Al een tijdje wilde ik een dual-band router.
Mijn keuze was gevallen op de TP-Link C7 AC router.
Via mijn ubee modem van Ziggo was het mogelijk om poort 5000 te forwarden zodat ik mijn synology via DNS kon benaderen.
Nu heb ik het volgende gedaan:
Poort 1 van de ubee verbonden met de WAN ingang van de TP-link.
In het ubee modem static lease ingesteld zodat de TP steeds hetzelde IP krijgt (192.168.178.12)
Vervolgens DMZ instesteld op dit adres.
Hierdoor zou al het verkeer zonder vragen doorgestuurd moeten worden naar mijn TP-link.
vervolgens heb ik alle apparaten een vast IP gegeven in de TP dmv MAC adres in het tapblad: DHCP Clients List
Mijn DS214+ heeft nu netjes steeds IP 192.168.0.14.
Vervolgens ben ik naar het tab forwarding en virtual server gegaan en heb daar poort 5000 gekoppeld aan 192.168.0.14.
Toch krijg ik het niet aan de gang.
Heeft iemand een idee?
Mijn keuze was gevallen op de TP-Link C7 AC router.
Via mijn ubee modem van Ziggo was het mogelijk om poort 5000 te forwarden zodat ik mijn synology via DNS kon benaderen.
Nu heb ik het volgende gedaan:
Poort 1 van de ubee verbonden met de WAN ingang van de TP-link.
In het ubee modem static lease ingesteld zodat de TP steeds hetzelde IP krijgt (192.168.178.12)
Vervolgens DMZ instesteld op dit adres.
Hierdoor zou al het verkeer zonder vragen doorgestuurd moeten worden naar mijn TP-link.
vervolgens heb ik alle apparaten een vast IP gegeven in de TP dmv MAC adres in het tapblad: DHCP Clients List
Mijn DS214+ heeft nu netjes steeds IP 192.168.0.14.
Vervolgens ben ik naar het tab forwarding en virtual server gegaan en heb daar poort 5000 gekoppeld aan 192.168.0.14.
Toch krijg ik het niet aan de gang.
Heeft iemand een idee?