Het is niet alleen maar design.
Heb jaren bij een B&O dealer gewerkt. Nu is het misschien niet meer zo bijzonder maar 15 jaar geleden kon je het hele huis voorzien van Masterlink en alle apparaten aan elkaar koppelen en met 1 afstand bediening bedienen.
Ooit zorgden ze voor innovatie. Plasma schermen van immens formaat. Kleine sub met hoge SPL. Draaiende voeten van tv's met een motor. Geïntegreerde videorecorders/dvd/blu-ray spelers.
Om het over geluid maar niet te hebben in de televisies, dat was fenomenaal.
Dolby Surround/DTS met de tv speakers als center speaker, iets wat vandaag de dag nog steeds bijzonder is. Loewe heeft deze techniek ook eigen gemaakt.
De Beolab Penta's zijn vandaag de dag nog steeds fantastische luidsprekers ( of het je smaak nou is of niet, ze zijn bijzonder )
Ze zijn nu de strijd aan het verliezen. Producten zijn te duur voor wat je ervoor krijgt.
Er is geen innovatie meer voor dat soort bedrijven, net zoals Loewe bijvoorbeeld.
Elk merk kent multiroom en alles gaat draadloos tegenwoordig getuige Sonos of Bluesound bijvoorbeeld.
Het is misschien tegen een hoop schenen schoppen maar dit soort producten worden vaak afgekraakt door mensen die het niet kunnen betalen ( net als ik btw haha )
Het is als een standaard opmerking over een Ferrari -> '' Wat heb je er nou aan in Nederland '' of '' dat ding zuipt als een ketter '' etc etc. Waneer iets een hogere prijs heeft gaat dat vaak gepaard met ongezouten kritiek.
Even voor de duidelijkheid. Ik heb B&O nooit in huis gehad en hoef het ook niet
Heb een prachtige tv en dito geluidsset die bovengemiddeld is voor veel Nederlanders. Dat zullen veel mensen ook onzin vinden maar ik ben er blij mee.
Ik heb onderstaande luidspreker een aantal keer op maximaal niveau mogen ervaren ( zowel op de zaak als bij particulieren thuis waaronder een 6! stuks in een hal )
Ik kan je uit eigen hand vertellen dat het een indrukwekkend stukje techniek is.
Klasse D is qua klank ook niet voor mij weggelegd, te clean
Stukje over de Beolab 5:
Bekijken we de Beolab op basis van kosten versus het product dan mag u bedenken dat u met de Beolab 5 beschikt over: Roomcorrectie in het laag. Een grote strakke subwoofer. Een systeem waarbij de term hot spot tot het verleden behoort. Per kanaal vier gescheiden eindversterkers. Een elektronisch cross-over. Een a/d converter. Een uniek uiterlijk. En echte high-end benadering van de weergave. In dat licht gezien is de gevraagde 15 mille niet eens zoveel. Zeker niet in high-end termen. Een sterk staaltje. Of kan ik beter zeggen een zwaar staaltje want ze moeten eens de kamer uit en de vijf trappen naar beneden. Mijn schoonvader merkte nog op: “Ach ze vergeten ze vast te halen”. Helaas Harrie, Bang & Olufsen Nederland vergat het niet. All alliens back to basis.
Het is net als met Bose. Ik zou het zelf nooooit kopen maar voor heel veel mensen is het de ideale oplossing. Ik installeer dan ook met plezier een Bose Lifestyle systeem bij kennissen.
De 1 hecht veel waarde aan kleding en niets aan audio, de ander loopt dag in dag uit in een trainingspak maar elke euro gaat naar een upgrade van de audio set.
[
Voor 10% gewijzigd door
FeaR op 03-05-2018 14:01
]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X