Videokaart koelen met alleen gpu koeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr D
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:44
Ik wil mijn 7970 in mijn waterkoeling system opnemen. Nu zijn er kant en klare waterkoelers te krijgen voor elke videokaart maar die hebben twee problemen: ze zijn duur en ze zijn niet te gebruiken voor een andere videokaart. Ik heb geen zin om elke keer als ik mijn videokaart upgrade een nieuwe waterkoeler te moeten kopen. Die oude koeler is tweedehands neits waard.

Dus wil ik eigenlijk alleen een waterblok op de GPU zetten. Dat kan waarschijnlijk met een simple beugeltje. Heeft iemand van jullie dat gedaan met een recente kaart? Ik heb gehoord dat de geheugen chips en de VRM's ook gekoeld moeten worden. Heeft iemand daar een oplossing voor?

P6T Deluxe, i7 920, 6GB RAM, HD6970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Er zijn universele GPU blokken speciaal voor mensen zoals jij (en ik). Wel je ram en vooral VRM koelen met blokjes en een fan van onder.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Sapphire HD 7790 1 GB GDDR5 core only gekoeld en de omliggende ramchips met van die enzo sinkies beplakt...

blokje
sinks

Als je voor een core only oplossing zou willen gaan, is dit een prima mogelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr D
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:44
Ja zoiets wil ik. Ik ben alleen bang dat de chips meekomen als ik die heatsinkjes van de chips af wil halen. Ooit wil ik de kaart weer doorverkopen en dan moet de originele koeler er weer op. Ik ga eens kijken of er blokjes zijn die via de schroefgaten gemonteerd kunnen worden.

P6T Deluxe, i7 920, 6GB RAM, HD6970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Dr D schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:27:
Ja zoiets wil ik. Ik ben alleen bang dat de chips meekomen als ik die heatsinkjes van de chips af wil halen. Ooit wil ik de kaart weer doorverkopen en dan moet de originele koeler er weer op. Ik ga eens kijken of er blokjes zijn die via de schroefgaten gemonteerd kunnen worden.
De heatsinkjes kunnen er ook weer vanaf:
Die Kupferbodenplatte mit 9mm langen Stäben ist mit Wärmeleitklebepads versehen, die überall dort aufgeklebt werden können, wo sie benötigt werden.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sinks gaan niet met de 1sec lijm factor gekleefd zitten, je plukt ze er zo weer vanaf.
Pagina: 1