Monitoren Specs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij "Inhoud kolom" is het niet mogelijk "LCD Panel" te selecteren, dit zou wel handig zijn. Contrast staat er dubbel in (een keer static, een keer dynamic) maar dat is niet zo duidelijk.
Zou bij monitoren ook de dotpitch spec toegevoegd kunnen worden?

http://tweakers.net/categorie/344/monitoren/producten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

LCD Panel is selecteerbaar en de benamingen voor contrast heb ik duidelijker gemaakt.

Dotpitch is eerder gevraagd, maar blijkt in de praktijk niet altijd te vinden bij de fabrikant. Ook is het niet eenvoudig uit te rekenen aan de hand van waardes die we wel hebben, niet zonder ingewikkelde formules te gebruiken wat ons systeem niet snapt :p Ik ga morgen nog even onderzoeken of we via een andere weg aan deze waarden kunnen komen. Wordt vervolgd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
In de dropdown zie ik nog steeds 2x contrast. Dynamic contrast is sowieso waardeloos...
LCD Panel heet inderdaad Panel in die dropdown.

Is er trouwens een mogelijk om te filteren op Onbekend voor LCD Panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Vaagheid, blijkbaar hebben we een bug in de backend waardoor we geen wijzigingen meer kunnen opslaan. Ik ga morgen even verder testen en een ticket inschieten, dit moet natuurlijk opgelost worden. Betekent wel dat ik de benamingen nu niet kan aanpassen :(

Dat dynamisch contrast waardeloos is weet ik, maar het was een veelgebruikt filter. Ik zal morgen eens de actuele cijfers opvragen om te kijken hoe de vlag er nu bijhangt.

Waarom zou je willen kunnen filteren op Onbekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:28:
Waarom zou je willen kunnen filteren op Onbekend?
Onbekend is vaak TN en dan kun je eenvoudig geen-TN en geen-onbekend doen. Ook kun je dan zien wat er nog bijgewerkt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

De benamingen voor contrast zijn aangepast, er was nooit een bug geweest, blijkbaar waren het de aardstralen bij mijn laptop thuis :p

De specificatie dot-pitch is aangemaakt, deze staat direct onder de schermresolutie. In de loop van de tijd zal deze gevuld worden (en dus bruikbaar als filter), echter hebben we nog een handje van een devver nodig om dit goed te automatiseren. In de tussentijd staat het je uiteraard vrij om ons meldpunt te vullen met waarden die je zelf gevonden hebt.

Onbekend ga ik niet doen. Het vervuilt alleen maar en je kan prima alle velden behalve TN aanvinken in het filter. Het zijn maar 12 opties (waarvan je er dus maar 11 van hoeft aan te vinken), dus dat is te doen. En als je alles wat deze specificatie niet heeft ingevuld wilt zien, selecteer je alles en zet je het schuifje op Geen.

Ik heb inmiddels ook de cijfers over het gebruik van de filters binnen, daaruit blijkt dat bij televisies meer (2x zo vaak) wordt gefilterd op statisch contrast, terwijl bij monitoren dit precies andersom is. Omdat we soms gebruikers moeten opvoeden en wij Tweakers het allemaal eens zijn dat dynamisch contrast nutteloos is om naar te kijken, heb ik de filters in beide categorieën uitgeschakeld. Ze zijn wel nog steeds in te vullen en ook zijn ze te zien op de specificatiepagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bedankt. Waarom heeft het backlight filter keuzerondjes en geen vierkantjes?
Datum eerste prijsvermelding staat hoog in de filters en standaard open, is dit handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Backlight filter zijn nu meerkeuze geworden.

Ik heb het filter voor eerste prijsvermelding ingeklapt, ik laat 'm daar nog wel even staan. We hebben namelijk sinds kort de mogelijkheid om de vaste filters (zoals merken, series, datum eerste prijsweergave etc) te verplaatsen tussen de andere filters, voorheen hadden ze een vaste plek. Ook zijn er enkele andere dingen gewijzigd in de weergave, dus ik denk dat we het beste deze vaste filters nog even kunnen laten staan en later op basis van gebruikscijfers alsnog eventueel verplaatsen.
Pagina: 1