Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis95
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-10 21:51
in mijn vorige topic 1600MHZ ram loopt op 1372 MHZ
heb ik verteld dat mijn memory wat problemen gaf

aantal keer bluescreen zoals
driver irql not less or equal
memory management
en nog een paar

uiteindelijk besloot mijn videokaart driver ermee te stoppen (niet meer kunnen gamen)
en windows liep laggy als de pest

nu komt het leuke deel!
ik had dus ook memtest gedownload op standaard settings, zo gestart, heeft even netjes 3 uur en 30 mins gelopen ... NIETS

daarna nog een keer met 10 loops.. ook niets!

welke tweaker is in staat mij te helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
een dergelijke bsod hoefd niet door je ram veroorzaakt te worden!. het kan wel zijn dat die het hierin uit.

eens een vast voltage op je geheugen gooien. 1.5v

het wil wel eens dat moederborden gek omspringen met het geheugen op auto. dat ze het in sommige gevallen omlaag gooien ook wanneer het niet kan. post eens je gehele pc specs incl voeding. het kan zijn dat die gaar is. controleer de voltages eens ook onder een lichte en zware belasting.

gooi ook de driver van je videokaart eens weg met een driver sweerper en installeer deze opnieuw.

je kon je vorige topic ook gewoon even een schopje geven trouwens ipv een nieuwe aan te maken. maar goed.

[ Voor 10% gewijzigd door dezejongeman op 31-01-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis95
bij mobo is bijna alles standaard. alleen CPU staat op 1.3V ram enzo 1.5

full specs:
I7 3770k
Sabertooth Z77
Asus GTX660-DC2-2GD5
gtx 660-dc2-2gd5
Corsair Hydro H100i
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
Cooler Master V Series V700
Samsung 840 EVO 250GB

het lijkt me sterk dat de voeding gaar is, het is het nieuwste product in de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
1.3v voor een i7 3770k is erg hoog. draai maar eens prime95 dan zal die vermoedelijk falen op een calculatie fout. dit zou de bsod ook kunnen verklaren. zet je cpu voltage eens op auto zonder enkele overclock en het voltage van je mem vast op 1.5v draai dan eens prime95 en wat gpu render dingen en zie of je een bsod krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 22:05
Random BSOD's kunnen ook duiden op een slecht werkende DIMM slot. Rouleer maar eens met één of twee modules en kijk of je nog BSOD's ontvangt.
Op "auto select ram settings" moet eigenlijk niet uitmaken op je moederbord gezien je geheugen een XMP profiel heeft en het moederbord die kan uitlezen c.q. ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

procedure:

- testen met 1 module
- je videokaart checken. (driver uitval van een grafische kaart is vaak GPU gerelateerd)
- testen met een andere voeding. (of gpu en reepjes bij vrienden testen)
- stuk voor stuk onderdelen uitsluiten is het enige wat je kunt doen.

We gaan het niet raden iig. Stap voor stap logisch testen dus. Succes

PS, je had je oude topic gerust kunnen heropenen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis95
even een kleine update
hele nacht prime95 op dat alles getest word, en furmark gedraait, geen errors

vanochtend bezig geweest met experimenteren met het RAM
enkele reep in single slot DIMM zelfde resultaat

beide reepjes ram in de solo DIMM slot gedaan
PC gaf toen geen beeld

edit:
enkele reep in de slot het dichts bij de CPU werkt niet. pc start, reboot en geen beeld.

toch gebruik ik die slot niet :?

driver verwijder met driver remover die hierboven genoemd werd,
geen verschil

pc loopt soepel totdat je iets laad (bijv site van heroes and generals of een ander spel)

dan is alles weer zo traag als dikke stront

[ Voor 40% gewijzigd door iDennis95 op 01-02-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:56
Kan je even gestructureerd aangeven hoe je je ram getest hebt? Bijvoorbeeld ramreepje 1 in slot A,B,C of D.. Op die en die settings (Voltage, Timings en Mhz) geeft wel/geen problemen. Zelfde voor ramreepje 2.. Want zo snap ik er in ieder geval niks van.

Verder heb je eerder aangegeven dat je processor op 1.3V draait. Waarop dezejongeman aangaf dat dat voor jouw processor erg hoog is. (ik heb verder geen idee want ik heb mij niet verdiept in het OC'en van jouw processor) Maar verder geef je niet aan of en wat voor overclock je draait. Het lijkt me verstandig dat je die info ook geeft én bij je testen van het ram aangeeft of je de overclock draait of de standaard waarden. Immers zoals je zelf wel begrepen hebt kan een overclock voor instabiele resultaten zorgen.
Als er eenmaal bepaald is dat er geen/wel overclock draait en de daarbij behorende ramtesten bekend zijn kunnen we hopelijk een oorzaak aanwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis95
aan ram timing heb ik niet gedaan is 9-9-9-24
staat op 1.5V vast

CPU is 4ghz op 1.3V want is een keer uitgevallen toen hij lager geclockt was

laten we zeggen dat slot A degene is bij de CPU

A alleen = geen beeld
A+C = geen beeld
B+D = werkt wel
alleen B C en D werken ook

nog een edit:
net BSOD gekregen toen skype crashde en ik taskmngr opende

PFN_LIST_CORRUPT

[ Voor 14% gewijzigd door iDennis95 op 01-02-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:56
Even een wild idee. Mare wat vind je ervan om de boel nogmaals te testen zonder OC? (bij voorkeur door je Bios te resetten om andere rare settings uit te sluiten. Uiteraard daarna wel weer even je ram en boot settings goed instellen)

Overigens doet een snelle Google search mij vermoeden dat 1.3v voor 4Ghz erg hoog is... (ookal heb ik dus geen ervaring met OC op jouw processor)
En nog zo'n wild idee, staat je iGPU uit? (gezien je die toch niet nodig hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 21:32
Zoals analogworm aangeeft. Doe eens een BIOS reset en boot dan eens je PC. Zet daarnaast je GPU, in het geval als je deze overgeclockt hebt, ook op standaard clocks. Kijk dan of je nog steeds EEN BSOD krijgt.

Overigens is 1,3V zeker te hoog voor een 3770K die op 4,0Ghz loopt. Daar krijg je gegarandeerd onnodig hoge temperaturen van.
Pagina: 1