Laptop laat alleen oranje lampje schijnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514839

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb een maand of 4 geleden een laptop gekocht, de toshiba l50-a-hnl. Deze heeft een geintegreerde batterij. Op zich bevalt de laptop goed, maar sinds gisteren doet de laptop niets meer. Het enige wat de laptop aangeeft is dat de accu leeg is (oranje lampje, niet flikkerend).

Het enige wat mij linkt aan de oorzaak is dat de oplader niet herkend wordt, of niet meer oplaadt. Dit omdat ik al een heel enkele keer heb gehad dat de laptop de oplader niet herkende, en die keren heb ik de laptop opnieuw opgestart waardoor het probleem was verholpen. Deze keer was dit niet het geval. Ik wilde mijn laptop aandoen, er gebeurde niets. Ook vind ik het raar dat de oplader, toen ik hem wel ingeplugd had, niet warm werd. Reden hiervoor weet ik niet(jullie wel?)

Wat ik al heb geprobeerd is om 30 seconden de power knop ingedrukt te houden, en de accu leeg te laten lopen gedurende een uur of 4 dmv alle stekkers, usb sticks of wat dan ook eruit te halen. Hierna heb ik geprobeerd de laptop op te starten, maar zonder resultaat.

Hierdoor denk ik dat het aan de accu, de oplader of aan iets in de verbinding ertussen zit. Ik hoop maar dat het aan de oplader ligt aangezien dat verreweg de makkelijkste oplossing oplevert.

Ik heb contact gehad met de technische hulp van toshiba, maar die konden geen concrete oplossingen bedenken, voordat ze echt mijn laptop konden zien, wat op het vroegst maandag is dus daarom raadpleeg ik jullie.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lijkt mij dat de enige manier om dit te testen met een andere oplader is. Je kan ook even bij een Paradigit/Mycom/computerwinkel naar binnen gaan en vragen of ze dit even kunnen testen met een universele laptop oplader. Hebben ze bij de Technische Dienst van die winkels vast wel liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Satch schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:36:
Lijkt mij dat de enige manier om dit te testen met een andere oplader is. Je kan ook even bij een Paradigit/Mycom/computerwinkel naar binnen gaan en vragen of ze dit even kunnen testen met een universele laptop oplader. Hebben ze bij de Technische Dienst van die winkels vast wel liggen. :)
Ik zal kijken, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het dus geprobeerd, maar ik kreeg hetzelfde als met mijn eigen oplader:oranje lampje aan, laptop start niet op, wat ik dus eerder beschreven heb.
Aan de oplader ligt het dus niet.
Iemand anders een idee wat het kan zijn?