Thuis router klapt er random uit.

Pagina: 1
Acties:

• Super Stunner
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb thuis een SMC router (SMCWBR14-G2. ) en de laatste twee dagen vertoont dit ding kuren. Om de 2-5 minuten klapt de router eruit waardoor ik geen internet meer heb (alle lampjes branden en ik krijg wel verbinding binnen via de ISP). De router is dan zelf ook niet meer te benaderen. Ik moet dan de stekker eruit trekken daarna er weer in doen en dan doet hij het weer een paar minuten en dan weer het zelfde probleem. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb dit in het verleden ook wel eens gehad met deze router, maar daarna is het vanzelf goed gekomen.

Overigens werkt het reset knopje ook niet echt en nu knalt hij er soms al uit na een halve minuut.

[ Voor 9% gewijzigd door Super Stunner op 01-02-2014 20:03 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 16:46
En wat bedoel je precies met 'de router klapt eruit waardoor ik geen internet meer heb' en alle lampjes branden wel en ik heb wel verbinding met de ISP? :?
Computer direct in het modem doen geeft je een stabiele verbinding?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Update firmware?

We have just one world, but we live in different ones...

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:28

silverball

De wagen voor moderne mensen

Lijkt me niet aangezien hij het eerst wel deed.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• Super Stunner
Jolke schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:19:
En wat bedoel je precies met 'de router klapt eruit waardoor ik geen internet meer heb' en alle lampjes branden wel en ik heb wel verbinding met de ISP? :?
Computer direct in het modem doen geeft je een stabiele verbinding?
Als de modem direct in mijn pc prik heb ik een stabiele verbinding ja. Het probleem zit hem in de router. Deze is zoals eerder gezegd na een x aantal minuten niet meer benaderbaar en geeft dus ook geen internet meer door. Ik heb ondertussen hem even terug naar de fabrieks instellingen gezet. Ik krijg zo bezoek dus kan nu niet gaan testen of die wel werkt. Dus ik geef wel een update morgen.

Verwijderd

Super Stunner schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:42:
I ik krijg wel verbinding binnen via de ISP
WUT?????

- update firmware
- check cpu/ram percentage van je router eens
- doe eens een hard reset? 30/30/30

• Super Stunner
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:37:
[...]

WUT?????

- update firmware
- check cpu/ram percentage van je router eens
- doe eens een hard reset? 30/30/30
Volgens mij kun je de cpu/ram niet zien.

Hard reset werkt op de een of andere manier nie iig het beruchte reset gaatje in de router. Wat bedoel je met 30/30/30?

De firmware zal ik wel es proberen

[ Voor 4% gewijzigd door Super Stunner op 01-02-2014 20:58 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wat doe je (op je pc) als dat gebeurd?
Zijn er nog huisgenoten of ben je de enige?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Lijkt op een verrotte router. Tijd voor een nieuwe denk ik.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Lijkt mij een verrotte voeding. Vervang de adapter eens.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach ouwe moek. idd voeding of condensatoren oid..

Mooie nieuwe router kopen die sneller gaat. N kost niets meer en anders ac gaan, we gaan toch naar ac toe

Iperf

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33
Tja het veel voorkomend bij routers, als het instabiel wordt is het tijd om te vervangen.
Die dingen staan ten slotte ook 24/7 aan, mag ook eens kapot gaan.

• Jolke
FreestyleFrl schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:31:

Tja het veel voorkomend bij routers, als het instabiel wordt is het tijd om te vervangen.
Die dingen staan ten slotte ook 24/7 aan, mag ook eens kapot gaan.
Veel voorkomend? Wat mij juist opvalt is dat een router juist zo stabiel is en dat je een router van >5 jaar geleden nog prima kunt gebruiken. Het enige dat mist is een snelle(re) WiFi verbinding en geen geïntegreerd ADSL(2)/kabel-modem.
Ik heb nog steeds een Asus WL-500gP staan hier, die doet het prima. :)

TS, hoe lang druk je op het knopje van reset om de router te resetten?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Jolke schreef op zondag 02 februari 2014 @ 09:13:
[...]

Veel voorkomend? Wat mij juist opvalt is dat een router juist zo stabiel is en dat je een router van >5 jaar geleden nog prima kunt gebruiken. Het enige dat mist is een snelle(re) WiFi verbinding en geen geïntegreerd ADSL(2)/kabel-modem.
Ik heb nog steeds een Asus WL-500gP staan hier, die doet het prima. :)
..
Ik had vroeger een sitecom router, of misschien was het sweex. Hoe dan ook dat kak ding klapte er ook consequent om de zoveel tijd eruit. Heb ik vervangen door een tp-link met dd-wrt en nu draait het stabiel. Dus ik ben het eens met de meesten, gewoon een nieuwe aanschaffen.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
oh ik had over het merk heen gelezen. Met SMC/Sweex/Sitecom dezelfde ervaring: Na een aantal jaar zijn ze rot/dood/einde/exit. Niet nadenken en wegpleuren die krengen.

Alternatief, 1043 als budget niet meer toelaat, 4300 voor zo'n beetje alles wat je nu nodig (kunt) hebben.
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300

• Jolke
analogworm schreef op zondag 02 februari 2014 @ 09:18:

[...]

Ik had vroeger een sitecom router, of misschien was het sweex. Hoe dan ook dat kak ding klapte er ook consequent om de zoveel tijd eruit. Heb ik vervangen door een tp-link met dd-wrt en nu draait het stabiel. Dus ik ben het eens met de meesten, gewoon een nieuwe aanschaffen.
Ik zeg ook niet dat ik het er in dit geval niet mee eens ben... ik heb alleen andere ervaring - door 'betere' routers te kopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 02-02-2014 19:10 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ... ik ook hoor .. not
gaming router 150,= toast. maar garantie -> dir 825 toast ...

nu een wdr4300. moet ik ook nog af en toe resetten (1x paar maand oid)

De ouwe icidu van 10 jaar werkt nog perfect bij de buren als ap, net als een oude .. kweeniemeer. oud :+

Iperf

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
fish schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:16:
...
nu een wdr4300. moet ik ook nog af en toe resetten (1x paar maand oid)
...
Ja ik heb de mijne (tp-link nogwat met dd-wrt) ook zo staan dat hij zichzelf elke week op zondagnacht even reboot.. eigenlijk geen idee of het nodig is, maar hij is iig wel stabiel. :9

• Super Stunner
Sorry ben kwas vergeten te melden dat het probleem zich eigen weer heeft opgelost. Wellicht was me router ongesteld fso :9 Zolang hij het nu nog doet vind ik het wel prima. Nog geen reden om een nieuwe te kopen. Moet sowieso op me centjes letten ^^'

[ Voor 34% gewijzigd door Super Stunner op 04-02-2014 00:33 ]

• Jolke
Tja, zo komt en gaat het...
We zien je dus wel weer verschijnen als je probleem weer terug is :w
Pagina: 1