Hallo Tweakers,
Ik zit me al een tijdje te ergeren aan de performance van mijn videokaarten.
Ik heb bijvoorbeeld Euro Truck Simulator 2 en ook Grand Theft Auto IV gespeelt, en ik kan niet op de allerhoogste settings spelen op ETS2 en al helemaal niet op GTA IV...
Bij GTA IV is het al bekend dat 2GB videokaarten niet helemaal perfect functioneren ( ook al kun je de commandline.txt gebruiken).
Ik heb het programma GPU-Z gedownload, en tot mijn verbazing zie ik dat alleen de 'powersaving' videokaart het doet.
Hij draait blijkbaar alleen op de AMD Radeon HD 8650G i.p.v. op de 8750M.
De 8650G wordt af en toe bijna volledig gebruikt, en de 8750M totaal niet.
Mijn specs:
AMD A10-5750M 2.5Ghz Quad Core
AMD Radeon HD 8650G+8570M Dual Graphics
8GB RAM
Nu heb ik ook al gekeken naar de Dual Graphics optie in de AMD Catalyst Control Center om het eventueel uit te schakelen, is ook niet gelukt.
Ook heb ik de optie Toepassingsinstellingen voor schakelbare beeldkwaliteit gebruikt en de .exe's op Hoge prestaties gezet.
Dat hielp ook niet.
Het is een nieuwe Lenovo G505s-20255 die 1,5 maand oud is.
Enige tips?
Edit: Net Speccy gedownload, en bij het 'Graphics' menu staat Crossfire disabled.
Heeft dat iets te maken met de Dual Graphics optie? Dual Graphics staat wel aan volgens CCC.
Update: Gisteren heb ik iemand gesproken die een deel van het probleem wist.
Ik heb via Apparaatbeheer mijn 8500M drivers geüpdate en ze deden het wel, alleen niet op volle toeren.
Zo bleven de Core en Memory clock beide op 300Mhz steken...
Ik zit me al een tijdje te ergeren aan de performance van mijn videokaarten.
Ik heb bijvoorbeeld Euro Truck Simulator 2 en ook Grand Theft Auto IV gespeelt, en ik kan niet op de allerhoogste settings spelen op ETS2 en al helemaal niet op GTA IV...
Bij GTA IV is het al bekend dat 2GB videokaarten niet helemaal perfect functioneren ( ook al kun je de commandline.txt gebruiken).
Ik heb het programma GPU-Z gedownload, en tot mijn verbazing zie ik dat alleen de 'powersaving' videokaart het doet.
Hij draait blijkbaar alleen op de AMD Radeon HD 8650G i.p.v. op de 8750M.
De 8650G wordt af en toe bijna volledig gebruikt, en de 8750M totaal niet.
Mijn specs:
AMD A10-5750M 2.5Ghz Quad Core
AMD Radeon HD 8650G+8570M Dual Graphics
8GB RAM
Nu heb ik ook al gekeken naar de Dual Graphics optie in de AMD Catalyst Control Center om het eventueel uit te schakelen, is ook niet gelukt.
Ook heb ik de optie Toepassingsinstellingen voor schakelbare beeldkwaliteit gebruikt en de .exe's op Hoge prestaties gezet.
Dat hielp ook niet.
Het is een nieuwe Lenovo G505s-20255 die 1,5 maand oud is.
Enige tips?
Edit: Net Speccy gedownload, en bij het 'Graphics' menu staat Crossfire disabled.
Heeft dat iets te maken met de Dual Graphics optie? Dual Graphics staat wel aan volgens CCC.
Update: Gisteren heb ik iemand gesproken die een deel van het probleem wist.
Ik heb via Apparaatbeheer mijn 8500M drivers geüpdate en ze deden het wel, alleen niet op volle toeren.
Zo bleven de Core en Memory clock beide op 300Mhz steken...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 10:54 ]