Probleem: LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie

Pagina: 1
Acties:

• zwaanenberg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 20:22
Goedendag,

Opeens doet mijn internet op de desktop computer het niet meer. Het gaat om internet via een kabel ( geen wifi). Ik heb hier 2 computers staan, beide op W7, en op mijn andere computer werkt het prima, ik heb de kabels al een paar keer verwisseld; het probleem moet dus bij mijn computer liggen.

Ik krijg deze foutmelding: LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie

Ik heb al wat gegoogled maar geen soelaas gevonden.
Ik heb een oudere ( goedwerkende) image teruggezet, en het probleen bijft.

Weeet iemand een oplossing?

Mvg, Willem

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kan je is bij je pc waar je geen geldig ip krijgt hard een statisch ip erin kloppen (wat in netwerk range valt). Wat gebeurd er dan?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Kabel goed aangesloten?
Al een andere kabel geprobeerd?
Kan je een ipconfig /all posten van de desktop computer?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Krijgt ie een 169.254.x.x adres? Dan is er een time-out bij het aanvragen van een IP adres naar je DHCP server.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:40
Jolke schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:17:
Krijgt ie een 169.254.x.x adres? Dan is er een time-out bij het aanvragen van een IP adres naar je DHCP server.
En dan is het handig om via CMD in te typen: ipconfig /release en dan ipconfig /renew, toch?

• zwaanenberg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 20:22
Dank allen voor de reacties. De kabel was in orde lijkt mij, immers, op een andere computer ernaast ( ook desktop) werkt het wel. Merkwaardig genoeg heeft het probleem zich vanzelf opgelost, het deed het weer ineens. Dank allen voor de moeite in ieder geval!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Tja... dan hopen we maar dat het een stabiele spontane oplossing van het probleem is geweest. Lastig, want de oorzaak van het probleem is hierbij dus nooit achterhaald.

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
CuBras schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:21:
[...]

En dan is het handig om via CMD in te typen: ipconfig /release en dan ipconfig /renew, toch?
Als je een APIPA adres krijgt zal het renewen van je IP 99 van de 100 keer weinig oplossing bieden. En indien het wel een oplossing bied heb je nog steeds een probleem, want dan wordt het IP adres niet (op tijd) uitgegeven door je Router, of geaccepteerd op de PC.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Pagina: 1