Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring Itho Daalderop HP (Cool) Cube (lawaai?)

Pagina: 1
Acties:

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring meet een itho Daalderop HP (Cool) Cube?

In onze nieuwe woning is deze machine geplaatst. Nu had ik het idee dat het wel wat mee viel met het lawaai. Alleen nu geeft de ketel tijdens het verwarmen van de woning om de 3 tot 5 minuten een kabaal wat bijna door de hele woning te horen is. Duurt een paar seconden.

De ketel draait nu twee weken en volgens mij was het geluid tijdens het warm stoken van de woning minder aanwezig dan nu. Kwam toen wel eens voor maar minder frequent als nu. Toen had ik het idee dat het met het weer te maken had omdat er "ontdooien" om het display stond.

In de standen kan ik kiezen voor warm, koud, eco en ecocomfort. Stand is nu Eco maar ik heb niet het idee dat het lang duurt voor er warmte is. Eco is de meest zuinige stand en ik zou dit ook graag zo laten. Zijn er ook ervaringen met de andere standen?

Ik heb gezocht op google maar vanwege een nieuw model ketel bijna niks van te vinden behalve de digitale handleiding.

Ga in ieder geval met de installateur bellen en/of met Daalderop.

• zwollie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11 10:42
Yes, hier hangt er ook een. Bij ons hoor je niets van het apparaat.

Kan je omschrijven wat je hoort?

• Pos2007
  • Niet online
Het is een soort gebrom/gepomp wat 3 tot 6 seconden duurt. Het geluid komt volgens mij uit het ketel gedeelte en niet uit het warmtepomp gedeelte.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Zit er niet gewoon nog veel lucht in je systeem, ik heb een remeha met automatische ontluchter maar toch bleef er lucht bij de pomp.
Een paar dagen steeds ontluchten en goed op druk houden (2 bar) loste het pompgeluid op.
Het is te proberen voor je.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Pos2007
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Het klinkt inderdaadop het einde wel een beetje als een hele dikke scheet! ;) Vanmorgen was het weer met opstarten om de 3 -5 mintuten en dat een keer of 6 - 10. Aan het einde van de dag sprong de verwarming weer aan en toen heb ik niks meer gehoord.

Moet nog uitleg hebben van de installateur, zal hem vragen hoe het zit met de ontluchting.

Tijdens 1e gebruik is er wel iemand geweest van Daalderop, toen hebben ze wel gezegd dat er veel lucht in zat.

[ Voor 6% gewijzigd door Pos2007 op 02-02-2014 19:29 ]

• Pos2007
  • Niet online
Lijkt erop dat het inderdaad een automatische ontluchter is geweest. Probleem is na een paar dagen helemaal weg. Het was de eerste van dit type ketel geplaatst door de installateur dus die had geen antwoord paraat.

Edit: Het was toch niet de ontluchter. Er was een verkeerde instelling ingevoerd. Hierdoor een verkeerde menging van gas/lucht als ik het goed heb begrepen. Probleem opgelost, topic mag wat mij betreft dicht?

[ Voor 33% gewijzigd door Pos2007 op 24-03-2014 11:57 ]

Pagina: 1