Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop 3D/CAD, max €1200,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Graag zou ik wat advies willen bij het kopen van een laptop. De laptop is voor thuisgebruik en voor op school/stage. Ik studeer momenteel bouwkunde (architectuur) en de laptop moet vooral goed zijn met 3D/CAD programma's zoals: AutoCAD, Revit, 3ds max, Rhino, Photoshop.

Momenteel heb ik een asus ultrabook ux31 van 2 jaar oud, die ik kan verkopen voor €600. Daar wil ik nog 600 bij doen en dan is mijn max €1200,- (als iets echt een toegevoede waarde is voor €100/200,- meer, dan wil dat wel overwegen)[/b]

Op school wil ik gewoon goed kunnen werken met de laptop. Accuduur is niet zo belangrijk. Soms een serie kijken in de trein is leuk. Thuis wil m soms aansluiten op een scherm. (misschien voor die 200 euro een nieuw scherm).

Qua design ben ik tevreden met mijn Asus ultrabook, maar qua scherm te klein en qua prestaties voor mijn gebruik te langzaam. Ik wil een 15" laptop (evt. 17") met een SSD schijf (128 of 256gb) voor mijn programma's en een gewone schijf (minimaal 500GB) voor opslag. Of een grote SSD schijf (500gb).

Design en de bouwkwaliteit vind ik belangrijk en vaak onderschat.

Ik zat te denken aan de Asus N550 van de februari buy guide en dan de HDD te vervangen door een SSD en de HDD dan te plaatsen in een caddy in de dvd drive. Dit zal dan rond de €1000.- kosten, maar ik wil er eigenlijk iets meer aan uit geven.

Verder had ik ook iets gelezen over BTO en Lenovo, als krachtige 3d/cad laptops. Dus tips zijn welkom!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Je kan overwegen een 17 inch Asus uit de Asus N76 serie. Die zijn 17 inch en volgens de verhalen prima machines. Bovendien kan er een extra harde schijf in waar je qua budget nog genoeg geld voor over hebt. Ook kan ik aanraden minimaal 8GB geheugen te nemen.

Een 15 inch laptop die volgens mij ideaal is voor jouw werk is de Dell M3800. De grafische kaart die erin zit is volgens die site gemaakt voor oa CAD werk. Hij is bij Dell in de aanbieding voor €1399 en wellicht kn je via vip kortingscodes er nog 10% af krijgen. Hier zit een hybride schijf maar er kan ook nog een SSD bij (maar dat gaat nog niet lukken qua budget). Bovendien weegt hij minder dan 2 kilo (tov 3,5 van de Asus n76) wat prettig is als je hem mee naar school moet slepen. Top ding volgens mij maar wel veel geld.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De M3800 heeft inderdaad een Quadro kaart die het betere CAD werk niet schuwt. De genoemde prijs is echter ex btw. Met korting ben je dus 1500 kwijt, boven budget.

Ik heb hem zelf, en was met opties en pro support 2208 kwijt, ex btw. Het is geen goedkoop ding ;)

Edit : zo, zie dat ze mijn specs nu aanbieden voor 1750, zo snel schrijf ik ze normaal niet af in 3 dagen :+

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 01-02-2014 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zeker een vet ding! Alleen boven budget idd. Bovendien gaat het reflecterende touch scherm mij irriteren denk ik.

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:34
Een lenovo is wel een aanrader hiervoor. BTO is wel goed, maar iets minder geschikt voor CAD werk, iets meer gericht op gamers en pc-enthousiasts. Dell is inderdaad ook goed maar wel duur grapje die hier geadviseerd werd. Hp is ook goed, als je een Probook of elitebook hebt, zijn ook desktop vervangers.

De goedkoopste W530 is 1380, maar wel echt onbreekbaar. W-serie zijn echt mobile workstations.

Deze lijst heeft allemaal echte Professionele videokaarten: Pricewatch

Als je wat minder wil, zou ik gewoon vergelijken bijv, in de pricewatch, maar wel naar "betere" merken kijken, naar bijv. Asus, Lenovo, Dell en HP.(of sony maar is duur denk ik, wel design)
Wil je vooral het design, waar je het over had, dan zou ik gaan voor bijv een Lenovo Yoga, is een ultrabook. Ultrabooks van anderen zijn vaak ook mooi. Maar neem wel een dedicated videokaart. Ondanks dat de intels steeds beter worden, is dedicated meestal toch een stapje beter. Volgens mij zijn er namelijk nog geen workstation varianten van voor laptops.

[ Voor 32% gewijzigd door GroundBreaking op 01-02-2014 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik toch voor de Asus N550 van de buy guide. + een SSD en HDD caddy

De Dell M3800 is ideaal, maar te duur. Touchscherm vind ik het enige minpunt.

Het design van de Lenovo w530 is ruk. Lenovo yoga is dan weer te fancy.

Verder ben ik geen fan van reflecterende touch schermen.

Bedankt!

• GroundBreaking
Ja klopt W530 is niet mooi, maar je moet wat overhebben voor de bouwkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een SSD schijf van 240gb erin hebben, welk merk moet ik pakken?

//
Samsung 840 Evo 250 GB is wel een goeie toch?
http://ssd.userbenchmark....-250GB-vs-Group-/1594vs10

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 20:54 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Of de crucial m500, goedkoper en betrouwbaarder. Wel wat minder snel, maar dat verschil merk je niet denk ik.
Aan beide modellen heb je naar mijn idee een goede koop.

• GroundBreaking
Jornv schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:02:
Of de crucial m500, goedkoper en betrouwbaarder. Wel wat minder snel, maar dat verschil merk je niet denk ik.
Aan beide modellen heb je naar mijn idee een goede koop.
Ik zou ook voor de M500 gaan, snelheid merk je niet als je nu van een HDD komt al helemaal niet. En als je veel gaat schrijven kun je ook beter de M500 hebben.
Pagina: 1