Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop 3D/CAD, max €1200,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Graag zou ik wat advies willen bij het kopen van een laptop. De laptop is voor thuisgebruik en voor op school/stage. Ik studeer momenteel bouwkunde (architectuur) en de laptop moet vooral goed zijn met 3D/CAD programma's zoals: AutoCAD, Revit, 3ds max, Rhino, Photoshop.

Momenteel heb ik een asus ultrabook ux31 van 2 jaar oud, die ik kan verkopen voor €600. Daar wil ik nog 600 bij doen en dan is mijn max €1200,- (als iets echt een toegevoede waarde is voor €100/200,- meer, dan wil dat wel overwegen)[/b]

Op school wil ik gewoon goed kunnen werken met de laptop. Accuduur is niet zo belangrijk. Soms een serie kijken in de trein is leuk. Thuis wil m soms aansluiten op een scherm. (misschien voor die 200 euro een nieuw scherm).

Qua design ben ik tevreden met mijn Asus ultrabook, maar qua scherm te klein en qua prestaties voor mijn gebruik te langzaam. Ik wil een 15" laptop (evt. 17") met een SSD schijf (128 of 256gb) voor mijn programma's en een gewone schijf (minimaal 500GB) voor opslag. Of een grote SSD schijf (500gb).

Design en de bouwkwaliteit vind ik belangrijk en vaak onderschat.

Ik zat te denken aan de Asus N550 van de februari buy guide en dan de HDD te vervangen door een SSD en de HDD dan te plaatsen in een caddy in de dvd drive. Dit zal dan rond de €1000.- kosten, maar ik wil er eigenlijk iets meer aan uit geven.

Verder had ik ook iets gelezen over BTO en Lenovo, als krachtige 3d/cad laptops. Dus tips zijn welkom!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Je kan overwegen een 17 inch Asus uit de Asus N76 serie. Die zijn 17 inch en volgens de verhalen prima machines. Bovendien kan er een extra harde schijf in waar je qua budget nog genoeg geld voor over hebt. Ook kan ik aanraden minimaal 8GB geheugen te nemen.