Scherm tript hem helemaal (Geen idee hoe het fenomeen heet)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoMoelard
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
Dag medetweakers!

Na een tijdje mijn (nieuwe) videokaart te hebben kreeg ik ineens bizarre vertoningen op mijn beeldscherm. Dit gebeurt echter alleen wanneer ik twee beeldschermen aangesloten heb! Ik demonstreer het even met een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i724.photobucket.com/albums/ww248/remcowtje/IMG-20140201-WA0003_zpsff842f2e.jpg?t=1391258412

Let hierbij op dat het rechter scherm OOK is aangesloten op de videokaart. Alleen mijn rechter is aangesloten op de DVI poort, en het Acer scherm op de HDMI poort. Overigens kan het ook zijn dat het rechter scherm begint te trippen en het linker scherm normaal blijft. Dit is namelijk ook gebeurd.

Mijn specificaties(Gekopiëerd van m'n twitch channel :) )

CPU:AMD Phenom II 1055T 2.8GhZ
RAM:12GB DDR3 RAM (Corsair Vengeance 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - 1600 MHz ( PC3-12800 ) - 1.5 V, 2x2GB Dual Channel And Corsair) (Corsair 2x4GB?)
Motherboard: Asus M4A87TD EVO
GPU: XFX Radeon HD 7950 Double Dissipation 3GB DDR5 PCI-e 3.0 x16
PSU: Corsair CX600M
Mouse: Sharkoon Fireglider Black
Keyboard: Logtiech G510s

Het Probleem

Om de een of andere reden, besluit mijn beeld hem dus 'te trippen'. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe dit komt.

Wanneer

Dit gebeurt eigenlijk compleet random. Eerst dacht ik dat het kwam door Firefox i.c.m. Flashplayer. Chrome geïnstalleerd, maar vanochtend (na 3 dagen de kaart er weer in te hebben) deed hij het WEER toen ik skype opstartte. GRRRR |:(

Wat heb ik geprobeerd?

- Drivers bijgewerkt, zelfs verouderde drivers geprobeerd, wederom zelfde probleem
- Andere monitoren geprobeerd (zelfde probleem)
- Opgestuurd naar de fabrikant, die me na 4 weken vertelde dat er niets mis mee is met de kaart
- Gezet in de computer van een vriend, waar ik de kaart van heb. Deze gaf geen problemen
- Oude kaart was een Sapphire HD 6850 1GB DDR5, deze vertoonde geen problemen met twee schermen aangesloten. Echter had ik toen twee packard bell schermen (waarvan ik er nu nog 1 heb vanwege de DVI aansluiting). Diezelfde schermen heb ik gebruikt nog VOOR ik het acer scherm had. Maar ook twee keer hetzelfde probleem.

Wat moet ik in godsnaam doen?!

Ik weet echt niet meer wat ik zou kunnen doen. Ik ben geen computer expert en ik heb vrijwel 4 uur gestoken in het zoeken naar oplossingen 8)7

Ik ben heel erg dankbaar als iemand hier iets op weet. Ik hoop dat de manier waarop ik dit topic schrijf ook word gewaardeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het heeft te maken met hoe je je schermen hebt aangesloten op je gpu denk ik. Met je gpu zelf is niets mis, wel met de manier hoe je ze hebt aangesloten denk ik. Ik heb er zelf geen verstand van aangezien ik nog nooit een multimonitor setup heb gehad, maar ik verdenk je manier van aansluiten wel heel erg.

Misschien helpt een fotootje van de achterkant van je pc wat :)
Let hierbij op dat het rechter scherm OOK is aangesloten op de videokaart. Alleen mijn rechter is aangesloten op de DVI poort, en het Acer scherm op de HDMI poort. Overigens kan het ook zijn dat het rechter scherm begint te trippen en het linker scherm normaal blijft. Dit is namelijk ook gebeurd.
Ik zal eens kijken of ik wat lieve Tweakers kan vinden met eyefinity setups, zij weten er meer vanaf dan ik. _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Frozen op 01-02-2014 16:09 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Ik heb een eyefinity setup, maar dit soort fouten heb ik nog nooit gezien of meegemaakt.

De videokaart lijkt het ook niet te zijn omdat het wel werkt in de computer van een vriend. Kan het zijn dat een van de kabels stuk is gegaan, of af en toe los trilt?

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Draai hier zelf eyefinity maar heb je probleem nog nooit eerder gezien (helaas).
  • Indien je AMD overdrive aan hebt staan probeer 't eens uit te zetten.
  • Indien je hem hebt overclocked, haal die er eens af en check of het probleem zich nog steeds voordoet.
Anders denk ik toch dat er iets mis is met je kaart :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:36
Lijk erop dat de GFX memory van je kaart net goed wordt aangestuurd. In eerste instantie zou ik zeggen, probeer eens een nieuwe driver... maar dat heb je al gedaan. Volgende punt kan een contact issue zijn:

wat contact spray op/in de connectors (niet te veel) en wat ook nog mogelijk is: even een gummetje (liefst een 'pen gum', jeweetwel, de blauwe kant van zo'n blauw/rode gum) over de contact pinnetjes halen van je GFX card. Eventueel heel voorzichtig wat contract spray in het slot op je moederbord (wel laten drogen voor je e.e.a. weer aanzet).

Soms zijn mensen wat onvoorzichtig bij het bouwen van een machine, en zitten ze met hun vingers aan die contacts bij assemblage. Dan kun je na een flinke poos corrosie krijgen op die punten met dit soort problemen...

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:18
Kijk anders ook eens naar de kloksnelheden, als het goed is draait de kaart hoger met 2 schermen aangesloten.
Wellicht dat ie dit niet (goed) doet of een te laag voltage geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoMoelard
Yosecret schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:10:
Draai hier zelf eyefinity maar heb je probleem nog nooit eerder gezien (helaas).
  • Indien je AMD overdrive aan hebt staan probeer 't eens uit te zetten.
  • Indien je hem hebt overclocked, haal die er eens af en check of het probleem zich nog steeds voordoet.
Anders denk ik toch dat er iets mis is met je kaart :/
Niets mis met de kaart, in de post staat namelijk dat hij bij de fabriek is geweest, en er niets mis is.
Geen Overdrive aan, geen overclock :)
Nightquest77 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:02:
Ik heb een eyefinity setup, maar dit soort fouten heb ik nog nooit gezien of meegemaakt.

De videokaart lijkt het ook niet te zijn omdat het wel werkt in de computer van een vriend. Kan het zijn dat een van de kabels stuk is gegaan, of af en toe los trilt?
Ik heb de kabels gecontroleerd, lijkt niets mis mee te zijn :(
mitsumark schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:03:
Kijk anders ook eens naar de kloksnelheden, als het goed is draait de kaart hoger met 2 schermen aangesloten.
Wellicht dat ie dit niet (goed) doet of een te laag voltage geeft.
Met twee schermen staat hde GPU clock op 500 MHz en met 1 scherm op 300 MHz
Met twee schermen staat de Memory Clock op 1375 MHz en met 1 scherm op 150 MHz

Het verschil tussen de Memory Clocks is wel HEEL groot. Is dit normaal? O_O
Frost_Azimov schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:21:
Lijk erop dat de GFX memory van je kaart net goed wordt aangestuurd. In eerste instantie zou ik zeggen, probeer eens een nieuwe driver... maar dat heb je al gedaan. Volgende punt kan een contact issue zijn:

wat contact spray op/in de connectors (niet te veel) en wat ook nog mogelijk is: even een gummetje (liefst een 'pen gum', jeweetwel, de blauwe kant van zo'n blauw/rode gum) over de contact pinnetjes halen van je GFX card. Eventueel heel voorzichtig wat contract spray in het slot op je moederbord (wel laten drogen voor je e.e.a. weer aanzet).

Soms zijn mensen wat onvoorzichtig bij het bouwen van een machine, en zitten ze met hun vingers aan die contacts bij assemblage. Dan kun je na een flinke poos corrosie krijgen op die punten met dit soort problemen...

succes!
Dit zou kunnen, ik zal 't in de loop van de week proberen als ik antwoord heb op de laatst geposte tweaker :) Bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoMoelard
#BUMP

Ik heb voor de zekerheid een Harde schijf check gedaan, voor het geval er wat mis was. Helaas is dit niet het geval en het probleem blijft zich voordoen. Het is overigens alleen wanneer ik twee beeldschermen aansluit..... Niemand een idee? O_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:36
Misschien een rare suggestie hoor.

Wat gebeurt er als je de opstelling aansluit op een geaard stopcontact?

Ander stekkerblok?

Het lijkt niet op elektronische interfentie maar je weet maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artifacts? Draai eens Furmark of MSI Kombustor en kijk wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb een zelfde probleem gehad, m'n linker (hoofdscherm) vertoonde ongeveer hetzelfde als op de foto in in de topicstart. Uitendelijk heb ik dit opgelost door hardware acceleration in google chrome uit te zetten maar waarschijnlijk is het hetzelfde met firefox. (firefox gebruik ik normaal gesproken niet) Ook "deed' het linker scherm raar wanneer ik skype opstarte, hier heb ik ook hardware acceleration uit gezet geloof ik dit weet ik echter niet zeker.

Dit is natuurlijk niet een officiele fix maar meer een soort van "workaround" maar je kunt het altijd proberen!

[ Voor 4% gewijzigd door TheK1ng op 04-02-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoMoelard
Thek1ng. Ik heb t gedaan en wonder boven wonder heb ik er GEEN last meer van. Hoe de neuq is t mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht dat een van de vele resultaten iets van een oorzaak vermeld als je gaat [google=HD 7950 hardware acceleration].

HTH

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoMoelard
Okay, ik heb 't probleem weer terug (man man man, wat vervelend).
ECHTER is het alleen wanneer ik Skype opstart voor een tweede keer. Ik heb inmiddels al 2,5 uur gestoken om te zoeken hoe ik in godsnaam de hardware versnelling op 't hele systeem ( Windows 7 64-bit) kan uitschakelen. Nu weet ik wel hoe je dat doet in Windows, maar de o zo leuke driver CatalystControlCenter neemt het weer eens over. Ik heb zelf gezocht in de settings, op google gezocht, maar ik kom er niet uit, aangezien al mijn zoekresultaten resulteren in outdated articles....

Dus nu hoop ik dat iemand weet hoe ik de hardware acceleration uitzet in CCC.

Mvg,

(wanhopige) Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Beste remco

Als je CCC niet gebruikt, kan je volgens mij ook de drivers installeren zonder CCC erbij te installeren, nog een eventuele vieze workaround. Misschien dat via windows hardware acceleration zich dan wel laat uitschakelen!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 21:35
Hee bekend probleem hier ook! Bij mij gebeurt dit enkel bij een amd kaart. (7990,6970,5850,r9)

Ik heb het ook alleen als mijn dell 2711 met dvi-d verbonden is met display port dus niet.

Monitor uit een aan zetten lost meestal alles op.

Ik heb ook geen idee waardoor dit komt ik vermoed iets met synchronisatie of clock tussen vga en lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Is het scherm zelf niet kapot ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord maybe? :| ( ik weet niet veel van pcs )

Maar ik weet wel dat een moederbord heel veel fouten kan hebben die niet makkelijk vindbaar zijn :P

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Jochemd13 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 07:41:
Is het scherm zelf niet kapot ofso?
Nee. Als je het bericht had gelezen had je dat geweten:
"- Andere monitoren geprobeerd (zelfde probleem)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RemcoMoelard schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:37:

Dus nu hoop ik dat iemand weet hoe ik de hardware acceleration uitzet in CCC.
Je kan toch ook een beetje rondgooglen? ;)

Heb je dit al geprobeerd: http://www.wikihow.com/Turn-off-Hardware-Acceleration

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogaer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:08
Misschien is er wat mis met je kabel? Heb je die al eens vervangen? Kan zomaar zijn dat hij ergens anders een storend signaal van krijgt of dat er een breukje inzit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

RemcoMoelard schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:15:
Met twee schermen staat de Memory Clock op 1375 MHz en met 1 scherm op 150 MHz
Helaas wel. Mijn oude 5850 deed dit juist niet wanneer er twee schermen aanhingen en dan krijg je juist dit soort problemen. Daarom dat ik ook meteen dit verdacht. AMD heeft het nooit fatsoenlijk voor elkaar gekregen (tenminste zo zie ik het) om >1 scherm fatsoenlijk in idle te draaien. Als je bijv. naar TPU reviews kijkt zie je dat het verbruik van AMD kaarten in multimonitor altijd een stuk hoger ligt dan dat van nVidia.
Dit komt omdat ze een workaround gebruiken: het geheugen blijft constant op de hoogste snelheid draaien, omdat het wisselen van kloksnelheden van het geheugen icm twee schermen blijkbaar sync issues geeft.

Ik weet niet waar het bij jou aan ligt, omdat het eruitziet alsof de geheugensnelheid wel gewoon constant is.
Om dit probleem te vermijden kan je gebruik maken van de IGP om de niet-gamende schermen aan te sturen. Heb ik ook een tijdje gedaan icm een Z68 chipset en dat werkte prima. Alleen heb jij die niet dus dat kan ook al niet.
Als laatste optie zie ik dus (aangezien ik ook niet weet waar dit 'trippen' vandaan komt) een goedkope HD 5450 scoren voor je tweede beeldscherm of -net als ik- upgraden naar een nVidia kaart.
Ik heb echt niks tegen AMD maar hun multimonitor lijkt niet echt op orde. De nieuwe 290 kan eigenlijk als enige recente kaart drie DVI schermen aansluiten, bij de rest is EyeFinity kommer en kwel door sync issues (iig durfde ik het niet aan). Maar das een heel ander verhaal.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Probeer HdmiYo, dit is om je je HDMI beeldscherm te re-syncen

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1