Ik ben me wat aan het verdiepen in de verschillende fetch mogelijkheden met PDO en Mysql.
Voor mezelf ben een reminder aan het maken zodat ik het nooit meer hoef te vergeten in de toekomst en dit aan de hand van voorbeelden die ik voor mezelf maak.
Ik heb bvb :
Alle 3 hebben ze hetzelfde result maar toch is de ene een ARRAY de andere PDORow Object en nog een andere stdClass Object. Wat is nu het verschil tussen de 3? Waarom zou je de ene kiezen en waarom de andere?
Voor mezelf ben een reminder aan het maken zodat ik het nooit meer hoef te vergeten in de toekomst en dit aan de hand van voorbeelden die ik voor mezelf maak.
Ik heb bvb :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| require('incl/connect.inc.php'); $stmt = $db->prepare ('SELECT visit_name, visit_firstname FROM visitor'); $stmt->execute(); $result = $stmt->fetch(PDO::FETCH_ASSOC); print_r($result); # GEEFT DIT: # Array ( # [visit_name] => Moveir # [visit_firstname] => Peter # ) |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $result = $stmt->fetch(PDO::FETCH_LAZY); print_r($result); #GEEFT DIT # PDORow Object ( # [queryString] => SELECT visit_name, visit_firstname FROM visitor # [visit_name] => Mortier # [visit_firstname] => Jurgen # ) |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $result = $stmt->fetch(PDO::FETCH_OBJ); print_r($result); # GEEFT DIT # stdClass Object ( # [visit_name] => Verwijl # [visit_firstname] => Henk # ) |
Alle 3 hebben ze hetzelfde result maar toch is de ene een ARRAY de andere PDORow Object en nog een andere stdClass Object. Wat is nu het verschil tussen de 3? Waarom zou je de ene kiezen en waarom de andere?