Krijg osx niet geïnstalleerd op nieuwe hd (sshd seagate)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-08-2019
Welk werkstation:
Macbook Pro mid 2009: 2.8ghz 8GB, defecte (smart error) maar werkende hdd met Snow leopard 10.6.8

Waar te beginnen:
Ik heb een nieuwe sshd van 500gb aangeschaft, ik wil deze gebruiken om mijn gesmart errorde huidige harde schijf te vervangen.

Eerst leek het te lukken maar hij liep vast op 10% (timemachine) sindsdien kom ik nergens.

Het wil niet lukken. Elke keer wanneer ik de HD wil formatteren naar het juiste format krijg ik de onderstaande error.

Ik krijg de error: "Er kan niet naar het laatste blok van het apparaat worden geschreven."

Ik heb geprobeerd:
-formatteren naar fat als externe HD (en vervolgens intern monteren voor voor het installeren van het os)
-formatteren naar journaled als externe HD (zelfde als boven) ja geinitialiseerd als GUID.
-formatteren als ntfs op windows pc (zelfde als boven)
-gekilled met killdisk (zelfde als boven)

Curiosa:
-ik kan mijn os installeren maar alleen wanneer mijn schijf een externe hd is
-wanneer ik het extern geïnstalleerd heb en vervolgens intern monteer; registreert ie hem niet.

Verdere info:
Ik heb diskmount x gebruikt om een bootable usb drive te maken; dit is omdat ik dacht de de install dvd die ik heb van SL het niet meer deed. De usb bootdrive is van mavericks. Ik heb ook een usb bootdrive gemaakt van mijn SL dvd en geprobeerd maar dat wilde ook niet lukken.

Hierbij krijg ik een Posix-error: "cannot allocate memory".

Ik heb de HD getest met mijn mac en met windows (HD-Tune) op errors beide geven aan dat de schijf in orde is.

Bij voorbaat mijn veronstschuldiging wanneer dit topic al bestaat; maar ik ben hier nu meer dan een dag (bijna non-stop) mee bezig en ben gewoon aan het einde van mijn latijn.

Greets,

Pepijn

[ Voor 18% gewijzigd door Epyon_1985 op 02-02-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:32
Klinkt alsof de kabel van je logic board naar de schijf kapot is.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is je disk niet gewoon DOA?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
"Klinkt alsof de kabel van je logic board naar de schijf kapot is."
Dit lijkt me onwaarschijnlijk gezien mijn huidige harde schijf nog wel draait (ondanks de smart error) ik wil deze vervangen opdat ik hem niet toevertrouw met mijn data.

En de DOA; Ik heb m getest met HD tune en mac software op errors (geen fouten); en hij werkt wel als externe boot drive; het lijkt me onwaarschijnlijk dat ie dat kan wanneer die dood is.

Een mogelijkheid die ik overwogen heb maar in de wind geslagen heb is dat deze mac niet om kan gaan met sshd's. Maar dat geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanchez92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 17:32
Is dit toevallig niet hetzelfde als de Western Digital Black2? Deze SSHD werkt nl. ook (nog) niet op Mac OS omdat je een "speciale driver" nodig hebt om de tweede schijf (de harde schijf) te kunnen benaderen.

Voor meer info:

http://nl.hardware.info/n...arde-schijf-en-ssd-in-een

[ Voor 18% gewijzigd door sanchez92 op 02-02-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
sanchez92 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:46:
Is dit toevallig niet hetzelfde als de Western Digital Black2? Deze SSHD werkt nl. ook (nog) niet op Mac OS omdat je een "speciale driver" nodig hebt om de tweede schijf (de harde schijf) te kunnen benaderen.

Voor meer info:

http://nl.hardware.info/n...arde-schijf-en-ssd-in-een
Het zou op zich kunnen maar dat zou het certificaat onderaan deze pagina zuivere oplichterij zijn.

http://www.seagate.com/in...solid-state-hybrid-drive/

Afbeeldingslocatie: http://www.seagate.com/files/www-content/product-content/seagate-laptop-fam/laptop-sshd/_shared/images/mac-windows-linux-logos-270x159.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
In mijn iMac heb ik zo'n schijf zitten, heb hem ook niet werkend gekregen, ik moest hem formatteren als GUID en MAC OS X Uitgebreid Journaled.
Na lang gerommel te hebben en 2 partities gemaakt te hebben deed die het.

Gewoon een beetje priegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
Speakerfreak95 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:20:
In mijn iMac heb ik zo'n schijf zitten, heb hem ook niet werkend gekregen, ik moest hem formatteren als GUID en MAC OS X Uitgebreid Journaled.
Na lang gerommel te hebben en 2 partities gemaakt te hebben deed die het.

Gewoon een beetje priegelen.
Dat formatteren naar GUID en osx Journaled heb ik herhaaldelijk geprobeert 2 partities nog niet. Zal ik eens proberen; to h*ll met dat het niet wordt aangeraden. Ik laat wel weten hoe het uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Wat je ook kan doen is op je bestaande schijf die het nog doet even Mavericks downloaden en een USB bootable stick maken, misschien kan het nog aan je DVD installatie liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Is het geen 4k issue ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
Speakerfreak95 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:42:
Wat je ook kan doen is op je bestaande schijf die het nog doet even Mavericks downloaden en een USB bootable stick maken, misschien kan het nog aan je DVD installatie liggen.
Wat je zegt heb ik al gedaan; van zowel mavericks als met mijn snow leopard. Dit is boven in het topic aangegeven geloof ik; gerefereerd als "bootdrive". Ik zal dit aanpassen opdat dit helderder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
Wat is een 4K issue? Belangrijker; hoe denk je dat het toepasbaar is op mijn situatie? Valt er iets aan te doen? Even gegoogled maar dat leverde een buckload aan verschillende 4k issues op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Wat je ook kan doen is dit, bij het aanzetten meteen ALT indrukken, dan gewoon je disk of stick booten met SHIFT ingedrukt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
De partities werken niet; heelaas; maar de hamvraag lijkt me waarom lukt alles wat me niet lukt op de interne sataverbinding wel op mijn usb-poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Misschien toch een drive issue? Bij mij was het partinioneren het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Epyon_1985 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:50:
Wat is een 4K issue? Belangrijker; hoe denk je dat het toepasbaar is op mijn situatie? Valt er iets aan te doen? Even gegoogled maar dat leverde een buckload aan verschillende 4k issues op.
http://knowledge.seagate..../221411en/?language=en_US
Aangezien je nogal wat relevante info niet vermeld (zoals OSx versie) blijft het natuurlijk giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
DukeBox schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:21:
[...]

http://knowledge.seagate..../221411en/?language=en_US
Aangezien je nogal wat relevante info niet vermeld (zoals OSx versie) blijft het natuurlijk giswerk.
OS versie(s) die ik er op probeer te krijgen (gezien het gaat om een lege hdd schijf) zijn zoals vermeld snow leopard en mavericks. Snow leopard 10.6 en mavericks 10.9.1

Degene die op mijn huidige hdd staan die de smart error heeft; is snow leopard 10.6.8

Als je verdere informatie wilt hebben vraag er op los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Wat je ook nog kan doen is van je bestaande schijf opstarten, naar schijfhulpprogramma gaan en dan je nieuwe schijf formatteren naar wat ik hierboven al beschreef.
Daarna naar je bestaande schijf en klik op (in mijn geval) Macintosh HD.
Dan zie je een aantal tabs en waarschijnlijk ook terugzetten.
Klik als bron je bestaande schijf aan en als doel je nieuwe schijf.
Anders terug gaan en een DOA melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
Speakerfreak95 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:37:
Wat je ook nog kan doen is van je bestaande schijf opstarten, naar schijfhulpprogramma gaan en dan je nieuwe schijf formatteren naar wat ik hierboven al beschreef.
Daarna naar je bestaande schijf en klik op (in mijn geval) Macintosh HD.
Dan zie je een aantal tabs en waarschijnlijk ook terugzetten.
Klik als bron je bestaande schijf aan en als doel je nieuwe schijf.
Anders terug gaan en een DOA melden.
Idd een optie die wil ik als last resort toepassen gezien ik dit eenmaal heb opgestart en zag dat het proces 20+ uren ging duren; dacht ik misschien eerst alle andere opties uitputten.

Het enige dat uitluitsel kan geven eigenlijk is een andere mac; daar in uitproberen of ie daar wil installeren; wanneer die het daar ook niet doet dan zou ik zeggen is het definitief doa. Helaas heb ik die niet zo 1, 2, 3 tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Tja, probeer het maar gewoon zal ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
Speakerfreak95 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:56:
Tja, probeer het maar gewoon zal ik zeggen ;)
Ik ga voor een andere benadering; snow leopard installeren (externe schijf); time machine gebruiken in feite krijg ik dan een exacte kopie terug in een kwart van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Maar zoals iemand anders ook al meld, is dat hij wel problemen heeft gehad met het installeren van deze schijf. Is het dan niet handiger om hem om te ruilen voor een ssd of hdd met cache ipv 2 in een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
Wanneer ik hem niet binnen 2 dagen aan het werk heb gekregen maak ik hem schoon met killdisk en verzoek een inruiling met een 1TB schijf. Waarschijnlijk de Samsung.

Wel jammer het is wel het type schijf dat een oude laptop nieuw leven in
had kunnen blazen voor een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11
Heb ergens iets gelezen over een strapje wat waarmee je je sata controller op 1500gbps laat lopen ipv 3000 gbps. Wie weet kun je er wat mee. Strapje zou op je schijf moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

w.t.f. is een strapje ? Bedoel je een jumper of microswitch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
satya schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:22:
Heb ergens iets gelezen over een strapje wat waarmee je je sata controller op 1500gbps laat lopen ipv 3000 gbps. Wie weet kun je er wat mee. Strapje zou op je schijf moeten zitten.
Dus je vermoed dat het aan de datatransferrate van mijn schijf ligt? En idd wat dukebox zegt; wat is het; waar kan ik het vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epyon_1985
Ik probeerde mijn smart error hdd een speedtest te laten doen maar hij kon niet lezen alleen schrijven.
Dit zette me aan het denken. Is het wellicht de hdd kabel toch? Gezien mijn mac voorheen uiteraard zowel de lees schrijftest kon voltooien.

Vandaag tijdens; helaas; mijn stage liep mijn mac compleet en totaal vast. Zonder enige echte aanleiding. Ik was hierbij genoodzaakt de powerbutton 5 seconden in te houden. Ik startte hem weer op en hij liet een vraagteken zien bij de boot.

Voor mij lijkt het nu vrij duidelijk dat het aan de kabel ligt. De enige reden dat de harde schijf het waarschijnlijk nog deed intern was juist VANWEGE de smart error. Iets anders kan ik me niet bedenken.

Eenmaal extern aangesloten deed ie het weer. En zoals eerder al vermeld deed mijn nieuwe harde schijf het wel via usb. Het lijkt meer en meer aan de hdd kabel te liggen.

Hoe denken jullie erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11
Epyon_1985 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:24:
[...]
Dus je vermoed dat het aan de datatransferrate van mijn schijf ligt? En idd wat dukebox zegt; wat is het; waar kan ik het vinden?
Het kan, kijk in de productsheet van je schijf. Ik ben artikelen tegen gekomen waar het hielp de schijf in een lagere rate met de MB te laten werken. Naast je sata aansluiting van je schijf kan het mogelijk zijn middels een jumper deze config in te stellen.

Ik heb even gekeken naar de info over de eerder genoemde schijf, die heeft het linkje niet. :-(

[ Voor 8% gewijzigd door satya op 04-02-2014 22:01 ]

Pagina: 1