Ik zit voor een nieuwe kast te kijken voor betere airflow en ik was op aan het zoeken welke componenten ik precies heb qua afmetingen. Ik kan alleen niet vinden welk Mobo ik heb. Op de tweakers pagina van mijn pc, een Medion Erazer x5208D, staat Intel-H61 en B3. Dit geeft ook Speccy aan maar ik weet dus niet specifiek welk type van deze serie. Is er een manier om dit te achterhalen?
Makkelijkste manier lijkt mij de kast openschroeven en op het mobo zoeken naar een typenummer.TacticalRooster schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:55:
Ik zit voor een nieuwe kast te kijken voor betere airflow en ik was op aan het zoeken welke componenten ik precies heb qua afmetingen. Ik kan alleen niet vinden welk Mobo ik heb. Op de tweakers pagina van mijn pc, een Medion Erazer x5208D, staat Intel-H61 en B3. Dit geeft ook Speccy aan maar ik weet dus niet specifiek welk type van deze serie. Is er een manier om dit te achterhalen?
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Probeer eens CPUz en dan op tab: Mainboard klikken.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
CPU-z en speccy geven beide hetzelfde, komt bij beide gewoon dit uit.
Motherboard
Manufacturer MEDION
Model MS-7728 (SOCKET 0)
Version 2.0
Chipset Vendor Intel
Chipset Model Ivy Bridge
Chipset Revision 09
Southbridge Vendor Intel
Southbridge Model H61
Southbridge Revision B3
System Temperature 29 °C
Motherboard
Manufacturer MEDION
Model MS-7728 (SOCKET 0)
Version 2.0
Chipset Vendor Intel
Chipset Model Ivy Bridge
Chipset Revision 09
Southbridge Vendor Intel
Southbridge Model H61
Southbridge Revision B3
System Temperature 29 °C
[ Voor 97% gewijzigd door TacticalRooster op 02-02-2014 12:23 ]
Hmm die had ik net ook gezien toen ik naar het type zocht maar het back panel was volgens mij iets anders. Maar bij nader inzien lijkt het deze idd te zijn, ik schroef de pc soeiwso nog ff open om er helemaal zeker van te zijn.
Als ik me niet vergis zijn de moederbord in Medion computers altijd OEM versies van MSI. De retail moederborden van MSI die hier het meest op lijken zijn deze twee.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Wanneer je aan het kijken bent voor een nieuwe kast moet je rekening houden met welk formaat je huidige moederbord heeft. In dit geval dus Micro-ATX. Dus let bij aanschaf van een nieuwe kast hier wel op
.
Aha. Ja ik zat nu te kijken naar een Cooler Master N300 aangezien we die in de zelfbouw van mijn pa hebben gezet en erg goed bevalt. Zat alleen nu te puzellen met dus het mobo en de plek van de voeding aangezien in mijn medion kast deze aan de bovenkant hangt. Maarja, het mobo is dus micro-ATX en de rest maar even goed uitvogelen.
Medion is altijd standaard uATX, dus dat is dan weer duidelijk.
De voeding en andere componenten zijn ook gewoon standaard zodat ze makkelijk te vervangen zijn. De voeding zal dus passen in een andere behuizing en andersom past een andere voeding ook in deze behuizing.
De Medion behuizing is vrij krap, heeft niet altijd een beste airflow en het plaatsen van een highend GPU gaat dan wat lastig. Maar je hebt er nog wel wat vrijheid mee iig.
De voeding en andere componenten zijn ook gewoon standaard zodat ze makkelijk te vervangen zijn. De voeding zal dus passen in een andere behuizing en andersom past een andere voeding ook in deze behuizing.
De Medion behuizing is vrij krap, heeft niet altijd een beste airflow en het plaatsen van een highend GPU gaat dan wat lastig. Maar je hebt er nog wel wat vrijheid mee iig.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Pagina: 1