• _Dario_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, maar alsjeblieft alleen serieuze antwoorden en geen afkortingen (die ken ik meestal niet).

Ik wil binnenkort een nieuwe computer kopen met Win 7 - 64bit, met twee monitoren waarmee ik hoofdzakelijk ga foto/video bewerken, schrijven, video kijken en zo nu en dan gamen.

Omdat ik ook BluRay films wil zien moet ik natuurlijk twee HD monitoren hebben.
Nu is mijn vraag, gaat dat effect hebben op de scherpte als ik gewoon in Windows bezig ben of zit te gamen, of maakt dat niet uit? Of is er ook nog verschil met DVI en/of HDMI kwaliteit?

Zie het zo; je hebt gewone of digitale kabel ontvangst, je hebt een HD tv, maar omdat je geen HD abonnement hebt is het beeld zelfs slechter dan met een oude tv met beeldbuis.

Alvast bedankt! :)

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
In Windows en tijdens gamen kun je gewoon de resolutie instellen. Dus als je 2x1080p schermen hebt kun je dat instellen.

Gebruik de term HD niet, dat is alles vanaf 1280x720 terwijl je voor je Blu-Ray films (en desktop/games)naar 1920x1080 wil(Full HD).

DVI en HDMI is hetzelfde(digitale)signaal, alleen geeft HDMI naast beeld ook geluid door

• _Dario_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
Dat klinkt beter, bedankt!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan je voor foto bewerken niet beter voor een 16:10 resolutie gaan? Bijv 1920x1200 zodat je wat meer ruimte hebt in de hoogte?

In plaats van 2 monitoren kan je ook voor een 27 inch monitor gaan.

Wat !mark al zegt, HD zegt niet zoveel :P, de term was al achterhaald toen het voor het eerst werd gebruikt omdat er allang hogere resoluties waren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je er op gaat fotobewerkingen dan zou ik zeker budget uittrekken voor een IPSmonitor, dan weet je dat je tenminste fatsoenlijke kleurweergave en kijkhoeken hebt. Of dat nu HD is of niet (als het kan, 1920x1200 werkt imho stukken fijner dan 1920x1080).

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Voor foto bewerking is de EIZO CX240 aan te raden.

Maar goed, dan praat je wel over een monitor van €950,-

[ Voor 37% gewijzigd door TheDeeGee op 01-02-2014 12:20 ]

Pagina: 1