NAS - Plex

Pagina: 1
Acties:

• Karoma
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-08-2025
Thuis maak ik veel gebruik van Plex, de plexserver run ik vanaf een iMac (eind 2012, 21,5 inch, 2,7 i5) die boven staat. De tv zelf, een Samsung Smart TV met Plex-app, staat beneden.

Nou is dit vaak een gedoe (Mac aan doen e.d., wifi wat soms wat rammelt) dus ben ik wat aan het rondkijken voor een Nas, alleen dit is wel een bijzonder ingewikkeld verhaal...

Ik ben op de volgende link gestuiterd:
https://plexapp.zendesk.com/hc/en-us/articles/201373823
Hier is ook een overzicht te vinden, maar hier word ik zelf niet veel wijzer van.

Dus bij deze, kunnen jullie me van advies voorzien?

Ik maak regelmatig gebruik van de functie om ondertitels erin te branden, daarnaast komen video-bestanden uit verschillende bronnen. Mijn tv is HD-ready dus hij hoeft niet full-HD uit te kunnen zenden maar ik wil wel graag zonder schokken kunnen kijken.

Al het advies is welkom, alvast bedankt!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:11
Ik zou naar synology kijken, dit is verreweg de meest gebruiksvriendelijke NAS. Bedenk het volgende voordat je hem koopt:

- wat is je budget
- hoeveel bays wil je erin (hoeveel harde schijven wil je erin kunnen stoppen)
- Wil je naast plex nog andere software (kunnen) draaien? (denk aan downloadprogramma's enzo)

en kijk ook eens in de pricewatch, daar kun je met veel filters zelf je ideale nas eruit vissen:

http://tweakers.net/categorie/685/netwerkopslag/producten/

[ Voor 20% gewijzigd door Bartske op 31-01-2014 16:06 ]

Verwijderd

Karoma schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:02:
Al het advies is welkom, alvast bedankt!
Had je hier al gekeken? Een overzicht van NAS oplossingen met daarachter hun mogelijkheden voor een enkele Plex client.

Zo zie je dat Synology NAS-en niet echt geschikt zijn als je FullHD materiaal moet transcoden. QNAP heeft er wel een aantal die dat kunnen, maar die zijn niet goedkoop.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als ik zo naar de opmerkingen in de spreadsheet kijk wil je Plex niet draaien op een NAS. In ieder geval niet als je afhankelijk bent van recoding (volgens mij moet dit bijna altijd toch?)
Wat je wel zou kunnen doen is de gegevens op een NAS plaatsen en een computer instellen met Plex erop. Dan wordt de recoding door de computer uitgevoerd.

Qua NAS raad ik je absoluut Synology aan maar die zijn niet goedkoop én niet geschikt voor transcoding

[ Voor 10% gewijzigd door Joolee op 31-01-2014 16:16 ]

• Karoma
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-08-2025
Joolee schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:15:
Als ik zo naar de opmerkingen in de spreadsheet kijk wil je Plex niet draaien op een NAS. In ieder geval niet als je afhankelijk bent van recoding (volgens mij moet dit bijna altijd toch?)
Deze conclusie trok ik dus ook een beetje uit het excel-bestand. Ik hoopte dat iemand hier misschien wat inzicht kon geven.

Een goedkope die daar nog goed uit komt is als ik het goed zie die van HP, is dat wat?