Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29
Ik vind de One X een toffe telefoon. Vooral het scherm schijnt erg goed te zijn. 2e hands is de One X vast voor zo'n 200 euro te koop echter voor dat bedrag kan je ook een nieuwe Moto G kopen. Ik weet dat de camera van de Motorola niet best is maar daar til ik niet zo zwaar aan. De motorola doet weer langer met de accu, dat vind ik dan wel weer fijn.
Waar ik nog even tegenaan hik zijn de prestaties van de Moto G, als ik dan in de Tweakers review lees Overgangsanimaties zijn zeker niet zo soepel als bij duurdere toestellen en als je flink multitaskt, verlopen zaken soms een beetje stotterig, maar het viel ons niet tegen.

Eigenlijk wil ik de beide toestellen qua prestaties met elkaar vergelijken, maar ik kan weinig benchmarks vinden waar ze beiden instaan. Ook bij Tweakers is het lastig dat beide toestellen met verschillende software is getest. De enige site waar ik op uitkwam is Geekbench. De One X lijkt beter op single core gebied (al zie ik ook lagere scores), bij de multi core (link motorola) lijken ze elkaar niet heel veel te ontlopen. Zie ik dit goed?

Heeft iemand hier ideeën over hoe een Tegra 3 zich verhoud tot een Snapdragon 400? Ik hoor het graag!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Tegra 3 is wat sneller:

Tegra 3 4x Cortex A9 @ 1,5 GHz
Snapdragon 400 4x Cortex A7 @ 1,2 GHz

A9 is per clock sneller als A7, maar verbruikt wel meer stroom.

Als je toch 2de hands wil gaan zou ik naar de nexus 4 kijken, die is een stuk sneller dan de moto g en de one x, bovendien een uitstekend scherm. Ook wel voor 200 te krijgen op Vraag & Aanbod.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Met een budget van 200
Idd, 2de hands N4
Nieuw Moto G 16GB (MM btw actie)

Overigens is de N5 de eerste Android die ik in mijn handen heb gehad die wel echt silky smooth is wat betreft animaties e.d.

[ Voor 54% gewijzigd door eL_Jay op 01-02-2014 16:52 ]

• musicfreak
Dank voor het advies, ik ben uiteindelijk voor een Moto G 16 Gb gegaan via de Mediamarkt geen BTW actie.

• musicfreak
Nog even een aanvullende vraag: stel je draait op de One X een andere (lichtere) launcher ipv Sense, is deze telefoon dan nog steeds sneller dan de Moto G? Ik neem aan dat onderdelen van Sense dan nl. nog steeds actief zijn.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Het zal voor de snelheid niet heel veel uitmaken welke launcher je neemt. Wellicht zal een lichtere launcher ervoor zorgen dat de launcher vloeiender/soepeler aanvoelt, maar de rest van de telefoon zal je alleen sneller kunnen krijgen met een custom rom. Wat je zegt klopt.
Ik zou in ieder geval blij zijn met je keuze.
Pagina: 1