Toon posts:

Geen geluid uit subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vaag probleem hier.

Als ik de subwoofer aan zet of hij komt uit standby dan zal er geen geluid uit komen, totdat ik een beetje aan de volume knop op de achterkant ga draaien, dan op magische wijze komt dat ding tot leven. De sub blijft het daarna zonder problemen toen, tot de eerstvolgende keer dat ik hem uit zet.

Het probleem zit hem volgens mij niet in de receiver die ik gebruik ( onkyo tx-nr828 ), want als ik de subwoofer kabel met mijn hand aan raakt hoor ik ook geen plof geluid, ook dat gaat pas werken nadat ik met de volume knop heb gespeeld.

Het is canton sub 12 nog geen 3 maanden oud, ben zelf toch bang dat er een defect mee is. Hoop het niet heb dat ding bij redcoon gekocht en dan moet je hem eerst zelf opsturen en een maand wachten :/

Iemand een suggestie?

Thanks alvast

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 11:18 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die standbyfunctie van dat ding uitzetten. Die werkt namelijk op basis van het lijnsignaal, en als ie dat niet krijgt (bijv bij gebrek aan een LFE signaal of een frequentie die naar de fronts moet) dan scahkelt ie gewoon niet in.
Bij een film zul je er denk ik minder last van hebben dan bij normale muziek, correct? :)

Wat ik zelf heb gedaan is mijn sub via een masterr/slave stekkerdoos aangesloten. Receiver is de master, sub een van de slaves. Receiver aan en sub schakelt mee aan, idem voor uit natuurlijk. Werkt perfect. Schakel zo ook mijn andere apparatuur mee, scheelt weer standbyverbruik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de standby al uitgeschakeld en zo lang ik de sub dan ook nooit uit zet, blijft ie het wel doen. ( moet wel eerst met de volume knop spelen, om zeg maar dat ding zijn eerste trap te geven ofzo ). Ik vind het toch wel erg raar hoor.

Edit:

Om het hopelijk nog iets te verduidelijken.

- Ik zet de sub met de aan/uit knop op de achterzijde, hij blijft groen branden, omdat standby functie uit is.
- Ik kijk een film met scenes waar veel bass in zit( avengers bijv. ). Er komt dan geen geluid uit de sub.
- film op pauze, met de volumeknop achter op de sub spelen ( meestal naar max en terug )
- film aan en viola geluid uit de sub
- het maakt niet uit of ik de standby wel gebruik. Het enige verschil is dat het lampje van de sub rood wordt en groen als er iets van geluid komt. Ik moet dus wel weer met de volumeknop spelen

Wat de vork?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 08:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:12

Pixeltje

Woo-woohoo!

Toch terug met je sub dan. Uit je laatste opsomming komt het op mij over alsof het ding intern niet wakker wil worden. Wat de volumeknop daarmee te maken heeft is me een raadsel, maar klinkt kapot.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.