Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heeft een van jullie ervaring met de Medion ERAZER X6823 (30015023)?
Link:
http://www.medion.com/nl/...ing%20laptop%20aanbieding

Specs:

Processor: Intel® Core™ i7-3630QM processor
Besturingssysteem (OEM versie):
Windows 8

Kloksnelheid: 2,4GHz
Geheugen: 16GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Aantal geheugenbanken: 4
Gebruikte geheugenbanken: 4
Harde schijf capaciteit: 750GB
SSD capaciteit: 128GB
Schermgrootte: 39,6 cm (15,6")
Aspect ratio: 16:9
Resolutie: 1920x1080 pixels
Type beeldscherm: Mat scherm
LED backlight: Ja
Videokaart:
NVIDIA® GeForce® GTX670MX met 1,5 GB GDDR5 videogeheugen

Optische stations:
Blu-ray lezer incl. Dual Layer DVD-ReWriter

Geluid:
Dolby® Advanced Audio, High Definition Audio (8-kanaals) met 2 geïntegreerde luidsprekers en subwoofer

Overige:
Mobile Intel® HM77 Express Chipset
Webcam: ingebouwd, 2000 x 750, 30 FPS
USB 3.0 aansluitingen
Toetsenbord geoptimaliseerd voor gaming (W-A-S-D toetsen met kleurmarkering)
1x 128 GB Solid State Drive (SSD)

Accu aantal cellen: 9
Accu capaciteit:
7800 mAh

Bluetooth:
Geïntegreerde Bluetooth 4.0 module

Verbindingen:
Algemeen
3x USB 3.0, aansluiting voor USB-apparatuur (bijv. printer of scanner), levert meer stroom dan een standaard USB 2.0 poort
1x USB 2.0, USB-apparatuur (bijv. printer of scanner)
1x eSATA, aansluiting voor externe opslag apparaten
1x LAN (RJ45), netwerkaansluiting
1x Kensington slot, voor beveiliging tegen diefstal
Multikaartlezer

Audio*
1x Microfoon ingebouwd
1x Line in, aansluiting voor geluidopname
1x Side out, geluidsaansluiting
1x Line out incl. SPDiF, geluidsaansluiting
* 8-kanaals analoge audio mogelijk.

Video
1x HDMI out, monitoraansluiting
1x VGA (D-Sub) out, monitoraansluiting

LAN:
Netwerkkaart 10 / 100 / 1000 Mbit/s

WLAN:
Draadloze netwerkkaart Intel N2230 (802.11b / g / n)

Software:
Besturingssysteem (OEM versie) : Windows 8

Prijs: 999

Zijn medion laptops van goede kwaliteit? Is dit de beste laptop in zijn prijs categorie?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Medion = 100% Fujitsu Siemens als het op componenten (inkoop) aan komt. De bouw van de machine ....

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-02-2014 01:52 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Medion gebruikt dezelfde barebone (behuizing als MSI) en de koeling is vrij slecht...

Zeker als je gaat gamen als je nagaat dat de meeste notebooks 2 ventilatoren heeft, heeft de medion en msi machines er maar 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Zelfde als msi inderdaad. Niet ideaal, maar het is simpelweg het beste wat je voor het geld kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 01:43
Je krijgt veel qua hardware voor het geld maar over het algemeen lever je bij dit soort notebooks dan wel weer in op koelprestaties, beeldkwaliteit en bouwkwaliteit van de notebook. Het is maar je eigen keuze, wanneer je je notebook steeds op een bureau gebruikt en niet te veel heen en weer sleept kun je het overwegen. Zelf zou ik eerder naar een andere notebook kijken die het qua koeling het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb de 17" variant en die bevalt mij goed. De performance is dik in orde en koelingsproblemen ben ik nog niet tegengekomen bij o.a. het gamen van Call of Duty Ghosts en het encoden van video ISO's naar MP4 (met alle cores op 100 % belasting op 3.2 GHz. bleef de temperatuur op maximaal 75 graden en de koeling draaide nog niet eens voluit).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
JustwilliamNL schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:18:
Je krijgt veel qua hardware voor het geld maar over het algemeen lever je bij dit soort notebooks dan wel weer in op koelprestaties, beeldkwaliteit en bouwkwaliteit van de notebook. Het is maar je eigen keuze, wanneer je je notebook steeds op een bureau gebruikt en niet te veel heen en weer sleept kun je het overwegen. Zelf zou ik eerder naar een andere notebook kijken die het qua koeling het beter doet.
Klopt, je levert inderdaad in op de dingen die je noemt. Maar ten opzichte van wat? Ten opzichte van een laptop die minimaal €500 duurder is, zoals een Asus ROG of een Alienware.
Daarnaast denk ik dat je wel een beetje overdrijft. De voornaamste reden om deze laptop niet te veel mee te nemen lijkt me het gewicht, de koelprestaties zijn dus vergelijkbaar met msi modellen, niet geweldig inderdaad en op het scherm is inderdaad redelijk bespaard.

Je zegt dat je zelf naar een andere notebook zou kijken, vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Een woord: bouwkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Oh? Heeft gij een bron? Tis nogal makkelijk wat roepen anders.

Wat ik altijd gehoord en gelezen heb uit reviews, is de bouwkwaliteit enzo wel okay, maar idd is de niet ehct geweldig.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Nog steeds super tevreden met mijn x7821 ...
Was kwalitatief ver boven mjin verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:34

auto660

1991 240 GL Brick

TJa, toch zijn de meeste mensen die over de koeling en bouwkwaliteit van MSI/Clevo zeuren mensen die een Alienware hebben. Waarom? Een paar mensen hebben beide merken gehad en ze vonden Alienware veeeel beter, vervolgens lopen de rest van de mensen er als schaapjes achteraan en aangezien zij even wat meer hebben betaald en die Alienware hebben is de bouwkwaliteit van Clevo en MSI natuurlijk prut, terwijl ze ze nooit in handen hebben gehad. (sommige mensen dan hé, ik heb het niet over iedereen)

Maar ik heb zelf een Clevo P157SM waarvan de bouwkwaliteit prima is (ver boven de verwachting) en de koeling is prima, hij werd maximaal 80graden met een i7-4700mq en een radeon 8970m.

Maar over een msi kan ik je niet verder helpen, al denk ik dat die niet slechter zijn dan een Clevo.

[ Voor 7% gewijzigd door auto660 op 06-02-2014 08:58 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

auto660 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:57:
TJa, toch zijn de meeste mensen die over de koeling en bouwkwaliteit van MSI/Clevo zeuren mensen die een Alienware hebben. Waarom? Een paar mensen hebben beide merken gehad en ze vonden Alienware veeeel beter, vervolgens lopen de rest van de mensen er als schaapjes achteraan en aangezien zij even wat meer hebben betaald en die Alienware hebben is de bouwkwaliteit van Clevo en MSI natuurlijk prut, terwijl ze ze nooit in handen hebben gehad. (sommige mensen dan hé, ik heb het niet over iedereen)

Maar ik heb zelf een Clevo P157SM waarvan de bouwkwaliteit prima is (ver boven de verwachting) en de koeling is prima, hij werd maximaal 80graden met een i7-4700mq en een radeon 8970m.

Maar over een msi kan ik je niet verder helpen, al denk ik dat die niet slechter zijn dan een Clevo.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik zou liever één keer m'n geld in een Alienware of Asus ROG steken, dan dat ik voor minder dan dat budget soortgelijke specs in een MSI/Clevo stop. Waarom? Als ik de vele reviews mag geloven (en die zijn vrij unaniem), is de bouwkwaliteit en de input apparatuur gewoon minder bij deze laptops. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze laptops slecht zijn, maar toch zou ik liever wat meer zekerheid hebben dat de laptop 3/4 jaar mee gaat. Of dat zo is? Tsja, dat kun je niet zien van te voren, maar het feit dat er een betere bouwkwaliteit en koeling aanwezig is helpt wel een stuk met betrekking tot de levensverwachting van de componenten.

Ik vind het daarom ook logisch dat mensen die zowel een Clevo/MSI en een Asus ROG en Dell Alienware hebben gehad zeggen dat de laatste 2 beter zijn, dat mag je mijn inziens ook verwachten voor de prijs.

Het is heel simpel, heb je het geld en wil je echt een prima laptop, dan ga je voor de Asus of de Dell. Heb je iets minder te besteden? Dan kun je aan Clevo/MSI/Medion denken. Dat kunnen ook goede laptops zijn voor het geld, maar dan moet je wel accepteren dat je niet de ervaring krijgt van een Asus of Dell gaminglaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Maar vaak vind ik dat msi/clevo als slecht wordt benoemd, maar het is eigenlijk een keuze tussen goed en het best.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 19:20
Ik heb hele slechte ervaring met medion. Ik heb denk ik ook pech gehad hoor. Maar ik had de x7821 besteld. Eenmaal binnen . Zag er goed uit. Alleen was de behuiziging defect. Waarschijnlijk een klapper gehad. Toetsenboard was krom en meerder plekken beschadigd. Terug gestuurd. 2 weken niks gehoord. Ps hun aftersales is waardeloos. Opeens kwam de andere binnen. Gelukkig was deze niet beschadigd. Maar deed de grafische kaart t niet. Naja keuze of weer 2 weken wachten of mijn geld terug. Naja ik had geen vertrouwen meer in hun producten. Ik zou zo ie zo een winkel kopen waar je ook echt heen kan voor problemen.

De eerste medion heb ik wel 2 dagen gebruikt en ging als de brandweer. Maakte iets meer herrie dan mijn huidige rog g750. Maar deze gaar rog gaat misschien plaats maken voor een msi. Heb veel reviews gelezen en 15 inch kan koel problemen hebben (dus jou model) . Maar over 17 inch vind ik dat niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zeggen er toch mensen dat er niets te vinden is over koelproblemen over de 17 inches van MSI? Het is iets minder, maar als je een beetje zoekt kom je er toch vrij snel achter dat de GT70 bijv last hebben van throttling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Het is vaak zo dat reviewers ook nog eens een engineering sample krijgen, altans dit was/is met clevo zo. De clevo notebooks die getest zijn (zoals die van notebookreview) hebben bijna allemaal wat dunnere heatpipes dan de uiteindelijke versie voor de consumenten heeft. En met de koeling van MSI is ook niks mis, ik vind het wel een mooi design die wat creatiever is dan dan bij alle andere gamelaptops, maar hun fanprofiel is gewoon niet agressief genoeg. Als je de knop indrukt voor 100% fanspeed dan is er niks aan de hand. Mijn huidige clevo wordt op schoot ook maar maximaal 80 graden, zo blijft hij net onder de maximale fanspeed draaien en al mocht ik mijn benen is een keer per ongeluk voor de koelgaten doen dan gaat hij wel op de maximale fanspeed maar daar is hij dan ook weer snel vanaf.

Met Asus is ook niks mis, hun koeling is prima, wat zeg ik, alles wat er op zit is eigenlijk wel goed uitgevoerd. Maar de Asus rog 17" van mijn vader is net zo groot als een 19" laptop, ze zijn dus erg lomp. Dit is misschien iets wat de een mooi vind maar ik zelf heb daarom Asus links laten liggen.

Dan heb je nog Alienware, ook prima laptops en zijn wat minder lomp dan Asus. Verder kan ik er geen minpunten over bedenken omdat ik er zelf nooit een heb gezien/gehad maar daar betaal je dan ook voor. (ja, dan reken ik wel alle kortingen, truukjes en noem maar op mee)

Ik denk dan ook dat degene die een MSI heeft erg blij is met zijn msi is, en dat degene met een Asus erg blij is met zijn Asus. Want het zijn allemaal prachtmachines. Persoonlijk heb ik een zwak voor Clevo maar dat hebben jullie denk ik al gemerkt :p

Pagina: 1