Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een issue, ik heb een sitcome WLR600 router en een WD N600 router.
Ook heb ik een huis met 2 verdiepingen waarvan de tweede verdieping, ondanks alle claims van sitecom, zo weinig wifi heeft dat ik de WDals AP wil opzetten op de eerste verdieping zodat er wifi in het hele huis komt.
Ik had a wat geklierd met range extenders met dat zijn echt ondingen, vandaar een router en dan bruggen (client mode).

Dus DHCP uit op de WD, IP aangepast, ESSID aangepast en voila het zou moeten werken, toch? WPS knopjes, WPS pincodes, alles geprobeerd maar ze vinden elkaar niet.
Na wat verder onderzoek blijkt dat de WD geen client mode heeft. De sitecom daarentegen wel, WDS heet dat daarop volgens mij.

Nu de huidige set up:
Sitecom staat in de woonkamer als vaste router voor de PC, XBox, telefoons, TV, BR speler, tablets en wat al niet meer. Het wifi signaal wordt echter niet opgepakt door de WD.
Zou het wel werken als ik de WD als vaste router gebruik en de Sitecom als AP via de wifi?
Het moet via de wifi want een kabel ertussen is geen mogelijkheid/optie.

Probeer je het toch denken jullie dan, maar dat levert behoorlijk wat werk op vanwege de plaatsing van de sitecom, vandaar. Common sense lijkt het mij te moeten werken, maar voordat ik met kasten ga lopen schuiven dacht ik, ik vraag het even aan jullie. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door eazyq op 01-02-2014 10:10 ]

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:21
Je bent erachter dat range extenders niet werken en wilt nu routers inzetten als range extender?...
Wat wel werkt is inzetten als Access Point, maar dan moet er dus wel een kabel naar beide routers.
Verder mis ik in je verhaal de router of modem van je provider.

Ook moet je iets specifieker zijn: "IP aangepast" --> vermeld even precies hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
OK, iets duidelijker, ik had een paar eenvoudige range extenders wat totaal niet werkte. Ik stelde ze in en telkens verloren ze de verbinding plus dat de "extension" minimaal was.
AP kan alleen bekabeld dus dat gaat niet lukken en dus wil ik dan een router als extender gaan inzetten.
Een router heeft over het algemeen een groter wifi bereik dan een range extender dus daarom wil ik het zo gaan opzetten.

Probleem is alleen dat de WD niet wil werken. Die ga ik vandaag ga terugbrengen want dat ding doet het niet, zelfs niet als ik hem als enige router of als AP bekabeld inzet. Dus vanuit de ziggo kast/splitter/geval direct en bekabeld naar de WD en van daaruit naar de PC, dus in plaats van de Sitecom. Verder helemaal niets aangesloten. Ik kom wel in het menu van de router zelf maar geen internet. Zo'n assistant laten zoeken naar verbinding maar niet kunnen vinden. Standaard staat de WD als router. Wijzig ik dat naar AP geen internet en ik kan er niet meer in. WD eruit, sitecom er weer in, hup alles werkt weer.

Provider is ziggo, ik heb eerder een extra router aangesloten gehad maar die heeft het begeven, het kan en het werkt, dat weet ik dus zeker. Ik ga een andere router halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:21
eazyq schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:49:
Een router heeft over het algemeen een groter wifi bereik dan een range extender dus daarom wil ik het zo gaan opzetten.
Nee. En het probleem van een range extender zit vooral in de positionering en enorme verlies van bandbreedte. Het is en blijft dus bagger in 99% van de gevallen. Al koop je het duurste model.

Verder heb je nog zoiets als ip-adressen, subnetten en andere zaken die moeten kloppen in een netwerk. Als je zomaar de stekkers erin plugt heb je kans dat het werkt, maar je moet soms ook wat instellen. Deze parameters noem je niet, dus kan niemand je helpen.

Kans lijkt me klein dat je nieuwe WD router stuk is.
Verder kan het ooit enkele minuten duren voordat je provider je een nieuw IP geeft als je wisselt van router. Of je hebt je WD en Ziggo router hetzelfde IP gegeven (al dan niet door zomaar aan te sluiten): Nogal logisch dat de boel niet werkt.

Als je écht geen kabels kunt/wilt trekken, kun je beter kijken naar powerline. Maar ook daar geen garantie dat het feilloos werkt. Zie diverse topics over deze twee onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
De WD was echt stuk, Zoals ik al zei, de WD had gewoon geen internet, op geen enkele manier, ook niet de WAN porten via de Sitecom wat toch echt zou moeten werken, zelfs out of the box. Volgens mij.
Ik heb nu een sitecom X4 gehaald, die moet ik eerst gaan instellen (ander IP adres, beide hebben nu 192.168.01.1) en de ESSID. Subnet heb ik nog nooit iets aan gewijzigd en zoals ik al zei, met een andere router werkte dit altijd.
Wat ik nu wil:
Sitecom X4 in de woonkamer voor de wifi beneden
Sitecom X6 eerst everdieping voor WIFI op beide verdiepingen.
Waar moet ik dan verder nog op letten, de X6 als WDS instellen en op een ander IP adres dan de X4 en een andere ESSID. Dat zou toch gewoon moeten werken?
Heb je anders misschien een linkje voor een installatie verhaal waar ik nog meer op moet letten?