Ik zit met het probleem dat mn casefans veel te hard draaien, onnodig, want de koeling is zwaar overkill.
Mn 'silencio' kast is hierdoor absoluut niet stil te noemen.
Onderdelen die er toe doen:
Ik kan helaas niet meer in de bios omdat mn pc sneller opstart dan mn toetsenbord
(TB gaat pas aan wanneer het windows logo al verschijnt)
Ik dacht dat ik de fans bij de installatie al op silent mode had gezet in de bios, maar kan dat niet controleren momenteel.
Volgens speedfan draait de fan op 1160rpm (ik heb als tijdelijke halve oplossing 1 fan sowieso niet aangesloten), maar ik kan hem niet lager krijgen.
Ook asrock OCtuner werkt niet met dit moederbord.
Bestaat er nog andere software waarmee ik de fans langzamer kan laten draaien of moet ik op zoek naar andere oplossingen?
Mn 'silencio' kast is hierdoor absoluut niet stil te noemen.
Onderdelen die er toe doen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | ASRock Intel H81 H81M-HDS | € 39,99 | € 39,99 |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM | € 68,- | € 68,- |
1 | Sharkoon Nightwriter | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 158,94 |
Ik kan helaas niet meer in de bios omdat mn pc sneller opstart dan mn toetsenbord

(TB gaat pas aan wanneer het windows logo al verschijnt)
Ik dacht dat ik de fans bij de installatie al op silent mode had gezet in de bios, maar kan dat niet controleren momenteel.
Volgens speedfan draait de fan op 1160rpm (ik heb als tijdelijke halve oplossing 1 fan sowieso niet aangesloten), maar ik kan hem niet lager krijgen.
Ook asrock OCtuner werkt niet met dit moederbord.
Bestaat er nog andere software waarmee ik de fans langzamer kan laten draaien of moet ik op zoek naar andere oplossingen?