Verwachte verbeteringen in nieuwe MBPr

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Hallo iedereen,

Dit is geen 'moet ik nu een macbook kopen of wachten'-topic. Ik vraag me alleen af wat de mogelijke verbeteringen zijn in de nieuwe macbook pro retina en wanneer die dan zou komen. Is het waarschijnlijk dat invloedrijke verbeteringen komen? (ik ben niet zo op de hoogte van de ontwikkelingen bij nvidia en/of intel). Bij voorbaat dank voor jullie hulp en info!

Jobias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
De MacBooks zijn niet heel lang geleden geupdate. Ik verwacht geen nieuwe modellen op korte termijn.

Je kunt ook hier een keer kijken maar de cyclus wat betreft de rMBP is wat mij betreft niet heel betrouwbaar: http://buyersguide.macrumors.com/#Retina_MacBook_Pro

De volgende generatie intel processors is de broadwell lijn maar deze laat nog wel even op zich wachten.
http://www.macrumors.com/...e-to-manufacturing-issue/

Na de introductie van de chips duurt het meestal sowieso een tijdje voordat deze in de Macs verwerkt worden. De Mac Mini is namelijk nog niet eens geupdate met de laatste generatie processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
Brm-G schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:13:
De MacBooks zijn niet heel lang geleden geupdate. Ik verwacht geen nieuwe modellen op korte termijn.

Je kunt ook hier een keer kijken maar de cyclus wat betreft de rMBP is wat mij betreft niet heel betrouwbaar: http://buyersguide.macrumors.com/#Retina_MacBook_Pro

De volgende generatie intel processors is de broadwell lijn maar deze laat nog wel even op zich wachten.
http://www.macrumors.com/...e-to-manufacturing-issue/

Na de introductie van de chips duurt het meestal sowieso een tijdje voordat deze in de Macs verwerkt worden. De Mac Mini is namelijk nog niet eens geupdate met de laatste generatie processors.
Thanks! Ik heb die cyclus inderdaad bekeken en als die betrouwbaar is zou er dus over een maand of 2 een nieuw model moeten zijn. Daar zou ik prima op willen wachten, maar nu las ik ergens anders op internet dat intel en nvidia toch niet iets boeiends uit gaan brengen en het early 2014 model met (al dan niet kleine verbeteringen) misschien wel overgeslagen zal worden. Dat verwarde mij nogal en daarom ben ik benieuwd of en hoe de kennis van de tweakers mij kan helpen haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
jobias schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:20:
[...]

Thanks! Ik heb die cyclus inderdaad bekeken en als die betrouwbaar is zou er dus over een maand of 2 een nieuw model moeten zijn. Daar zou ik prima op willen wachten, maar nu las ik ergens anders op internet dat intel en nvidia toch niet iets boeiends uit gaan brengen en het early 2014 model met (al dan niet kleine verbeteringen) misschien wel overgeslagen zal worden. Dat verwarde mij nogal en daarom ben ik benieuwd of en hoe de kennis van de tweakers mij kan helpen haha :)
Het probleem met Apple is dat het voor vrijwel niemand bekend is wanneer er nieuwe modellen worden uitgebracht. Daarnaast zijn er altijd geruchten dat nieuwe technieken worden geïmplementeerd in de nieuwe modellen maar een groot deel daarvan blijven vaak geruchten.

Op dit moment zie ik geen reden om te wachten met de aanschaf van een nieuwe MacBook. Wachten kan uiteraard altijd maar het zou zomaar kunnen dat de rMBP komend half naar niet meer worden geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
Thanks voor je hulp! Hebben andere mensen misschien nog toevoegingen of kanttekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:00

JJ93

Error 418

jobias schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:16:
Thanks voor je hulp! Hebben andere mensen misschien nog toevoegingen of kanttekeningen?
Sinds de Haswell release heeft de rMBP 13" dezelfde poorten als de 15". Dus 2x mini display, 2x usb 3.0, HDMI, etc.

Ik zie geen reden voor Apple om tussendoor een nieuwe rMBP uit te brengen. Waarschijnlijk wordt dit pas met de release van de Broadwell chips. Dus: iets zuiniger, betere grafische prestaties en waarschijnlijk weer ietsjes lichter en dunner. Verder zal er denk ik niet veel veranderen.

Ik weet niet hoe het precies staat met Broadwell maar volgens mij is de release van mobile chips die Apple zou gebruiken pas in de 2e helft van 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

JJ93 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:30:
[...]

Sinds de Haswell release heeft de rMBP 13" dezelfde poorten als de 15". Dus 2x mini display, 2x usb 3.0, HDMI, etc.

Ik zie geen reden voor Apple om tussendoor een nieuwe rMBP uit te brengen. Waarschijnlijk wordt dit pas met de release van de Broadwell chips. Dus: iets zuiniger, betere grafische prestaties en waarschijnlijk weer ietsjes lichter en dunner. Verder zal er denk ik niet veel veranderen.

Ik weet niet hoe het precies staat met Broadwell maar volgens mij is de release van mobile chips die Apple zou gebruiken pas in de 2e helft van 2014.
Ik denk dus juist niet lichter en dunner. Als je kijkt hoe lang de de MBP ongewijzigd bleven qua formaat dan denk ik dat dit ook over de rMBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
Goed, broadwell is dus de nieuwe intel chip architectuur die pas over een aantal maanden komt. De opvolger van de kepler architectuur (was dat fermi?) komt ook niet binnenkort toch..? Denken jullie dat apple dan het early 2014 model over gaat slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49
jobias schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:40:
Goed, broadwell is dus de nieuwe intel chip architectuur die pas over een aantal maanden komt. De opvolger van de kepler architectuur (was dat fermi?) komt ook niet binnenkort toch..? Denken jullie dat apple dan het early 2014 model over gaat slaan?
Zoals al meerdere malen gemeld hierboven is en blijft het speculeren. Apple kan volgende week een nieuwe MBP uitbrengen, het kan ook nog een half jaar of jaar duren. Wanneer weet niemand, alleen de top van Apple.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
RobbieB schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:50:
[...]

Zoals al meerdere malen gemeld hierboven is en blijft het speculeren. Apple kan volgende week een nieuwe MBP uitbrengen, het kan ook nog een half jaar of jaar duren. Wanneer weet niemand, alleen de top van Apple.
Ja zover was duidelijk, ik vroeg ook alleen naar wat jullie dachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 22:07
jobias schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:20:
[...]

Zonder context wat cijfers bekijken heeft weinig zin, die februari 2013 update was een vrij insignificante update (modelnummers late 2012 en early 2013 zijn ook hetzelfde) en de cyclus is dan dus 250 dagen oid, maar die is zeer onbetrouwbaar. Er zijn op dit moment geen geruchten wat betreft een update, en normaal gesproken update Apple de modellen alleen als er nieuwe processors zijn, maar die zijn er niet (wel wat nieuwe modellen, maar niet met Iris graphics). Het lijkt mij dus erg onwaarschijnlijk dat er nu iets geupdate zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
Dank allen! Heb besloten om hem nu gewoon te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als er op korte termijn iets uit komt dan zal het niets meer zijn dan een kleine speed bump. Er zijn nog lang geen nieuwe processors dus voorlopig ook geen drastisch verbeterde MacBooks. Bestellen dus. :)
Pagina: 1