeem gezet en draaien met d3 handel weet niet waar ik het moet zoeken wat doe ik fout?
Tja als je de hardware veranderd dan ziet windows dat en moet je bellen met microsoft support nederland en moet je aangeven dat je hardware veranderd is anders doet windows het niet meer.
Het lijkt alsof windows weet wat aan hardware in je pc zit.
Maar als dus de hardware veranderd dan zal effe moeten bellen.
Het telefoonummer staat op je windows cd of bijsluiter.
Doe je dat niet dan krijg je na een tijdje een swart scherm en geeft ie aan dat windows in feite een illegale versie is maar wat eigenlijk dus niet zo is.
Windows zal dus opnieuw geactieveert moeten worden nadat je gebeld hebt met de microsoft support afdeling.Aan de telefoon krijg je automatisch een reeks van getallen en die zal je opnieuw moeten invoeren
om zodoende windows opnieuw te activeren.
Dat doet ie steeds als de hardware van je pc veranderd.
Ik heb zelf ook zo een videokaart en alles loopt priema zelfde type alleen het merk is anders.
Het lijkt alsof windows weet wat aan hardware in je pc zit.
Maar als dus de hardware veranderd dan zal effe moeten bellen.
Het telefoonummer staat op je windows cd of bijsluiter.
Doe je dat niet dan krijg je na een tijdje een swart scherm en geeft ie aan dat windows in feite een illegale versie is maar wat eigenlijk dus niet zo is.
Windows zal dus opnieuw geactieveert moeten worden nadat je gebeld hebt met de microsoft support afdeling.Aan de telefoon krijg je automatisch een reeks van getallen en die zal je opnieuw moeten invoeren
om zodoende windows opnieuw te activeren.
Dat doet ie steeds als de hardware van je pc veranderd.
Ik heb zelf ook zo een videokaart en alles loopt priema zelfde type alleen het merk is anders.
[ Voor 5% gewijzigd door rjmno1 op 02-02-2014 14:13 ]
Ehm guys, videokaart vervangen kan altijd en Windows zou het gewoon moeten blijven doen. Bij proc en mobo is dat pas nodig.
Je kunt proberen monitor aan te sluiten via andere output, hdmi, vga, dvi.
Je kunt proberen monitor aan te sluiten via andere output, hdmi, vga, dvi.
@yosecret heb ook gedaan nie gelukt in veilige modes geeft ie de kaart wel aan. Het lijkt er op dat er iets is wat de kaart niet trek in de pc bij normaal opstarten blijft het beeld na het windows windowtje zwart
Ik denk echt aan een jumper of instelling in het bios of zo.
Ik ga ook nog even met linux proberen maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik denk echt aan een jumper of instelling in het bios of zo.
Ik ga ook nog even met linux proberen maar ik heb er een hard hoofd in.
Heb je de bios al een keer gereset op geupdate?
't Zou best wel eens kunnen dat het moederbord gewoon helemaal niet overweg kan met de GT 630.
Ze mogen dan wel zeggen dat het "universeel" is, maar om nou iets te combineren van bijna 8 jaar en iets dat relatief nieuw is...
Ze mogen dan wel zeggen dat het "universeel" is, maar om nou iets te combineren van bijna 8 jaar en iets dat relatief nieuw is...
@Thomg
gezien het een VIAchipset is zou dat nog best eens kunnen. Die stonden erom bekend dat ze inderdaad nog wel eens wat problemen gaven met betrekking tot compatibiliteit.
gezien het een VIAchipset is zou dat nog best eens kunnen. Die stonden erom bekend dat ze inderdaad nog wel eens wat problemen gaven met betrekking tot compatibiliteit.
Probeer je BIOS up te daten met de laatst beschikbare versie en probeer het dan nogmaals.
Enne hoe ga ik dat uitdokteren? Of die compatible is dan he bios update is een auto proggie
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 15:01 ]
Zorg dat je de goede versie download. Kijk op het moederbord wel typenummer en revisie het is.
Zet die biosflash dan op een bootable USBstickje en flash vanaf daar de nieuwe versie.
Zet die biosflash dan op een bootable USBstickje en flash vanaf daar de nieuwe versie.
ben ff aan het neuzen geweest een nvidia 7500le draait er nog wel op maar de gt krijg ik niet aan de praat met andere woorden nutteloze aankoop kan de kast in ....
Probeer 'm eens in een ander systeem. Dan weet je iig of die kaart het doet of niet. Al sluit ik incompatibiliteit niet uit met dit systeem.
Ik zou gezien het systeem en de upgrade toch ook echt kiezen voor een volledige(re) upgrade, deze kaart is dan wel een gpu-upgrade maar het doet niet zo bijster veel allemaal.
Kortom, misschien eens nadenken over een nieuw mobo/proc en dan die 630 erin zetten; daar zit toch wel erg veel winst in tov de huidige specs. Zelfs als je gaat vervangen met een pricewatch: Intel Pentium G3220 Boxed ga je al winst halen en ben je weer helemaal bij de tijd, met bijkomend voordeel dat die 630 wél compatible is
Kortom, misschien eens nadenken over een nieuw mobo/proc en dan die 630 erin zetten; daar zit toch wel erg veel winst in tov de huidige specs. Zelfs als je gaat vervangen met een pricewatch: Intel Pentium G3220 Boxed ga je al winst halen en ben je weer helemaal bij de tijd, met bijkomend voordeel dat die 630 wél compatible is
i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG
Ik kan Vayra alleen maar gelijk geven, voor weinig geld heb je weer een nieuw systeempje dat de GT630 ondersteunt en weer jaren meekan.Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:09:
ben ff aan het neuzen geweest een nvidia 7500le draait er nog wel op maar de gt krijg ik niet aan de praat met andere woorden nutteloze aankoop kan de kast in ....![]()
![]()
Offtopic: Ik snap dat niet iedereen alles van spelling en grammatica weet (ik ook niet) maar doe op zijn minst je best om het leesbaar te houden
Allround.
Pagina: 1