Windows XP updates mislukken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Een recente installatie van windows xp sp3 weigert nieuwe updates te installeren. Ik krijg (64) updates te zien, maar zodra ik kies voor installeren krijg ik keer op keer de melding dat de updates zijn mislukt.
Ik heb het vermoeden dat het is onstaan na de handmatige installatie van sp3 na een nieuwe installatie van xp. Nu wist google mij te vertellen dat ik niet de enige ben met dit probleem ;-)
Ik heb dan ook al veel adviezen van anderen opgevolgd, maar helaas zonder resultaat. En ja ik weet de update stopt binnenkort sowieso :-)

Geprobeerd maar zonder resultaat:
- windows update fixit tool
- updates handmatig installeren (alleen de .net updates lukten op deze wijze)
- reset windows update (dmv rename SoftwareDistribution map)
- WindowsUpdateAgent30-x86.exe

Ik ben door mijn opties heen.... en heb geen zin in een nieuwe installatie...
Wat kan ik nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt de Event Log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Welke versie van IE gebruik je? Indien een oude, download de losse offline installer van IE10IE8 en probeer dan nog eens te updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 01-02-2014 11:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De installer van IE8 kan je hier vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-02-2014 11:27 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Had mij in de versie vergist, is alweer een tijdje terug dat ik voor het laatst XP heb gebruikt :P
Hier een directe downloadlink: http://download.microsoft...IE8-WindowsXP-x86-NLD.exe

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 01-02-2014 11:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:13

Speedmaster

Make my day...

En welke foutmelding geeft windows update.
Had afgelopen week met updates van een verse Win7 een datum/tijd die ineens verkeerd stond, resultaat alle update wilde niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Meer iets voor een windows subforum... CSA-->WOS

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
Dank voor jullie meedenken.
- DCOM 10005
- Service control manager 7000
zijn de fouten die continu verschijnen in het event log.

Ik gebruik IE 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik vind het maar vreemd. Ik heb vorige week nog XP moeten installeren voor een oud programma, maar bij mij werkte de WindowsUpdate website gewoon. Wellicht heb je iets aan een werkend (kaal maar up to date) Sysprep image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
Bij beide events staat onder eigenschappen nog de code %%1290
De events verscijnen bij elke update. Dus er mislukken 70 updates en de eventlog laat 70 keer de beide events zien.

Heb net sfc /scannow uitgevoerd. Geen resultaat

Ik lees her en der dat het met spyware te maken kan hebben...

[ Voor 31% gewijzigd door Zeeker op 02-02-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

wowi

http://www.update.microsoft.com kun je hier wel komen dan ?

[ Voor 32% gewijzigd door wowi op 02-02-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
Jawel.
Ik kom netjes op de update pagina. Daarna gaat hij zoeken en vindt hij +/- 70 updates. Als ik vervolgens installeren kies mislukken alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Eigenlijk is een vraag nog niet beantwoord:
Welke update gebruik je? Microsoft update of Windows update?
Indien Windows update, welke versie van Windows update?

Bij mij werkt Windows update namelijk wel gewoon, maar Microsoft update werkt pas wanneer je op een bepaald updateniveau bent aangekomen.

[ Voor 50% gewijzigd door Trommelrem op 02-02-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het ging handmatig al fout:
Zeeker schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:08:
- updates handmatig installeren (alleen de .net updates lukten op deze wijze)
Ik zou het dus niet in die hoek zoeken. Probeer evt. desondanks 'trucs' als Verwijderd in "[XP] Updates mislukt"
Herinstall wordt overigens al snel wel sneller, dan was je ondertussen al lang klaar geweest :P

offtopic:
Ik zou zelf overigens de moeite niet nemen, over 2 maanden kan/wil je het OS toch niet meer gebruiken! Als er geen budget is voor een nieuwere Windows, neem dan een recente Linux. (En als spelletjes of andere Windows-only applicaties belangrijk zijn: trek de netwerkaansluiting fysiek uit de PC. Updates zijn dan ook niet meer zo nodig).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pineka
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 15:24
De simpelste oplossing is om de 14 dagen probeerversie van WinXP Manager te downloaden van http://www.yamicsoft.com . Hierin zit een optie om Windows Update te herstellen. Kijk verder wel uit wat je doet met dit progsel, bij verkeerd gebruik kan het je Windows om zeep helpen. WinXP Manager laat zich echter simpel verwijderen zonder troep achter te laten.

[ Voor 12% gewijzigd door Pineka op 02-02-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik vind dit ook wel een grappige situatie. Paar maanden geleden twee identieke XP machines geïnstalleerd. Beide in een Hyper-V VM. Identieke machines, alleen de naam en IP nummer waren anders (en natuurlijk de machine SID). SP3 erop geïnstalleerd. En wat schept mijn verbazing, machine 1 kan gewoon updaten en machine 2 niet (alle updates failen). Beide machines zijn dus exact het zelfde (geen kloon, geen sysprep maar vanaf CD tot en met SP3 handmatig exact de zelfde acties).

Met Windows 2003 eigenlijk exact het zelfde, alleen waren het sysprep images en ik dacht dat het daar aan lag, gewoon 1 op de 4 machines ging fout.

Oplossing heb ik niet kunnen vinden anders dan opnieuw installeren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:42
Zelfde probleem gehad. Handmatig internet explorer 8 en .net framework erop gezet. Daarna wilde het wel.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
Ik zou het dus niet in die hoek zoeken. Probeer evt. desondanks 'trucs' als Verwijderd in "[XP] Updates mislukt"
Herinstall wordt overigens al snel wel sneller, dan was je ondertussen al lang klaar geweest :P

offtopic:
Ik zou zelf overigens de moeite niet nemen, over 2 maanden kan/wil je het OS toch niet meer gebruiken! Als er geen budget is voor een nieuwere Windows, neem dan een recente Linux. (En als spelletjes of andere Windows-only applicaties belangrijk zijn: trek de netwerkaansluiting fysiek uit de PC. Updates zijn dan ook niet meer zo nodig).
Achteraf had ik beter gelijk de installatie opnieuw kunnen doen inderdaad. Inmiddels is het een prestige projectje geworden en voelt een nieuwe installatie als falen ;-)

Dank voor de topic link! De oplossing die daar wordt gegeven ga ik als eerste proberen.
Pineka schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:02:
De simpelste oplossing is om de 14 dagen probeerversie van WinXP Manager te downloaden van http://www.yamicsoft.com . Hierin zit een optie om Windows Update te herstellen. Kijk verder wel uit wat je doet met dit progsel, bij verkeerd gebruik kan het je Windows om zeep helpen. WinXP Manager laat zich echter simpel verwijderen zonder troep achter te laten.
Dank voor de optie. Die ga ik proberen als de voorgaande niet werkt.
Wim-Bart schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:28:
Ik vind dit ook wel een grappige situatie. Paar maanden geleden twee identieke XP machines geïnstalleerd. Beide in een Hyper-V VM. Identieke machines, alleen de naam en IP nummer waren anders (en natuurlijk de machine SID). SP3 erop geïnstalleerd. En wat schept mijn verbazing, machine 1 kan gewoon updaten en machine 2 niet (alle updates failen). Beide machines zijn dus exact het zelfde (geen kloon, geen sysprep maar vanaf CD tot en met SP3 handmatig exact de zelfde acties).

Met Windows 2003 eigenlijk exact het zelfde, alleen waren het sysprep images en ik dacht dat het daar aan lag, gewoon 1 op de 4 machines ging fout.

Oplossing heb ik niet kunnen vinden anders dan opnieuw installeren.
Blij te lezen dat ik niet de enige ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij XP zijn de updates IMHO altijd wat 'buggier' geweest.
Zeeker schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:50:
Inmiddels is het een prestige projectje geworden en voelt een nieuwe installatie als falen ;-)
Dat is altijd een goede reden :D d:)b (meen ik serieus)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zelfs een schone installatie geeft geen garantie dat windows update werkt.
Heb recent meerdere malen een compleet schone xp installatie gehad (met sp3 geintegreerd) waarbij het updaten ook niet werkte. Zodra automatisch updates gingen lopen ging het cpu gebruik naar 100% en gebeurde er verder niets meer. Zelfde probleem via de windows update site, voortgangs balkje (normaal met een lopend groen stuk) bleef leeg en cpu verbruik bleef op 100%.

Uiteindelijk wel een 'waterdichte' oplossing gevonden op internet:

1. eerst internet explorer 8 handmatig installeren.
zie http://www.microsoft.com/...t-explorer-8-details.aspx

2. daarna handmatig een update voor internet explorer 8 installeren (KB2898785)
zie http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=41404

3. daarna via een script de nieuwste windows update agent installeren (versie is niet te downloaden via microsoft)
zie http://www.mediafire.com/...Agent7.6.7600.256-257.zip

Misschien helpt dit in jouw geval ook.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
@Lone Gunman:
Ben blij met je antwoord... toch weer iets om te proberen. Al het voorgaande heeft nog geen succes gehad.
Ik heb wel een nieuwe melding over de installer service voorbij zien komen. Ik weet niet wat het precies doet, maar klinkt alsof het er wel eens iets mee te maken zou kunnen hebben....

...wordt vervolgd

edit: installer service opnieuw geïnstalleerd...

[ Voor 14% gewijzigd door Zeeker op 03-02-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
Lone Gunman schreef op maandag 03 februari 2014 @ 00:41:
1. eerst internet explorer 8 handmatig installeren.
zie http://www.microsoft.com/...t-explorer-8-details.aspx

2. daarna handmatig een update voor internet explorer 8 installeren (KB2898785)
zie http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=41404

3. daarna via een script de nieuwste windows update agent installeren (versie is niet te downloaden via microsoft)
zie http://www.mediafire.com/...Agent7.6.7600.256-257.zip
Ook zonder succes |:(

In de log nog altijd de volgende 2 fouten te vinden:
- DCOM 10005
- Service control manager 7000

[ Voor 7% gewijzigd door Zeeker op 03-02-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:13

Speedmaster

Make my day...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
heb dit vaak zelf gehad bij een verse installatie van windows XP, maar vreemd genoeg zie ik de oplossing dit het voor mij oploste nooit terug.
eerst had ik wel al die fixes hierboven geprobeerd, maar het werkte toch nog niet. daarna deed ik het volgende:
Controleer je tijd instellingen. Laat je systeem klok eens syncen met een andere server dan de stand van windows. Reboot bij succes en (voor mij) was het opgelost

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX2GvO
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 19:37
Misschien via WSUS offline update proberen?

Ook al heb je een internetverbinding op het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
Wat is de nederlandse benaming van de service? Ik kan de hele service nergens terugvinden :'( Misschien is dat het probleem.
Sir_Markus schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:21:
heb dit vaak zelf gehad bij een verse installatie van windows XP, maar vreemd genoeg zie ik de oplossing dit het voor mij oploste nooit terug.
eerst had ik wel al die fixes hierboven geprobeerd, maar het werkte toch nog niet. daarna deed ik het volgende:
Controleer je tijd instellingen. Laat je systeem klok eens syncen met een andere server dan de stand van windows. Reboot bij succes en (voor mij) was het opgelost
Dank voor tip. Die sync geeft de foutmelding: Er is een fout opgetreden bij een poging om een synchronisatie met time.windows.com uit te voeren
GTX2GvO schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:30:
Misschien via WSUS offline update proberen?

Ook al heb je een internetverbinding op het apparaat.
Die kende ik niet! Handige tool! Hij staat nu te downloaden... ben benieuwd

wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Probeer dan eens een andere timeserver? ntp1.nl.net of ntp2.nl.net om er maar een paar op te noemen ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
Raven schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:19:
Probeer dan eens een andere timeserver? ntp1.nl.net of ntp2.nl.net om er maar een paar op te noemen ;)
Werkt ook niet

@GTX2GvO: WSUS Offline Update is een prachtige tool! Dank voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Raven schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:19:
Ik gebruik altijd ntp.org, oftewel [0-3].nl.pool.ntp.org.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik maak gebruik van de NTP server in mijn router die weer bij 0.ipfire.pool.ntp.org en 1.ipfire.pool.ntp.org kijkt. Het maakt verder niet uit welke ingevuld wordt, als het maar werkt.

Maar het lijkt erop dat verschillende timeservers bij Zeeker niet werken :S , vraag mij af of dat samenhangt met het mislukken van het installeren van updates.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nah, dat is Windows. Die faalt zo nu en dan, heel normaal. Gewoon nog een keer proberen, eventueel reboot of de tijd wat meer naar de echte tijd zetten (te groot verschil faalt ook) en dan weer proberen. Desnoods een andere server en zien of 't werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oh ja, klopt. Lang geleden dat ik tegen zoiets ben aangelopen, maar Windows faalt inderdaad met timesync als het verschil te groot is.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je al geprobeerd alle updates handmatig via die windows update catalog op te zoeken en te installeren? Kan natuurlijk ook alleen de updates nemen die iets 'groots' veranderen.

Anders nog: welke restore points heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Certificaten / SSL verbindingen gaan moeilijk doen wanneer je tijd / datum / TZ niet correct zijn en dan stopt oa. Windows update er mee.

Helaas 1 van de vele redenen want het kan ook aan oude drivers liggen, instellingen, bad luck of de stand van de maan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:14:Helaas 1 van de vele redenen want het kan ook aan oude drivers liggen, instellingen, bad luck of de stand van de maan.
Het lijkt toch een gevalletje verkeerde stand van de maan ;-)

Inmiddels besloten een nieuwe installatie te gaan doen 8)7
Pagina: 1