Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:40
Momenteel ben ik bezig met een sollicitatie, maar ik zit met het volgende probleem:
Het bedrijf, werk en de arbeidsvoorwaarden zijn allemaal top. Echter de persoon waar ik contact mee heb is nogal laks. Misschien nog belangrijk is dat zij contact hebben gezocht met mij. Ik heb momenteel een baan en vast contract.

Het is tot nu toe 4 keer gebeurd dat een afspraak om mij te bellen of te mailen niet is nagekomen en dat ik er zelf achteraan moet. Twee maal als reden dat er prive iets tussen kwam en 2 keer was het te druk op werk. Prive iets kan gebeuren, maar als je weet dat je het druk heb maak dan niet die afspraak. Nu weet ik niet of ik hier veel waarde aan moet hechten, maar erg professioneel is het allemaal niet. Daarbij vind ik het erg irritant, ik houd er rekening mee, en vervolgens hoor je niks.

Zoals eerder gesteld, lijkt het werk me erg leuk, en ook de arbeidsvoorwaarden zijn erg goed. Als dit voorval niet was gebeurd zou ik de baan zo hebben aangenomen, maar nu begin ik toch te twijfelen.

Dan de reden voor dit topic:
Kan ik aangeven bij die persoon dat dit niet netjes is? Ik heb geen zin om kwaad bloed te zetten.
Ik heb er over zitten denken om te bedanken voor de baan. Wat zouden jullie doen?
Elk ander advies is ook welkom, dit is de eerste keer dat ik dit zo mee maak.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Lastig maar vertellen dat die persoon zn job niet helemaal goed uitvoert lijkt me niet zn goed idee.

Ken je situatie wel overigens, had dit bij een grote treinen bouwer, enkele gesprekken gehad (ze kwamen zelf met iets anders dan waar ik op gesoliciteerd had) maar ook veel niet nagekomen afspraken. Uiteindelijk niets geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze desbetreffende persoon uiteindelijk iemand waar je veel contact mee zult hebben? Een direct leidinggevende of iets dergelijks? Want als deze persoon slechts degene is die je binnen wil halen (bijvoorbeeld een P&O-achtig persoon), dan zou ik me er niet al te druk over maken. Kijk dus vooral naar hoe je situatie er uiteindelijk uit komt te zien, je collega's, leidinggevenden, management, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
GoldenSample schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:04:
Lastig maar vertellen dat die persoon zn job niet helemaal goed uitvoert lijkt me niet zn goed idee.

Ken je situatie wel overigens, had dit bij een grote treinen bouwer, enkele gesprekken gehad (ze kwamen zelf met iets anders dan waar ik op gesoliciteerd had) maar ook veel niet nagekomen afspraken. Uiteindelijk niets geworden :(
Dat is waar maar ik zou bijvoorbeeld aan kunnen geven dat ik het als vervelend ervaar dat hij zijn afspraken niet na komt. Volgens mij is daar niks mis mee, en als hij er wel over valt zegt dat eigenlijk ook wel genoeg toch?
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:08:
Is deze desbetreffende persoon uiteindelijk iemand waar je veel contact mee zult hebben? Een direct leidinggevende of iets dergelijks? Want als deze persoon slechts degene is die je binnen wil halen (bijvoorbeeld een P&O-achtig persoon), dan zou ik me er niet al te druk over maken. Kijk dus vooral naar hoe je situatie er uiteindelijk uit komt te zien, je collega's, leidinggevenden, management, etc.
Ik zou met deze persoon wel regelmatig contact hebben als je met een opdracht bezig bent. Maar dat contact is meer voor henzelf om te polsen hoe het gaat. Dus als ie dan niet belt heeft hij zelf een probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Erkel op 01-02-2014 13:31 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja... lastig...

Is het een vooruitgang op je huidige baan (zo lijkt het wel)? Krijg je meteen een vast contract?

Persoonlijk heb ik vrij weinig met individuen, althans in die zin dat ik niet één enkel persoon mij of m'n leven in de weg laat staan. Als ik ergens een baan aangeboden zou krijgen waarmee ik er flink op vooruit ga (beloning, uitdaging, privé/werk balans, etc.), dan zou ik zoiets niet laten lopen omdat één enkel persoon wat laks is. Uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje en dat mag mijns inziens niet zomaar beïnvloed worden door een individu. Mocht dat wel het geval zijn, dan zou ik uiteindelijk met die persoon in gesprek gaan om alles op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wellicht krijgt de persoon waarmee je contact hebt wel de opdracht om je binnen te halen maar misschien zit die niet op je te wachten (wellicht bang voor zijn eigen hachje?). Zou het dus gewoon keihard e-mailen of bellen ofzo. Bij mailen ook zijn manager een mail sturen of onverwacht langskomen. Dat zou ik doen :)

Succes

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Het is wat MajinZ ook al aangeeft, krijg je straks veel met deze persoon te maken of niet...
Indien je vaak met deze persoon moet gaan samenwerken in de toekomst, moet je je afvragen of de irritaties die je nu hebt, straks niet je werkplezier in de weg gaan staan.
Heb je weinig tot niks met deze persoon te maken, informeer dan (als het lukt) of andere personen binnen het bedrijf wel hun afspraken op tijd nakomen. Wellicht is het daar een bedrijfscultuur... Ik merk bij mij op het werk, dat bijv. iedereen standaard 10 tot 15 minuten te laat komt op vergaderingen e.d. Ik kon me er in het begin erg aan irriteren, maar toen ik het wist, heb ik mijzelf kunnen aanpassen door ook gewoon maar een kwartiertje later te komen. Werkt prima moet ik zeggen!

Maar wat vooral belangrijk is, is dat je je eigen gevoel blijft volgen. Iedereen hier zal zijn / haar beste beentje met je voor hebben, maar uiteindelijk ben jij degene die er straks wel of niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 09-09 12:46
Als een bedrijf zo laks is in het nakomen van de afspraken van een solicitatie dan weet je het al ...

Of je later veel te maken gaat hebben met die persoon maakt geen rotte drol uit, als het bedrijf professioneler zou zijn dan had die persoon al niet op die plaats gezeten.

Een solicitatie beschouw ik niet alleen als: "het bedrijf beoordeelt mij", maar ook als "ik beoordeel het bedrijf"

Als men nu al geen moeite doet ... wat gaat dat zijn als je eenmaal je krabbel hebt neergezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:04:
Ja... lastig...

Is het een vooruitgang op je huidige baan (zo lijkt het wel)? Krijg je meteen een vast contract?

Persoonlijk heb ik vrij weinig met individuen, althans in die zin dat ik niet één enkel persoon mij of m'n leven in de weg laat staan. Als ik ergens een baan aangeboden zou krijgen waarmee ik er flink op vooruit ga (beloning, uitdaging, privé/werk balans, etc.), dan zou ik zoiets niet laten lopen omdat één enkel persoon wat laks is. Uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje en dat mag mijns inziens niet zomaar beïnvloed worden door een individu. Mocht dat wel het geval zijn, dan zou ik uiteindelijk met die persoon in gesprek gaan om alles op te lossen...
Het is zeker een vooruitgang, vooral qua mogelijkheden tot opleidingen en cursussen volgen. Als ik de laksheid en opleidingen bij elkaar optel zou het zo maar kunnen dat daar niet zoveel van terecht komt. Verder heb je gelijk wat betreft het totaalplaatje. Maar ik zou niet willen dat deze persoon een uithang bord is voor mijn bedrijf.
Kecin schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:11:
Wellicht krijgt de persoon waarmee je contact hebt wel de opdracht om je binnen te halen maar misschien zit die niet op je te wachten (wellicht bang voor zijn eigen hachje?). Zou het dus gewoon keihard e-mailen of bellen ofzo. Bij mailen ook zijn manager een mail sturen of onverwacht langskomen. Dat zou ik doen :)

Succes
Ik denk niet dat dat het geval is. Hij heeft een heel andere functie dan degene waar ik naar solliciteer. Het kan zijn dat hij om een andere reden niet op mij zit te wachten, maar dan moet je gewoon de sollicitatie afblazen.
chime schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:17:
Als een bedrijf zo laks is in het nakomen van de afspraken van een solicitatie dan weet je het al ...

Of je later veel te maken gaat hebben met die persoon maakt geen rotte drol uit, als het bedrijf professioneler zou zijn dan had die persoon al niet op die plaats gezeten.

Een solicitatie beschouw ik niet alleen als: "het bedrijf beoordeelt mij", maar ook als "ik beoordeel het bedrijf"

Als men nu al geen moeite doet ... wat gaat dat zijn als je eenmaal je krabbel hebt neergezet?
Het gaat natuurlijk niet om het bedrijf maar over een persoon binnen dat bedrijf, en het zou goed kunnen dat andere mensen binnen het bedrijf niet weten hoe hij te werk gaat.

Wat ik me nu trouwens bedenk is dat het misschien een soort van test is, om te kijken hoe ver ik het laat komen en wanneer de maat voor mij vol is. Kans is klein, maar het zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 09-09 12:46
Erkel schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:21:

...

Het gaat natuurlijk niet om het bedrijf maar over een persoon binnen dat bedrijf, en het zou goed kunnen dat andere mensen binnen het bedrijf niet weten hoe hij te werk gaat.

Wat ik me nu trouwens bedenk is dat het misschien een soort van test is, om te kijken hoe ver ik het laat komen en wanneer de maat voor mij vol is. Kans is klein, maar het zou kunnen...
Een rekruteerder is net zoals een verkoper een uithangbord van een bedrijf.
Je wilt daar echt geen idioot hebben zitten.

Als de rest van het bedrijf niet weet hoe zo iemand te werk gaat, wel, dat zegt veel over het bedrijf in kwestie.

Mocht het een soort test zijn ... dan vraag ik me af wat voor testen ze nog kunnen verzinnen.
Die belofte voor een bonus was maar een test? Je naar een klant sturen zonder enige kennis was maar een test ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een goede recruiter is goud waard voor een bedrijf. Laat je niet kisten, ik zou dit persoonlijk heel kort en zakelijk oplossen: ze willen jou of ze willen jou niet. In het laatste geval verlies je niks met mijn tactiek, in het eerste geval win je alleen maar.

Zeg deze persoon in heel weinig tekst iets als:
Het is nu al de vierde maal dat een afspraak mij te bellen of e-mailen niet is nagekomen. Omdat ik zelf oprecht geïnteresseerd ben stel ik een nieuwe datum en tijd voor: ik ben telefonisch beschikbaar op 5 februari, tussen 17.00 en 18.00 uur.

Als dit niet schikt zou ik u graag willen vragen om een andere contactpersoon, of de contactgegevens van uw leidinggevende.
Als jij daadwerkelijk uitermate geschikt bent voor deze functie dan is het aan hun om jou professioneel te behandelen. Een recruiter binnen een bedrijf die kandidaten niet professioneel kan behandelen is simpelweg ongeschikt voor zijn functie.

In het geval dat hij hierna niets meer van zich laat horen, of zich aangevallen voelt: je kan jezelf rijk rekenen dat je niet voor zo'n bedrijf gaat werken, en je kan daarbovenop het bedrijf ook op de hoogte stellen van het probleem op hun HR-afdeling.

Ik heb dat laatste een keer gedaan. De beste HR-man had een paar maanden later opeens een andere baan, en ik krijg van zijn bazin nog steeds ieder half jaar berichten of ik voor hun wil werken...

Edit: Zie nu pas dat je specifieke vragen had, excuses.
Kan ik aangeven bij die persoon dat dit niet netjes is? Ik heb geen zin om kwaad bloed te zetten.
Nee, dat moet je slimmer spelen. Iemand op zijn tenen gaan staan, terecht of niet, kan leiden tot een simpel gevolg: je CV verdwijnt aldaar want je was "niet geschikt". Einde verhaal. En geen kwaad bloed willen zetten is een nobel doel, wat ook een nobel doel is, is dit bedrijf laten weten dat ze communicatief erg zwak zijn op dit vlak.
Ik heb er over zitten denken om te bedanken voor de baan. Wat zouden jullie doen?
Kan, en daar is niks mis mee. Dit zijn naar mijn mening gewoon tekenen aan de wand, gebrekkige communicatie binnen het bedrijf wat zich blijkbaar ook naar buiten toe uit. Je hebt een baan met een vast contract, geen enkele haast dus.

Persoonlijk zou ik het nu als een spel gaan zien: ik schrijf een mogelijk bestaand aanbod per direct af, maar ik ga nog wel een gesprek aan als dit kan worden bewerkstelligd. Wel zijn je eisen nu hoger: Na je proeftijd wil je een vast contract, en je minimum salaris is opeens een stuk hoger.

Onderhandel dus gewoon. Welkom in de zakenwereld ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Blue-eagle op 02-02-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Erkel schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:21:
Dat is haast absurd, zoveel zou ik er niet achter zoeken, het lijkt me gewoon iemand die niet erg professioneel bezig is, want wat je beschrijft is echt belachelijk slordig.

En trouwens als het wel zo is, wil je daar dan werken?

Daarom vind ik wat Blue-eagle zegt een goed advies.

[ Voor 5% gewijzigd door Wilke op 02-02-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 17:47

Basszje

Reisvaap!]

Ik ook met bovenstaande. Je zegt dat ze cursussen 'aanbieden', maar dat doet vrijwel elk bedrijf in theorie wel. Het is juist de kunst om een bedrijf te vinden dat het ook echt doet ( en die zijn er niet veel in mijn ervaring ). Als ze al zo omgaan met een sollicitatie, hoe doen ze dan als je bijvoorbeeld gebruik wil maken van het 'aanbod'. Dan heb je een goede kans dat het ook constant 'nee volgende week' en 'nu te druk' gaat worden.

Als je dit soort gezeur nu al hebt is dat een teken aan de wand imo.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 15:42
Elke gemiste afspraak zorgt dat jouw moral high-ground groter wordt. Dus dan kan je je eisen ook wat hoger stellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Basszje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 00:50:
Ik ook met bovenstaande. Je zegt dat ze cursussen 'aanbieden', maar dat doet vrijwel elk bedrijf in theorie wel. Het is juist de kunst om een bedrijf te vinden dat het ook echt doet ( en die zijn er niet veel in mijn ervaring ).
Goed punt. Ik verwacht binnenkort ook weer op gesprek te zitten bij een bedrijf dat zegt dat ze dit aanbieden, en ik denk dat ik maar eens ga vragen om concreet te maken hoeveel mensen daadwerkelijk een cursus gedaan hebben in 2013 binnen de afdeling waar ik eventueel zou gaan werken...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Blue-eagle schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:30:
Een goede recruiter is goud waard voor een bedrijf. Laat je niet kisten, ik zou dit persoonlijk heel kort en zakelijk oplossen: ze willen jou of ze willen jou niet. In het laatste geval verlies je niks met mijn tactiek, in het eerste geval win je alleen maar.

Zeg deze persoon in heel weinig tekst iets als:

[...]

Als jij daadwerkelijk uitermate geschikt bent voor deze functie dan is het aan hun om jou professioneel te behandelen. Een recruiter binnen een bedrijf die kandidaten niet professioneel kan behandelen is simpelweg ongeschikt voor zijn functie.

In het geval dat hij hierna niets meer van zich laat horen, of zich aangevallen voelt: je kan jezelf rijk rekenen dat je niet voor zo'n bedrijf gaat werken, en je kan daarbovenop het bedrijf ook op de hoogte stellen van het probleem op hun HR-afdeling.

Ik heb dat laatste een keer gedaan. De beste HR-man had een paar maanden later opeens een andere baan, en ik krijg van zijn bazin nog steeds ieder half jaar berichten of ik voor hun wil werken...

Edit: Zie nu pas dat je specifieke vragen had, excuses.

[...]

Nee, dat moet je slimmer spelen. Iemand op zijn tenen gaan staan, terecht of niet, kan leiden tot een simpel gevolg: je CV verdwijnt aldaar want je was "niet geschikt". Einde verhaal. En geen kwaad bloed willen zetten is een nobel doel, wat ook een nobel doel is, is dit bedrijf laten weten dat ze communicatief erg zwak zijn op dit vlak.

[...]

Kan, en daar is niks mis mee. Dit zijn naar mijn mening gewoon tekenen aan de wand, gebrekkige communicatie binnen het bedrijf wat zich blijkbaar ook naar buiten toe uit. Je hebt een baan met een vast contract, geen enkele haast dus.

Persoonlijk zou ik het nu als een spel gaan zien: ik schrijf een mogelijk bestaand aanbod per direct af, maar ik ga nog wel een gesprek aan als dit kan worden bewerkstelligd. Wel zijn je eisen nu hoger: Na je proeftijd wil je een vast contract, en je minimum salaris is opeens een stuk hoger.

Onderhandel dus gewoon. Welkom in de zakenwereld ;)
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik ga iets als bovenstaande maar eens mailen, kijken of er wat gaat gebeuren.

EDIT: Mailtje verstuurd, ik ben benieuwd.

[ Voor 0% gewijzigd door Erkel op 03-02-2014 09:45 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 16:20
Ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen dat je soms te weinig van een persoon weet om een oordeel van laksheid te geven. Zelf heb ik in een sollicitatie voor een functie bij mijn huidige werkgever meegemaakt dat de HR persoon in kwestie zeer traag reageerde (1 maand voor terugbellen!) en ik heb zelf ook overwogen om er niet te gaan werken. Ik had toen al een goeie baan ergens anders.

Uiteindelijk toch gekozen voor de job gezien het aanbod, later kwam ik er pas achter dat de HR persoon net een kindje had gekregen en die veel te vroeg was geboren. Doordat hij halve dagen in het ziekenhuis zat was aandacht voor zijn werk begrijpelijk gewoon minder. Later heeft hij zijn excuses nog aangeboden, ook voor het niet communiceren.

Moraal van het verhaal, er kan dus ook meer achter zitten dan alleen laksheid, pas op met het oordeel, ik zou dus ook niet bedanken voor zo'n functie als de HR persoon in kwestie wat minder vlot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
XO101 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:42:
Ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen dat je soms te weinig van een persoon weet om een oordeel van laksheid te geven. Zelf heb ik in een sollicitatie voor een functie bij mijn huidige werkgever meegemaakt dat de HR persoon in kwestie zeer traag reageerde (1 maand voor terugbellen!) en ik heb zelf ook overwogen om er niet te gaan werken. Ik had toen al een goeie baan ergens anders.

Uiteindelijk toch gekozen voor de job gezien het aanbod, later kwam ik er pas achter dat de HR persoon net een kindje had gekregen en die veel te vroeg was geboren. Doordat hij halve dagen in het ziekenhuis zat was aandacht voor zijn werk begrijpelijk gewoon minder. Later heeft hij zijn excuses nog aangeboden, ook voor het niet communiceren.

Moraal van het verhaal, er kan dus ook meer achter zitten dan alleen laksheid, pas op met het oordeel, ik zou dus ook niet bedanken voor zo'n functie als de HR persoon in kwestie wat minder vlot is.
Thanks voor je reactie. Wat je hierboven schrijft zou natuurlijk ook het geval kunnen zijn, en dat zou vervelend zijn voor de persoon in kwestie alhoewel ik van mening ben dat jouw verhaal een uitzondering is. Ik vind wel dat als je specifieke deadlines noemt dat je die dan moet nakomen. Op het moment dat je het druk hebt, of er speelt prive iets, dan moet je niet zulke specifieke afspraken maken, als je er niet zeker van bent dat je die na kan komen.

Ik heb er het volste begrip voor als er wat speelt echter loopt deze sollicitatie al vanaf half december, en de eerder genoemde voorvallen zijn dus verspreid over die anderhalve maand. Dus ik betwijfel of dat bovenstaande het geval is.

Toevoeging: Het mailtje dat ik heb gestuurd is ook niet verwijtend, en ik neem aan dat iemand die ergens problemen heeft, zoals in jouw verhaal, er begrip voor kan opbrengen dat ik het vervelend vind.

[ Voor 5% gewijzigd door Erkel op 03-02-2014 17:07 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Erkel schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:05:
[...]

Thanks voor je reactie. Wat je hierboven schrijft zou natuurlijk ook het geval kunnen zijn, en dat zou vervelend zijn voor de persoon in kwestie alhoewel ik van mening ben dat jouw verhaal een uitzondering is. Ik vind wel dat als je specifieke deadlines noemt dat je die dan moet nakomen. Op het moment dat je het druk hebt, of er speelt prive iets, dan moet je niet zulke specifieke afspraken maken, als je er niet zeker van bent dat je die na kan komen.

Ik heb er het volste begrip voor als er wat speelt echter loopt deze sollicitatie al vanaf half december, en de eerder genoemde voorvallen zijn dus verspreid over die anderhalve maand. Dus ik betwijfel of dat bovenstaande het geval is.

Toevoeging: Het mailtje dat ik heb gestuurd is ook niet verwijtend, en ik neem aan dat iemand die ergens problemen heeft, zoals in jouw verhaal, er begrip voor kan opbrengen dat ik het vervelend vind.
Dat is ook wel zo, sommige mensen zijn daar minder goed in maar ik heb het zelf ook meegemaakt.

Ik had een HR die ook weinig van zich liet horen, tot ik een keer op haar kamer zat en zag dat er echt talloze emails en telefoontjes achter elkaar maar binnen bleven komen, ik snap nu wel waarom het reageren niet zo vlotjes gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Voor de duidelijkheid, dit is geen HR manager, het gaat om de "Field Manager".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Een kleine update, nog niks gehoord. Ik heb in de mail gezet 4 of 5 februari. 1 dag extra genomen, om de kans te verkleinen dat de persoon in kwestie geen tijd heeft. Vandaag even afwachten, mocht ik niks horen dan misschien maar andere mensen binnen het bedrijf vragen hoe het nu zit...

Update2:
Zowaar een reactie gehad, eigenlijk niet meer op gerekend. Vandaag ging het niet meer lukken. Hij zou morgen contact op nemen...

[ Voor 19% gewijzigd door Erkel op 05-02-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:22

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

chime schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:36:
Een rekruteerder is net zoals een verkoper een uithangbord van een bedrijf.
Je wilt daar echt geen idioot hebben zitten.
Gek genoeg lijkt het wel DE plek om mensen te zetten die vooral reactief zijn en erg slecht zijn in het werken met een agenda.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Hillie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:03:
[...]

Gek genoeg lijkt het wel DE plek om mensen te zetten die vooral reactief zijn en erg slecht zijn in het werken met een agenda.
Daar ben ik het wel mee eens, er zitten inderdaad een hoop rotte appels tussen. Helemaal bij recruitment bureau's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ze mochten dus op de 4e of 5e bellen, en nu geven ze aan dat ze de 6e maar terug gaan bellen? Geloof me, zo behandelen ze hun klanten ook niet. Ik zou alleen al de telefoon aannemen om diegene mij door te laten verbinden met zijn eigen baas. Maargoed, bepaal dat voor jezelf. Als je die baan wel graag zou willen dan kan je het wel gewoon slikken. Maar laat niet over je heenlopen. Hoe dan ook, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 18:41

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ach... Ik zit al een tijdje in de WW. Solliciteer me rot, ook "de mindere baantjes", Mijn ICT carriere is nogal mislukt. Van de 10 solliciaties per week krijg ik misschien 1 of 2 reacties. Een ontvangstbevestiging noem ik al een reactie.

Vind dat werkgevers zeer teleurstellend bezig zijn

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Blue-eagle schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:25:
Ze mochten dus op de 4e of 5e bellen, en nu geven ze aan dat ze de 6e maar terug gaan bellen? Geloof me, zo behandelen ze hun klanten ook niet. Ik zou alleen al de telefoon aannemen om diegene mij door te laten verbinden met zijn eigen baas. Maargoed, bepaal dat voor jezelf. Als je die baan wel graag zou willen dan kan je het wel gewoon slikken. Maar laat niet over je heenlopen. Hoe dan ook, succes.
Dat is het probleem ook een beetje, die baan is in alle opzichten een vooruitgang, en ik wil deze kans niet laten schieten vanwege 1 flapdrol die zijn werk niet goed doet. Ik heb er verder geen probleem mee dat hij de 4de of 5de niet kan, hij heeft wel binnen de gestelde tijd contact opgenomen. Maar goed, ik wacht af wat hij te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
technomania schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:15:
Ach... Ik zit al een tijdje in de WW. Solliciteer me rot, ook "de mindere baantjes", Mijn ICT carriere is nogal mislukt. Van de 10 solliciaties per week krijg ik misschien 1 of 2 reacties. Een ontvangstbevestiging noem ik al een reactie.

Vind dat werkgevers zeer teleurstellend bezig zijn
Daar heb ik zelf (uitzonderingen daar gelaten) weinig last mee. Maar het is toch wel vreemd dat in een markt waar best wel vraag is naar mensen, bedrijven zo om gaan met sollicitanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:10
Erkel schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:18:
[...]

Daar heb ik zelf (uitzonderingen daar gelaten) weinig last mee. Maar het is toch wel vreemd dat in een markt waar best wel vraag is naar mensen, bedrijven zo om gaan met sollicitanten.
Daarom is het misschien verstandig om eens naar je sollicitatie brieven te kijken. Zitten er geen spelfouten in, is je CV in orde ect ect. Ik zeg niet dat het aan jezelf ligt maar er is redelijk wat vraag naar mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Konjo schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:55:
[...]

Daarom is het misschien verstandig om eens naar je sollicitatie brieven te kijken. Zitten er geen spelfouten in, is je CV in orde ect ect. Ik zeg niet dat het aan jezelf ligt maar er is redelijk wat vraag naar mensen.
Ik neem aan dat je doelt op de post van technomania?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Erkel schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:26:
Voor de duidelijkheid, dit is geen HR manager, het gaat om de "Field Manager".
Dan is het IMHO toch meer een probleem dan wanneer dit een HR manager is. Je fieldmanager is je communicatie-kanaal met je werkgever, wanneer je gedetacheerd zit.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:10
Erkel schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:58:
[...]

Ik neem aan dat je doelt op de post van technomania?
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:11

matroosoft

Lone Christian

Misschien heb je wel eens gehoord van de slimme "ontslagtruc"? Het gaat als volgt:

Het huidige bedrijf waar je werkt moet werknemers kwijt vanwege lagere afzet, een te lage arbeidsproductiviteit of noem maar op. Ze zitten echter wel met alle wettelijke regelingen en bepalingen die aan ontslag verbonden zijn.

Dus nemen zij contact op met een ander bedrijf uit dezelfde branche. Dat bedrijf neemt vervolgens contact op met de desbetreffende werknemers. Zij bieden hun een baan aan met betere voorwaarden en een hoger inkomen dan de baan die ze op dat moment hebben.

Uiteraard is er wel een proeftijd van een maand, of twee maanden. Gevolg is dat de desbetreffende werknemers zelf ontslag nemen en aan de slag gaan bij het andere bedrijf. Als de proeftijd afgelopen is, blijken ze 'toevallig' niet helemaal aan de eisen van het bedrijf te voldoen, en zijn ze hun baantje kwijt. Het desbetreffende bedrijf krijgt een zak geld, en het eerste bedrijf is van z'n werknemers af.

Ik wil niet zeggen dat dat bij jou ook het geval is, alleen moest ik daar aan denken toen ik je topic las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
matroosoft schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 00:10:
Misschien heb je wel eens gehoord van de slimme "ontslagtruc"? Het gaat als volgt:

Het huidige bedrijf waar je werkt moet werknemers kwijt vanwege lagere afzet, een te lage arbeidsproductiviteit of noem maar op. Ze zitten echter wel met alle wettelijke regelingen en bepalingen die aan ontslag verbonden zijn.

Dus nemen zij contact op met een ander bedrijf uit dezelfde branche. Dat bedrijf neemt vervolgens contact op met de desbetreffende werknemers. Zij bieden hun een baan aan met betere voorwaarden en een hoger inkomen dan de baan die ze op dat moment hebben.

Uiteraard is er wel een proeftijd van een maand, of twee maanden. Gevolg is dat de desbetreffende werknemers zelf ontslag nemen en aan de slag gaan bij het andere bedrijf. Als de proeftijd afgelopen is, blijken ze 'toevallig' niet helemaal aan de eisen van het bedrijf te voldoen, en zijn ze hun baantje kwijt. Het desbetreffende bedrijf krijgt een zak geld, en het eerste bedrijf is van z'n werknemers af.

Ik wil niet zeggen dat dat bij jou ook het geval is, alleen moest ik daar aan denken toen ik je topic las.
Het is heel even bij me opgekomen, maar achtte dit niet waarschijnlijk. Daarbij heb ik de baan afgewezen, mocht het al een truc zijn is ie bij deze mislukt...

Pagina: 1