Zoals de titel al aangeeft, ik wil een pc aanschaffen voor foto/muziek bewerking en administratief werk. Ik heb niet echt de kennis en ervaring om te zeggen wat er precies nodig is. Ik heb voorlopig het onderstaande bij elkaar gezocht. Ik zoek alleen een kast met hardware erin, de rest is al aanwezig. Het budget is maximaal 800 euro. Minder mag altijd. Motivatie volgt onder de tabel. Alvast dank voor alle hulp!!
De processor en moederbord:
Mijn ervaring met deze processor is dat deze combinatie goed genoeg is om de meeste games goed te draaien, dus dan zullen ze voor bovenstaande ook voldoende zijn.
De harde schijf:
Veel opslag voor weinig geld.
De kast:
Goede computerkast voor weinig geld, en niet lelijk, dus prima dacht ik zo.
Werkgeheugen:
Mij is door andere bronnen 8GB aangeraden. Verder heb ik zelf weinig verstand van geheugen, alleen dat Crucial wel een aardig merk is. hier zou ik dus wel tips kunnen gebruiken, mocht er beter geheugen voor niet al te veel geld beschikbaar zijn.
Optische drive:
Goedkope SATA 300 dvd brander en BR lezer.
Voeding:
Goed merk, bronze award, niet veel geld. Lijkt me prima, of zijn er betere alternatieven?
SSD:
120GB SSD, voor windows, en de belangrijkste programma's. Lijkt me goed zo.
Geen losse videokaart:
Lijkt me voor de beoogde werkzaamheden niet nodig.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570 Boxed | € 178,20 | € 178,20 |
| 1 | MSI B75A-G43 | € 61,10 | € 61,10 |
| 1 | WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB | € 51,80 | € 51,80 |
| 1 | Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Zilver | € 33,99 | € 33,99 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Corsair Builder CX500 Bronze | € 47,99 | € 47,99 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 76,45 | € 76,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 521,48 | |
De processor en moederbord:
Mijn ervaring met deze processor is dat deze combinatie goed genoeg is om de meeste games goed te draaien, dus dan zullen ze voor bovenstaande ook voldoende zijn.
De harde schijf:
Veel opslag voor weinig geld.
De kast:
Goede computerkast voor weinig geld, en niet lelijk, dus prima dacht ik zo.
Werkgeheugen:
Mij is door andere bronnen 8GB aangeraden. Verder heb ik zelf weinig verstand van geheugen, alleen dat Crucial wel een aardig merk is. hier zou ik dus wel tips kunnen gebruiken, mocht er beter geheugen voor niet al te veel geld beschikbaar zijn.
Optische drive:
Goedkope SATA 300 dvd brander en BR lezer.
Voeding:
Goed merk, bronze award, niet veel geld. Lijkt me prima, of zijn er betere alternatieven?
SSD:
120GB SSD, voor windows, en de belangrijkste programma's. Lijkt me goed zo.
Geen losse videokaart:
Lijkt me voor de beoogde werkzaamheden niet nodig.