Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 13:47
Best tweakers,

Mij pc wil niet opstarten. Als ik op de power knop druk beweegt de cpu fan heel ff (1 sec) maar voor de rest gebeurt er niks.

Ik heb de Cmos gecleared. Dan beweegt de fan weer 1 sec en als ik dan nog een keer op de power knop druk gebeurt er helemaal niks.

Iemand enig idee?

Laatste keer dat hij uitging ging de stekker uit het stopcontact zonder een fatsoenlijke afsluiting.

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Ideeën genoeg, net als Google. Zou je dat niet eerst proberen? Ik geloof zelfs dat er een heel topic is op Tweakers om het aanmaken van dit soort topics met te weinig info om tot een oplossing te komen te voorkomen, met daarin een checklist met tests die je kunt doen.

Kan ik niet meer terugvinden, eerst Google dan maar!

[ Voor 10% gewijzigd door NinjaTuna op 01-02-2014 19:55 ]

• bulletproof93
Dat heb ik al gedaan, verder heb ik het mobo al verwisseld en dit lost het niet op.

[ Voor 61% gewijzigd door bulletproof93 op 01-02-2014 20:10 ]

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-11 13:55
Jah de stekker eruit trekken is nooit echt handig, maar okey.

Het gemakkelijkste lijkt mij om alle componenten los te checken 1 voor 1 in een andere pc, zo weet je namelijk exact waar het probleem ligt.

Want er zijn talloze mogelijkheden, ben je bezig geweest met de hardware voor dat het probleem ter sprake kwam???

• bulletproof93
Nee verder niet. Ik heb net de psu handmatig opgestart zonder componenten eraan gesloten en die draait gewoon. Ik heb de pc toen weer helemaal aangesloten en hij starte. Ik had de hdd niet aangesloten dus weer uitgezet en nu start hij weer niet op. Wat me nu opvalt is dat de psu fan en de cpu fan een tik geven.

Herkent iemand dit probleem?

Ik ben wel even de bios ingekomen maar thats it

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Misschien toch de PSU vervangen? Lijkt op een PSU probleem namelijk.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Nee lijkt mij een CPU probleem aangezien het mobo al is vervangen en de psu lijkt te werken...

Als de TS nou eerst begint met zijn computerspecs te posten en deze eens gaat doorlezen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Ik had dat ook met een Shuttle, deed niks als alles aangesloten had, deed ik de voeding via de groene en de zwarte draad aan elkaar en hij deed het.
Later toch weer de hardware er in en niks, bleek achteraf de voeding te zijn dus laat TS eerst maar eens naar de voeding gaan kijken.
Pagina: 1